Включи се в кампанията на VWclub.bg "Да помогнем на Вальо - Snejoky"!
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria
Дата и час: Вто 30 Сеп 2014 21:52

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 620 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 42  Следваща
Автор Съобщение
POST Заглавие: За ксенона Публикувано на: Чет 21 Фев 2008 10:43 
Offline
Аватар

Регистриран на: 25.08.2006
Мнения: 424
Местожителство: София
Реших да пусна подобна тема, защото се появиха във форума страшно много теми за ксенони, поне тука се опитвам да събера много неща в едно и да се ориентират хората за КСЕНОНА

КСЕНОН



3 Пъти по-добро осветяване на пътя
Ксеноновите светлини излъчват светлинен поток от около 3000 лумена, за сравнение обикновените крушки постигат по-малко от 1000 лумена. В резултат виждате много по-ясно и по-далеч, пътните знаци и маркировка се осветяват много по-добре, пътувате по-безопасно, по-комфортно и с по-малко умора.

по-добра визия на автомобила
Ксеноновите светлини придават на автомобила по-добър и модерен външен вид.

Светлина, максимално близка до дневната
Спектътър на светлината на ксеноновата крушка е максимално близък до този на дневната светлина. Така зрението се натоварва по-малко при нощно шофиране.

5 пъти по-дълъг живот на крушките
Животът на обикновената крушка рядко надвишава 500-600 часа, докато този на ксеноновата е повече от 3000 часа. Затова е много вероятно да смените автомобила, преди да ви се наложи да смените ксенонова крушка.

40% по-ниска консумация
Със мощност от 35 вата, ксеноновата крушка консумира около 40% по-малко ток от 55-60 вата при обикновената. Така ксеноновата система натоварва по-малко електрическата система на автомобила и отделя по-малко топлина.


Какво представлява ксеноновата система

Единият компонент на системата са газоразрядни крушки, в които светлината се получава чрез йонизиране на смес от Ксенон и други газове, затворени в капсула между два електрода. Другият компонент от системата е баластът. Той представлява електронен модул, който генерира необходимото за запалването на ксеноновата крушка напрежение от 23000 волта и след това поддържа работното напрежение от 85 волта. Консумацията на системата е 35 вата, което е с около 40% по-малко от консумацията на обикновените крушки, които консумират 55 или 60 вата в зависимост от типа.



Въпроси и отговори:

1. Може ли да се монтират ксенонови светлини на всeки автомобил? Ксенонова система може да се монтира на абсолютно всеки автомобил, автобус, камион или мотоциклет, тъй като всички те използват някой от стандартните цокли за автомобилни крушки.


2. Подменят ли се фаровете при монтаж на ксенонова система?
Ксеноновата система е независима от фаровете и затова не е необходима тяхната подмяна. Ксеноновите крушки се монтират директно на мястото на обикновените. Широко разпространена заблуда е, че само прожекторните фарове (фаровете с “лупи”) са ксенонови, но типът на фара (рефлекторен или прожекторен) няма връзка с това дали фарът е ксенонов или не.


3.Често ли горят ксеноновите крушки?

Ксеноновите крушки имат живот, надвишаващ над 5 пъти този на обикновените.


4.Натоварват ли електрическата система ксеноновите светлини?

След запалването на крушката, за което е необходим малко по-голям ток за части от секундата, ксеноновата система консумира около 40% по-малко електроенергия от обикновената и съответно натоварва електрическата система по-малко.


5.Отделят ли много топлина ксеноновите крушки?

Отделената топлина е в пряка зависимост от консумацията на ток, така че поради 40% по-ниската консумация, ксеноновите крушки отделят по-малко топлина от обикновените.
P.S. Поради този факт - по малката топлина отделяна от ксенона, през зимата, за разлика от халогенната крушка те не топят снега на фара, подари което е препоръчително да имате пръскалки на фаровете


6. Възможно ли е демонтирането на ксеноновата система и връщане на обикновените крушки?
При монтажа на ксеноновата система не се правят никакви изменения по колата ви, така че при нужда лесно можете да върнете обикновените крушки.


7. Може ли монтираната на един автомобил ксенонова система да се прехвърли на друг?
Да , ако двата автомобила са със един и същи тип крушки. Ако вторият автомобил е със друг тип крушки, можете да прехвърлите баластите и окабеляването и да закупите само нови крушки.


8.Заслепяват ли ксеноновите светлини насрещните автомобили?

При правилно регулирани фарове, няма причина ксеноновите светлини да заслепяват повече от обикновените. Може ли фаровете ми да светят по-синьо? Ксеноновите крушки имат “цветова температура”, измервана в Келвини (К), която определя цвета на светлината. При закупуването на ксенонова система, можете да изберете цветова температура, която отговаря на вашия вкус. Цветовите температури отговарят на следните цветове:

4300 К
6000 К
8000 К
10000 К
12000 К


9. По-висока цветова температура означава ли по-силна светлина?

Не, дори напротив, цветова температура по-висока от 4300 К означава по-малко произвеждана светлина.


10.Каква е цветовата температура на ксеноновите крушки, които се монтират от автомобилните производители?

Автомобилните производители използват само и единствено крушки с цветова температура 4300 келвина.


11.Защо тогава фабрично вгражданите ксенонови фарове понякога изглеждат сини?

Когато ксеноновият фар е от прожекторен тип (със “лупа”), ограничаването на осветеното поле при късите светлини се извършва от преграда зад лупата. При преминаването на бялата светлина покрай ръба на преградата и после през лупата, се получава разлагане на светлината, при което на границата между светлата и тъмната зона се образува лента, съдържаща всички цветове от спектъра. Фаровете са конструирани така, че синята част от тази лента е най-широка и се вижда най-добре, когато автомобила се движи срещу вас. Поради това фаровете, гледани отпред изглеждат сини, въпреки че светлината на пътя е бяла.


12.Може ли да се промени цветът на светене на фабрично вградената ксенонова система?

Да. За целта е необходимо само да сменим крушките ви с други, които да са с избраната от вас цветова температура.


13.Каква цветова температура да избера при покупка на ксенонова система?

Използвайки горната информация и вашия вкус, можете да изберете най-подходящата за вас цветова температура.


14.Какво е би-ксенон?

Би-ксенон е вариант на ксеноновата система, в който освен късите, също и дългите светлини са ксенонови. В автомобилите, произведени до около 2000-та гона, фабрично ксенонови системи се вграждаха само в късите светлини. В последствие на по-високия клас автомобили започнаха да се монтират и биксенонови светлини. Във фабрично вгражданите системи, би-ксеноновият фар е само с една крушка за късите и дългите светлини, като смяната между тях става чрез електромагнит, който измества крушката или преграда в рефлектора на фара. Ако фара е с две отделни крушки, за монтаж на би-ксенон са необходими две отделни ксенонови системи.

15.Може ли да се монтира ксенонова система за дългите светлини на автомобил, който фабрично има ксенон само на късите светлини?

Да.


16.Може ли да се монтира ксенонова система на фаровете за мъгла?

Да.


17.Какво съдържат ксеноновите системи ?

2 ксенонови крушки 2 баласта окабеляване крепежни елементи инструкция(някой модели имат и реле)

18.Какво да направя, за да удължа живота на моите ксенонови крушки?

1. Не пипайте крушките, освен в основата им. Това означава да не пипате стъклото на крушките. Ако ги докоснете по случайност, използвайте памук, напоен със спирт, за да изчистите мазнините от кожата много внимателно.
2. Не включвайте двигателя, ако преди това са запалени ксенонвите фарове.
3. Не изключвайте двигателя преди да сте изгасили ксеноновите фарове.
4. Не излагайте баластите на ксеноновата система на прекомерна влага/влажност дори и да са водоустойчиви до известна степен.
5. Не оставяйте ксеноновите фарове включени, когато автомобилът не е в движение, а е с включен двигател. Така прегряват.
6. Не ги включвайте и изключвайте непрекъснато (неприсветвайте постоянно с тях), защото това уврежда крушките.
7. Проверете целия фар много внимателно, за да се уверите, че уплътненията са здрави. Уверете се, че няма натрупване на влага в кутията на фара.



Инсталирах си ксенонова система. При -10°C фаровете ми не искат да работят.

Най-вероятно притежавате "оригинални" Hella ксенонова система произведена по долното поречие на Хуан-Хъ . Сега сериозно по въпроса: За жалост вашата система е с вградени стартери в баластите и в студените зимни дни не могат да запалят поради по-ниските технически параметри на този тип системи. Колкото е по-ниска околната температура, толкова по-голям стартов ток е необходим на ксеноновата система да запали. Смяната на крушките (както смятат повечето хора) няма да реши проблема ви.


Какво е Кандела (CANDELA - cd)?

Международна единица за светлинна яркост. Терминът се използва от ранните години на осветлението, когато стандартна свещ с определена големина и изработка се е използвала за база за сравнение с яркостта на други светлинни източници. Тази единица се използва за измерване на фаровете. Нормално по-голямата стойност отговаря на по-ярка светлина.


Какво е Лумен (LUMEN - lm)?


Международна единица за светлиннен поток (количество на светлината). Например, свещта произвежда 12 лумена, а стандартната 60-ватова лампа с нажежаема жичка произвежда 830 лумена. По-голямата стойност отговаря на по-ярка светлина.



Какво е Келвин (KELVIN - k)?

Основна единица за термодинамична температура (цветна температура), използвана за измерване на белотата на светлинния поток. По-високата стойност отговаря на по–синкав (лилав) цвят.



Какво е ксенонова крушка?

Стъклена капсула съдържаща смес от ксенонов газ и живачно-халоидната сол. Високото напрежение между двата молибденови електрода в газовия мехур предизвиква ксеноновия газ и живачните халогенидни соли да преминат в плазмено състояние. При който процес се отделя ярка светлина и топлина


Какво е Стартер (запалител)?

Това е електронен усилвател които получава ток от баласта и повдига напрежението за да запали високоволтова дъга(±20,000V) в газовия мехур. Това поражда плазмен газо-разряд вътре в газовия мехур от доставените високоволтови импулси на електродите.



Какво е Баласт?

Eлектронния контролен модул който се използва за създаване и поддържане на високоволтовата дъга и да стабилизира захранващото напрежение към крушката и стартера през целия работен цикъл.



Какво е Ксенон (Xe)?

Химичен елемент, благороден газ.
Пореден номер 54.
Атомно тегло 131.30.
Температура на топене -111.9°C.
Температура на кипене -108.1°C.



Какво е Живак (Hg)?

Химичен елемент - метал, единствения течен метал при стайна температура.
Пореден номер 80
Атомно тегло 200.59.
Температура на топене -38.87°C.
Температура на кипене 356.58°C.



Какво е живачно-халоидна сол?

Съединения на Живака (Hg) с елементи от групата на халогенидите (Флуор(Fl), Хлор(Ch), Бром(Br), Йод(J)).



Какво е HID?


HID = High Intensity Discharge Lamp = Високо-интензивна газоразрядна лапма
HID е система която произвежда светлина от ксенонов газ и живачни халогенидни соли поставени в светлинно-лъчева тръба. Електроните в тази светлинно-лъчева тръба се сблъскват с металните атоми под напрежението на 20000 волта генерирани от управляващата система (балласт) за да произведат светлина.

Изображение

Защо е препоръчително ксенон системата да се инсталира на фарове с ЛУПИ, а не с РЕФЛЕКТОР:

Долните две снимки са сравнение на ксенон система на фар с лупа - Снимка 1 и фар с ЛУПА - Снимка 2.

За да се уверите в теста, направете следния много прост тест - вечер като си пътувате, и видите в насрещното кола с Ксенон с ЛУПА (лесно се разбира дали е с лупа, защото светлината не е обгърнала целия фар) се загледайте директно във фара и вижте дали ще има някакво заслепяване. После се загледайте и в кола с ксенон на рефлектор - ако се загледате директно във фара ще забележите леко заслепяване. Този много прост тест показва че ксенона на рефлекторен фар не се разпръсква ОПТИМАЛНО, както от такъв с ЛУПА
Искам само да направя отметка тука - НЕ казвам, че ако нямате лупи на фаровете не трябва да слагате КСЕНОН, просто ефекта с рефлектора е по-малък от такъв с лупа!
НЕ ПРАВЯ АНТИРЕКЛАМА НА КСЕНОНА - някой да не го разбере наопаки!!!
Изображение
Изображение

За написването и синтезирането на информация за нашия форум, благодаря на колегите от ФИАТ Форум, Ситроен Форум, както и много линкове към ксенон тестове!

Може да съм забравил нещо, затова който счита, че може да допълни полезна информация да пише!

Ако МОДОВЕТЕ решат, че темата има стойност да я направят важна!
mod edit: dobrinb


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: ***КСЕНОНА*** Публикувано на: Чет 21 Фев 2008 10:59 
Offline
Аватар

Регистриран на: 27.11.2005
Мнения: 323
Местожителство: София
Skype: ugeorge_bg
yeti123 написа:
5. Не оставяйте ксеноновите фарове включени, когато автомобилът не е в движение, а е с включен двигател. Така прегряват.


Не мога да се съглася че прегряват, защото както сам си написал те консумират 40% по-малко от халогенните и дори сняг по фаровете не могат да стопят. Ако трябваше да се изключват при всяко спиране се замисли какво би станало в София например.
Иначе написаното е много добро.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Чет 21 Фев 2008 11:00 
Offline
Аватар

Регистриран на: 08.09.2006
Мнения: 3263
Местожителство: София
Skype: hristin_angelov
Темата е супер. :да:

Но не съм привърженик на тези заслепителни светлини. Колкото са в полза толкова и вредят!


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие: Re: ***КСЕНОНА*** Публикувано на: Чет 21 Фев 2008 11:09 
Offline
Аватар

Регистриран на: 06.03.2007
Мнения: 3068
Местожителство: Ямбол
ксенон на 6000К LUXIMA
Предполагам се вижда дали няма ефект на обикновен фар.Всичко зависи от състоянието и начина на изработка.
Относно заслепяването - с лупа е почти никакво но при нашите пътища (когато колата се клати)бих казал че се получава точно обратно - по-голямо заслепяване поради насочеността на светлинния поток успоредно на пътя, виждайки се от горния поста.
Поздрави :wink:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
Забравих - снимките са на пасатко ми Б4 с оригиналните фарове


Последна промяна от Andonov на Чет 21 Фев 2008 15:00, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Чет 21 Фев 2008 11:11 
Offline
Аватар

Регистриран на: 27.11.2005
Мнения: 323
Местожителство: София
Skype: ugeorge_bg
Има доста хора които карат с нерегулирани фарове и за това заслепяват. Например е широкоразпространен мита че десния фар трябва да свети по-високо от левия, защото не заслепявал. В едно такси се возя онзи ден и левия фар добре, а десния като спре зад някоя кола на метър не може да се види горния му край, толкова е високо.
Аз например като си сложих Ксенона си нагласих фаровете. По закон късите светлини трябва да осветяват на 40 метра напред(това за хоризонталната част от изображението на фара), аз моите ги направих на 30 за да се застраховам и да не заслепявам и до сега няма кола която да ми е присветнала, което означава че не заслепявам.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Чет 21 Фев 2008 11:29 
Offline
Аватар

Регистриран на: 25.08.2006
Мнения: 424
Местожителство: София
Намерих си едно друго писание по темата КСЕНОН!
Още инфо!
3000К - поставяне на ксенон кита на фаровете за мъгла, мек жълт цвят, абсолютно подходящ и полезен за МЪГЛИ, намалена видимост, силен снеговалеж. (тука искам да направя една отметка - забелязвам че даже и в хубаво време, вечер или ден много хора включват тези фарчета за мъгла - МОЛЯ, ТЕ СА ЗА НАМАЛЕНА ВИДИМОСТ, А НЕ ЗА ГЪЗИ ГЪЗИ)
Изображение
Изображение
Изображение

Сравнение между най-използваните: 4300К, 5000К, 6000K, 8000K и обикновенна крушка:
4300К - топло бяло, в зависимост от рефлектора (износването му) и на стъклото може да се наблюдава леко жълтеникъв или леко синкъв оттенък

5000К - чисто бяло, без жълтеникъв оттенък, но в зависимост от фара може да се наблюдава съвсем лек синкъв оттенък

6000К - студено бяло, с определно синкъв оттенък

8000К - син цвят на светене

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Сравнение отнова на различните цветове
ИзображениеИзображение

:arrow: За да напиша всичко това съм чел доста по сайтове на производители, форуми - чужди и различни сайтове!

:arrow: Преди да си сложите КСЕНОН на колата, проверете състоянието на РЕФЛЕКТОРА , на СТЪКЛОТО , и на РЕГУЛИРОВКАТА на ФАРА , за да не останете накрая разочаровани от сложения Kсенон или по-лошо - да предизвикате опасност за другите

И още реални снимки предоствени от колеги от форума!
:arrow: Пасат Б5 с нови фарове на 9 месеца DEPO стандартни без лупи,тайвански ксенон 6000К марка MKS
Изображение
Изображение

:arrow: Колите са: Ауди 100, Джета и Голф 3,
като само на голфа са 6000К, а на
другите коли са 4300К
Изображение

Засега това, при повече инфо, ще има допълнения!


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Чет 21 Фев 2008 12:23 
Offline
Аватар

Регистриран на: 05.09.2007
Мнения: 567
Местожителство: София
Tinko написа:
Темата е супер. :да:

Но не съм привърженик на тези заслепителни светлини. Колкото са в полза толкова и вредят!


Добре, че си се аргуминтирал обстойно и в детайли колега, за да можем всички да се съгласим с тебе. Аз мисля да нямам друго мнение след като прочетох твоето брилянтно изложение на идеите които поддържаш .... :roll:

Отностно автора на статията - брилянтна работа! Поздравления за труда!


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Чет 21 Фев 2008 12:27 
Offline
Аватар

Регистриран на: 25.08.2006
Мнения: 424
Местожителство: София
И една отметка от мене!
Мнението ми е съвсем безпристрастно поради простия факт, че нямам КСЕНОН!


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Чет 21 Фев 2008 14:27 
Offline
Аватар

Регистриран на: 11.09.2006
Мнения: 7351
Местожителство: Берковица
Skype: montoya279
Автомобил: VW Passat 35i
Двигател: PF 1989
Евала!!!
Е това се казва тема. Систематизирана, плюсове, недостатъци и т.н.т.
Поздравления.
П.С Вече съм готов за 4300К на пасатковеца :twisted:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Чет 21 Фев 2008 15:20 
Offline
Аватар

Регистриран на: 02.02.2005
Мнения: 9520
Местожителство: Пловдив
добре е в темата да се систематизира един абзац за производителите....и марките ксенонови китове...мисля че на пазара в момента има доста китайски....няколко корейски и няколко незнайни...хубаво е някой запознат да допълни и тази информация...


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Чет 21 Фев 2008 15:37 
Offline
Аватар

Регистриран на: 25.08.2006
Мнения: 424
Местожителство: София
:arrow: Сравнение на различните марки може да се постигне само по един начин за да е ОБЕКТИВНО - на една кола, на един фар, да се монтират последователно различни ксенон системи и тогава вече може да се прави сравнение. Защото една ксенон система свети различно, на 2 различни фара! Точно заради това не смятам, че е редно да се правят подобни сравнения!
:arrow: По-горното съм го синтезирал и написал за да може всеки който иска да знае повече за ксенона да прочете всичко на едно място!


Последна промяна от yeti123 на Чет 21 Фев 2008 15:57, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Чет 21 Фев 2008 15:47 
Offline
1/8 перничанин
1/8 перничанин
Аватар

Регистриран на: 08.06.2004
Мнения: 10561
Местожителство: София
БРАВО!
повече такива юзъри трябват на този форум


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Чет 21 Фев 2008 15:57 
Offline
Аватар

Регистриран на: 16.08.2007
Мнения: 1151
Местожителство: Варна
Skype: murder-a
Цитат:
този много прост тест показва, че ксенона на рефлекторен фар не се разпръсква ОПТИМАЛНО, както от такъв с ЛУПА.
Искам само да направя отметка тука - НЕ казвам, че ако нямате лупи на фаровете не трябва да слагате КСЕНОН, просто ефекта с рефлектора е по-малък от такъв с лупа!


не е ли обратното :roll:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Чет 21 Фев 2008 16:04 
Offline
Доктора
Доктора
Аватар

Регистриран на: 09.10.2006
Мнения: 5575
Местожителство: Търговище
Автомобил: VW Passat B5 2000
Двигател: AHU
Да добавя - силно желателно е (да не кажа почти задължително) автомобилът с ксенонови фарове да има система за автоматично регулиране на фаровете в зависимост от натоварването - но не тези "врътки", които ги има до шофьора. Така се намалява заслепяването на насрещните (или настиганите).
Не че не е казано по-горе, но да кажа и аз - независимо с какви фарове е автомобила, ако не са регулирани правилно, заслепяват !
Още нещо - при допълнително поставяне на ксенонова система (особено ако е от по-евтините, или монтажа е такъв), е възможно да се появят странични ефекти (понякога неприятни). Баластите трябва да са стабилно хванати към маса (шаси), и евентуално може да се наложат допълнителни електронни трикове (варистори, газоразрядници, кондензатори, ... ).


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Чет 21 Фев 2008 16:10 
Offline
Аватар

Регистриран на: 25.08.2006
Мнения: 424
Местожителство: София
murder написа:
Цитат:
този много прост тест показва, че ксенона на рефлекторен фар не се разпръсква ОПТИМАЛНО, както от такъв с ЛУПА.
Искам само да направя отметка тука - НЕ казвам, че ако нямате лупи на фаровете не трябва да слагате КСЕНОН, просто ефекта с рефлектора е по-малък от такъв с лупа!


не е ли обратното :roll:


:arrow: Ето отговор - от ляво е КСЕНОН с ЛУПА, от дясно - КСЕНОН с РЕФЛЕКТОР. Сам можеш да забележиш по-концентрираните снопове лъчи с ЛУПА и по-голямата разсейка с РЕФЛЕКТОР!
Изображение

:arrow: С това обаче отново казвам че колеги с рефлектори не трябва да слагат КСЕНОН! Просто ефективноста с лупа е по-голяма!


Върнете се в началото
 Профил  
 

Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 620 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5 ... 42  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: dany75, denis_abf, eng, Google Adsense [Bot], lion_heart002, m135, muko, nokiangage, onazi, stoian vladov, vovo6808, zigo и 52 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design