Въпрос за Golf II GTI 16V? (октаново число на бензина)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
MK2
Мнения: 424
Регистриран на: Пон 06 сеп 2004 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Въпрос за Golf II GTI 16V? (октаново число на бензина)

Мнениеот MK2 » Вто 01 мар 2005 19:20


Става дума за следното. Golf II GTI 16V трябва да се кара с бензин с не по-малко октаново число от А98.Така пише по книгите,на резервоара и навсякъде.Въпросът ми е дали ако се кара с бензин А95 може да се повреди мотора или да му стане нещо в следствие на продължително каране.Ако някой може да даде научно обяснение ще бъде добре.Тук има много знаещи хора и се надявам да отговорят подобаващо.Благодаря!




Потребителски аватар
jettro
Мнения: 662
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе / Любимец
Контакти:

Мнениеот jettro » Вто 01 мар 2005 23:26


Тук може да намериш нешто http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=3539
Не вярвам да ти се повреди мотора с 95 но незнам да ли ще осетиш изцяло удоволствието че караш GTI щом пише че трябва да е 98 а слагаш 95.


Потребителски аватар
MK2
Мнения: 424
Регистриран на: Пон 06 сеп 2004 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MK2 » Сря 02 мар 2005 9:39


Прочетох темата но там няма нищо съществено


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17178
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Сря 02 мар 2005 10:23


Малко оффтопик:
Снощи (2 часа през нощта) гледах предаването "Открито" на Валя Ахчиева. Жената беше направила експеримент да налее от една бензиностанция бензин 98Н и да го отнесе за проба в лаборатория.
Оказал се некачествен, след това изискала официална експертиза и пак се оказало, че бензина който проверили е некачествен. Бензиностанцията е била "Инокс..." (не си спомням точно), на Ботевградско шосе.
Предаването беше хубаво, проблема си остава...


Потребителски аватар
GOGY
Мнения: 21
Регистриран на: Сря 16 фев 2005 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот GOGY » Сря 02 мар 2005 13:34


сипваи 95 не се плаши :!: :!: :!:


Потребителски аватар
Jetta16v
Мнения: 85
Регистриран на: Чет 16 сеп 2004 10:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jetta16v » Сря 02 мар 2005 15:51


:) Двигателят ти е КР или ПЛ. Значи близо до маслиният филтър имаш един сензор-детонационен, представлява пластмасов прьстен черен на цвят с черен кабел към ЕКУ. Понеже нямаш вакуумен коректор на делкото този датчик мери детоноциятя на бензина в цилиндрите и ти променя изпреварването на делкото.От моят опит с Джета 16в и двигател ПЛ съм я карал с 92 безоловен и не ми е правила проблем но върви малко по-бавно,като оригиналният за нея е 95.Така че при тебе няма да е проблем но трябва да отидеш на диагностика да я чуи маистор като е с 95.Успех!


Потребителски аватар
KILLER GTI
Мнения: 847
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KILLER GTI » Чет 03 мар 2005 1:10


Ами и аз мога да добава нещичко :
1.Че оловният бензин оставя нагар по челата на буталата , а това не е добре всеки знае какво причинава нагара върху мотора.

2.Прекалено многото детонации или така наречения (чукащ аванс) натоварват основата на мотора лагери основни биелни и колянов вал.
Още се задръстват дюзи, иглите при К-жетрониците.
Общо взето се намалява живота на мотора.
Намалява се мощноста.


Потребителски аватар
CyberBlade
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот CyberBlade » Пет 19 яну 2007 20:16


KILLER GTI написа:Ами и аз мога да добава нещичко :
1.Че оловният бензин оставя нагар по челата на буталата , а това не е добре всеки знае какво причинава нагара върху мотора.

2.Прекалено многото детонации или така наречения (чукащ аванс) натоварват основата на мотора лагери основни биелни и колянов вал.
Още се задръстват дюзи, иглите при К-жетрониците.
Общо взето се намалява живота на мотора.
Намалява се мощноста.

3.Заоблят се ръбовете на работната повърхност на буталата.


По принцип слагам ОМВ 100 - не бях карал с друг.
Реших да пробвам с 95 от ЕКО - след като запалих имаше брутално много детонации и още на колонката налях ощо толкова литра 100 октана.

Наскоро обаче един приятел ми препоръча бензиностанция намираща се точно до вкъщи. Там бях много доволен от газта им докато карах на газ стария ми Голф. Тъй като там не предлагат 98 не я бях пробвал, но този мой познат ми каза че там бензина е много чист ... та тъкмо бях превършил бензина и сложих за 5 лв. И о чудо - колата нямаше детонации - малко по-груба работа на мотора - ОК. Реших да я пробвам как върви ... лепеше ме повече от с ОМВ 100 октана - останах с перманентна усмивка!

П.С. КР имат ли детонационен датчик?

Последна промяна от CyberBlade на Пет 19 яну 2007 22:16, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ANDREYO
Мнения: 1763
Регистриран на: Сря 02 мар 2005 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: DUB SQUAD
Контакти:

1

Мнениеот ANDREYO » Пет 19 яну 2007 20:21


П.С. КР имат ли детонационен датчик?[/quote] НЕ,но ако греша ме поправете


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец
Контакти:

Мнениеот musura » Пет 19 яну 2007 20:24


Определено пълната сила на КР-а се разкрива само с >98 бензин :twisted:


Потребителски аватар
ANDREYO
Мнения: 1763
Регистриран на: Сря 02 мар 2005 11:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: DUB SQUAD
Контакти:

1

Мнениеот ANDREYO » Пет 19 яну 2007 20:40


musura написа:Определено пълната сила на КР-а се разкрива само с >98 бензин :twisted:
не правя реклама но само shell v-power 100 от опит и проби с омв и др шел е наи добре разликата е огромна


Потребителски аватар
rexpitbul
Мнения: 1758
Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мелмак

Мнениеот rexpitbul » Пет 19 яну 2007 20:44


Колега може ли да питам и аз нещо в твоята тема?????????
А дали нама да е проблем обратното.
Моя е 1.6EZ и на капачката на резервояра пише 91,а аз карам със 100 октанов.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Потребителски аватар
CyberBlade
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: 1

Мнениеот CyberBlade » Пет 19 яну 2007 20:47


Ще пробвам и аз в Шел, до сега не съм карал с техния бензин. Всеки път ли еднакво върви?

Според мен ОМВ предлагат ултиматните боклуци, докато карах на газ - тяхната газ беше най-гадната ... сега се убедих и в качеството на бензина им.

Последна промяна от CyberBlade на Пет 19 яну 2007 20:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
CyberBlade
Мнения: 426
Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот CyberBlade » Пет 19 яну 2007 20:48


rexpitbul написа:Колега може ли да питам и аз нещо в твоята тема?????????
А дали нама да е проблем обратното.
Моя е 1.6EZ и на капачката на резервояра пише 91,а аз карам със 100 октанов.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Ми купи си КР и пак карай със 100 октана ;)
Докато не ти се увеличи предварението нямаш файда от 100ок.


Потребителски аватар
IvoG
Мнения: 861
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 14:27
Автомобил: Golf III
Двигател: 2.0 AGG
Местоположение: София

Мнениеот IvoG » Пет 19 яну 2007 21:04


Някаде по темите тук четох че конете на КР са 136 или 139 в зависимост от октановото чиско на бензина с който се кара. Та 136 май беше за щатите кадето октана е по-нисък.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 183 госта