въпрос за температура на масло на КР

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
morski
Мнения: 306
Регистриран на: Нед 10 дек 2006 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

въпрос за температура на масло на КР

Мнениеот morski » Чет 14 дек 2006 9:14


някой може ли да каже колко е нормалната температура на маслото на работещ двигател КР. моята достига до стойност 120 градуса при постоянни обороти 6000?




Потребителски аватар
dano
Мнения: 93
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 14:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dano » Чет 14 дек 2006 9:41


Съвсем нормална е температурата след като подържаш тези обороти :D


Потребителски аватар
morski
Мнения: 306
Регистриран на: Нед 10 дек 2006 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот morski » Чет 14 дек 2006 10:17


ок,но не е ли необходимо при такива стойности на маслото да има някакъв междинен охладител, защото жискозитета на маслото пада и се нарушава мазането.
аз на такива обороти си прецаках един двигател-превъртях биелен лагер. лагера се стопи, биелата задра в шийката на вала и той отиде.
а гледам по немските форуми , че се продават подобни охладители. за момента съм изолирал масления отоплител, след масл. филтър, и това помогна донякъде.
карам колата си главно по магистралите и по- дългите пътища и поддържам висока скорост.усещам че имам още мощност ,но ме тревожи тази стойност на маслото :?:


Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Чет 14 дек 2006 12:25


morski написа:...превъртях биелен лагер. лагера се стопи...


:shock


Потребителски аватар
morski
Мнения: 306
Регистриран на: Нед 10 дек 2006 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот morski » Чет 14 дек 2006 13:07


POLO_SPORT написа:
morski написа:...превъртях биелен лагер. лагера се стопи...


:shock

ооо.да. а звука беше :evil:


Потребителски аватар
Plarol
Мнения: 298
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko

Мнениеот Plarol » Чет 14 дек 2006 15:51


morski написа: за момента съм изолирал масления отоплител, след масл. филтър, и това помогна донякъде.
:?:


Сроред мен това не е отоплител , а охладител на маслото


Потребителски аватар
Plarol
Мнения: 298
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko

Мнениеот Plarol » Чет 14 дек 2006 15:53


Ако искаш допълнително охлаждане трябва да сложиш маслен радиатор.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Мнениеот musura » Чет 14 дек 2006 18:31


Аз съм виждал показания от рода 156 градуса :shock В големите жеги лятото.

Между другото, мисля, че има зависимост между вида масло и температурата му в последствие в работен режим.

В момента съм с кастрол Ф1 0в40 или 50 беше, незнам точно, вече втора смяна, а по-голямо показание от 120 градуса не съм виждал, независимо от карането.


Потребителски аватар
neon
Мнения: 1796
Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
Автомобил: S3
Двигател: BAM
Местоположение: София

Мнениеот neon » Чет 14 дек 2006 18:52


:shock ....за момента съм изолирал масления отоплител, след масл. филтър...... :lol:
Недей така- върни си го обратно- не е маслен "отоплител", а ОХЛАДИТЕЛ! А иначе по- добрия вариант е маслен радиатор- става и от друга кола с малко преправяне! При мен стига до 120градуса. Виждал съм и 160, ама това беше СЛЕД КАТО ДВИГАТЕЛЯ БЛОКИРА! :D


Потребителски аватар
morski
Мнения: 306
Регистриран на: Нед 10 дек 2006 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот morski » Чет 14 дек 2006 21:45


маслен "отоплител- охладител"- зависи от температурата на охл. течност все пак.
моята оласт са корабните двигатели , където температура на маслото над 80 градуса е голям проблем.
както говорим за стойности от 120-160 градуса на маслото не мислите ли , че вискозитета му се губи при такива температури?
аз карам с Кастрол магнатек-синтетика и не съм вдигал повече от 120 градуса,но никъде не открих свясна тех. документация за този проблем.
в сервизните книги се дават разни обяснения за настройки на това -онова при стойности на маслото от 80 градуса, не повече.
а колкото до допълнителен охладител- ок, това е решение, но базовата данна не я знам.
а иначе при студен двигател еластичността е много добра.


Потребителски аватар
Plarol
Мнения: 298
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko

Мнениеот Plarol » Чет 14 дек 2006 22:39


При корабните двигатели едва ли има толкова високи обороти , а и маслото там е в индустриални количества :D и не в толкова пряк контакт с нагрети повърхности , както е при автомобилите , а и сигурно има разликата м/у корабно и автомобилно масло.При автомобила температурата на маслото е по висока от тази на охладителната течност . Например при мен при нормално каране температурата на маслото е 98градуса а на охладителната течност е около 85градуса.При хубавите масла са взети тези фактори в предвит Така че караи , е не постоянно на 6000об


Потребителски аватар
morski
Мнения: 306
Регистриран на: Нед 10 дек 2006 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот morski » Пет 15 дек 2006 7:45


благодаря за съветите.явно тревогите ми не са много основателни.


Потребителски аватар
vaskoniracing
Мнения: 133
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 10:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот vaskoniracing » Пет 15 дек 2006 12:12


това,което си изолирал не е отоплител,а охладител така,4е си върни нещата както трябва да са си.При 6000об. тази темп. е нормална естественно ако си с хубаво масло(имам предвид да не е минерално защото при него масленният филм се разпада при тези обороти и темп.)


Потребителски аватар
nando 16v
Мнения: 1434
Регистриран на: Сря 05 апр 2006 13:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот nando 16v » Съб 16 дек 2006 15:49


musura написа:Аз съм виждал показания от рода 156 градуса :shock В големите жеги лятото.

Между другото, мисля, че има зависимост между вида масло и температурата му в последствие в работен режим.

В момента съм с кастрол Ф1 0в40 или 50 беше, незнам точно, вече втора смяна, а по-голямо показание от 120 градуса не съм виждал, независимо от карането.

:shock ЕЕЕ Владко ама ти караш с много тънко масло не ти ли го гори :?:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Мнениеот musura » Съб 16 дек 2006 18:10


nando 16v написа:не ти ли го гори :?:


Последния път ми се наложи да долея, че беше паднало на минимума след едни 700 км на "колкото може" :) Но в нормална ситуация не го пипа, но и преди има-няма 10-15к км. сменях гумички на клапаните.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], speedvw и 220 госта