Въпрос за Golf II GTI 16V? (октаново число на бензина)
- MK2
- Мнения: 424
- Регистриран на: Пон 06 сеп 2004 17:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Въпрос за Golf II GTI 16V? (октаново число на бензина)
Става дума за следното. Golf II GTI 16V трябва да се кара с бензин с не по-малко октаново число от А98.Така пише по книгите,на резервоара и навсякъде.Въпросът ми е дали ако се кара с бензин А95 може да се повреди мотора или да му стане нещо в следствие на продължително каране.Ако някой може да даде научно обяснение ще бъде добре.Тук има много знаещи хора и се надявам да отговорят подобаващо.Благодаря!
- jettro
- Мнения: 662
- Регистриран на: Съб 29 яну 2005 13:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе / Любимец
- Контакти:
Тук може да намериш нешто http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=3539
Не вярвам да ти се повреди мотора с 95 но незнам да ли ще осетиш изцяло удоволствието че караш GTI щом пише че трябва да е 98 а слагаш 95.
Не вярвам да ти се повреди мотора с 95 но незнам да ли ще осетиш изцяло удоволствието че караш GTI щом пише че трябва да е 98 а слагаш 95.
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17178
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
Малко оффтопик:
Снощи (2 часа през нощта) гледах предаването "Открито" на Валя Ахчиева. Жената беше направила експеримент да налее от една бензиностанция бензин 98Н и да го отнесе за проба в лаборатория.
Оказал се некачествен, след това изискала официална експертиза и пак се оказало, че бензина който проверили е некачествен. Бензиностанцията е била "Инокс..." (не си спомням точно), на Ботевградско шосе.
Предаването беше хубаво, проблема си остава...
Снощи (2 часа през нощта) гледах предаването "Открито" на Валя Ахчиева. Жената беше направила експеримент да налее от една бензиностанция бензин 98Н и да го отнесе за проба в лаборатория.
Оказал се некачествен, след това изискала официална експертиза и пак се оказало, че бензина който проверили е некачествен. Бензиностанцията е била "Инокс..." (не си спомням точно), на Ботевградско шосе.
Предаването беше хубаво, проблема си остава...
- Jetta16v
- Мнения: 85
- Регистриран на: Чет 16 сеп 2004 10:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Двигателят ти е КР или ПЛ. Значи близо до маслиният филтър имаш един сензор-детонационен, представлява пластмасов прьстен черен на цвят с черен кабел към ЕКУ. Понеже нямаш вакуумен коректор на делкото този датчик мери детоноциятя на бензина в цилиндрите и ти променя изпреварването на делкото.От моят опит с Джета 16в и двигател ПЛ съм я карал с 92 безоловен и не ми е правила проблем но върви малко по-бавно,като оригиналният за нея е 95.Така че при тебе няма да е проблем но трябва да отидеш на диагностика да я чуи маистор като е с 95.Успех!
- KILLER GTI
- Мнения: 847
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ами и аз мога да добава нещичко :
1.Че оловният бензин оставя нагар по челата на буталата , а това не е добре всеки знае какво причинава нагара върху мотора.
2.Прекалено многото детонации или така наречения (чукащ аванс) натоварват основата на мотора лагери основни биелни и колянов вал.
Още се задръстват дюзи, иглите при К-жетрониците.
Общо взето се намалява живота на мотора.
Намалява се мощноста.
1.Че оловният бензин оставя нагар по челата на буталата , а това не е добре всеки знае какво причинава нагара върху мотора.
2.Прекалено многото детонации или така наречения (чукащ аванс) натоварват основата на мотора лагери основни биелни и колянов вал.
Още се задръстват дюзи, иглите при К-жетрониците.
Общо взето се намалява живота на мотора.
Намалява се мощноста.
- CyberBlade
- Мнения: 426
- Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
KILLER GTI написа:Ами и аз мога да добава нещичко :
1.Че оловният бензин оставя нагар по челата на буталата , а това не е добре всеки знае какво причинава нагара върху мотора.
2.Прекалено многото детонации или така наречения (чукащ аванс) натоварват основата на мотора лагери основни биелни и колянов вал.
Още се задръстват дюзи, иглите при К-жетрониците.
Общо взето се намалява живота на мотора.
Намалява се мощноста.
3.Заоблят се ръбовете на работната повърхност на буталата.
По принцип слагам ОМВ 100 - не бях карал с друг.
Реших да пробвам с 95 от ЕКО - след като запалих имаше брутално много детонации и още на колонката налях ощо толкова литра 100 октана.
Наскоро обаче един приятел ми препоръча бензиностанция намираща се точно до вкъщи. Там бях много доволен от газта им докато карах на газ стария ми Голф. Тъй като там не предлагат 98 не я бях пробвал, но този мой познат ми каза че там бензина е много чист ... та тъкмо бях превършил бензина и сложих за 5 лв. И о чудо - колата нямаше детонации - малко по-груба работа на мотора - ОК. Реших да я пробвам как върви ... лепеше ме повече от с ОМВ 100 октана - останах с перманентна усмивка!
П.С. КР имат ли детонационен датчик?
Последна промяна от CyberBlade на Пет 19 яну 2007 22:16, променено общо 1 път.
- ANDREYO
- Мнения: 1763
- Регистриран на: Сря 02 мар 2005 11:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: DUB SQUAD
- Контакти:
1
П.С. КР имат ли детонационен датчик?[/quote] НЕ,но ако греша ме поправете
- ANDREYO
- Мнения: 1763
- Регистриран на: Сря 02 мар 2005 11:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: DUB SQUAD
- Контакти:
1
не правя реклама но само shell v-power 100 от опит и проби с омв и др шел е наи добре разликата е огромнаmusura написа:Определено пълната сила на КР-а се разкрива само с >98 бензин
- CyberBlade
- Мнения: 426
- Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: 1
Ще пробвам и аз в Шел, до сега не съм карал с техния бензин. Всеки път ли еднакво върви?
Според мен ОМВ предлагат ултиматните боклуци, докато карах на газ - тяхната газ беше най-гадната ... сега се убедих и в качеството на бензина им.
Според мен ОМВ предлагат ултиматните боклуци, докато карах на газ - тяхната газ беше най-гадната ... сега се убедих и в качеството на бензина им.
Последна промяна от CyberBlade на Пет 19 яну 2007 20:53, променено общо 1 път.
- CyberBlade
- Мнения: 426
- Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 183 госта