въпрос за температура на масло на КР
- morski
- Мнения: 306
- Регистриран на: Нед 10 дек 2006 18:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
въпрос за температура на масло на КР
някой може ли да каже колко е нормалната температура на маслото на работещ двигател КР. моята достига до стойност 120 градуса при постоянни обороти 6000?
- morski
- Мнения: 306
- Регистриран на: Нед 10 дек 2006 18:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
ок,но не е ли необходимо при такива стойности на маслото да има някакъв междинен охладител, защото жискозитета на маслото пада и се нарушава мазането.
аз на такива обороти си прецаках един двигател-превъртях биелен лагер. лагера се стопи, биелата задра в шийката на вала и той отиде.
а гледам по немските форуми , че се продават подобни охладители. за момента съм изолирал масления отоплител, след масл. филтър, и това помогна донякъде.
карам колата си главно по магистралите и по- дългите пътища и поддържам висока скорост.усещам че имам още мощност ,но ме тревожи тази стойност на маслото
аз на такива обороти си прецаках един двигател-превъртях биелен лагер. лагера се стопи, биелата задра в шийката на вала и той отиде.
а гледам по немските форуми , че се продават подобни охладители. за момента съм изолирал масления отоплител, след масл. филтър, и това помогна донякъде.
карам колата си главно по магистралите и по- дългите пътища и поддържам висока скорост.усещам че имам още мощност ,но ме тревожи тази стойност на маслото
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
- Контакти:
Аз съм виждал показания от рода 156 градуса В големите жеги лятото.
Между другото, мисля, че има зависимост между вида масло и температурата му в последствие в работен режим.
В момента съм с кастрол Ф1 0в40 или 50 беше, незнам точно, вече втора смяна, а по-голямо показание от 120 градуса не съм виждал, независимо от карането.
Между другото, мисля, че има зависимост между вида масло и температурата му в последствие в работен режим.
В момента съм с кастрол Ф1 0в40 или 50 беше, незнам точно, вече втора смяна, а по-голямо показание от 120 градуса не съм виждал, независимо от карането.
- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
....за момента съм изолирал масления отоплител, след масл. филтър......
Недей така- върни си го обратно- не е маслен "отоплител", а ОХЛАДИТЕЛ! А иначе по- добрия вариант е маслен радиатор- става и от друга кола с малко преправяне! При мен стига до 120градуса. Виждал съм и 160, ама това беше СЛЕД КАТО ДВИГАТЕЛЯ БЛОКИРА!
Недей така- върни си го обратно- не е маслен "отоплител", а ОХЛАДИТЕЛ! А иначе по- добрия вариант е маслен радиатор- става и от друга кола с малко преправяне! При мен стига до 120градуса. Виждал съм и 160, ама това беше СЛЕД КАТО ДВИГАТЕЛЯ БЛОКИРА!
- morski
- Мнения: 306
- Регистриран на: Нед 10 дек 2006 18:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
маслен "отоплител- охладител"- зависи от температурата на охл. течност все пак.
моята оласт са корабните двигатели , където температура на маслото над 80 градуса е голям проблем.
както говорим за стойности от 120-160 градуса на маслото не мислите ли , че вискозитета му се губи при такива температури?
аз карам с Кастрол магнатек-синтетика и не съм вдигал повече от 120 градуса,но никъде не открих свясна тех. документация за този проблем.
в сервизните книги се дават разни обяснения за настройки на това -онова при стойности на маслото от 80 градуса, не повече.
а колкото до допълнителен охладител- ок, това е решение, но базовата данна не я знам.
а иначе при студен двигател еластичността е много добра.
моята оласт са корабните двигатели , където температура на маслото над 80 градуса е голям проблем.
както говорим за стойности от 120-160 градуса на маслото не мислите ли , че вискозитета му се губи при такива температури?
аз карам с Кастрол магнатек-синтетика и не съм вдигал повече от 120 градуса,но никъде не открих свясна тех. документация за този проблем.
в сервизните книги се дават разни обяснения за настройки на това -онова при стойности на маслото от 80 градуса, не повече.
а колкото до допълнителен охладител- ок, това е решение, но базовата данна не я знам.
а иначе при студен двигател еластичността е много добра.
- Plarol
- Мнения: 298
- Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko
При корабните двигатели едва ли има толкова високи обороти , а и маслото там е в индустриални количества и не в толкова пряк контакт с нагрети повърхности , както е при автомобилите , а и сигурно има разликата м/у корабно и автомобилно масло.При автомобила температурата на маслото е по висока от тази на охладителната течност . Например при мен при нормално каране температурата на маслото е 98градуса а на охладителната течност е около 85градуса.При хубавите масла са взети тези фактори в предвит Така че караи , е не постоянно на 6000об
- vaskoniracing
- Мнения: 133
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
- nando 16v
- Мнения: 1434
- Регистриран на: Сря 05 апр 2006 13:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
musura написа:Аз съм виждал показания от рода 156 градуса В големите жеги лятото.
Между другото, мисля, че има зависимост между вида масло и температурата му в последствие в работен режим.
В момента съм с кастрол Ф1 0в40 или 50 беше, незнам точно, вече втора смяна, а по-голямо показание от 120 градуса не съм виждал, независимо от карането.
ЕЕЕ Владко ама ти караш с много тънко масло не ти ли го гори
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], speedvw и 220 госта