Включи се в кампанията на VWclub.bg "Да помогнем на Вальо - Snejoky"!
Фолксваген България - Volkswagen Bulgaria
Дата и час: Съб 20 Дек 2014 10:37

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Правила на форума


Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума

Изображение Изображение Изображение



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 80 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
Автор Съобщение
POST Заглавие: Смяна на маншон на външно каре Голф2 Публикувано на: Пет 11 Апр 2008 22:34 
Offline
Аватар

Регистриран на: 04.12.2006
Мнения: 5201
Местожителство: Русе.....0877 964 160
Skype: на Л.С.
Автомобил: Golf MK 4 1.9TDI Pasat 35i 1.9TDI
Двигател: MK 4 98 AHF 35i 1993 1Z
Започваме със маншона GKN
Изображение
към него вървят в комплекта: гайка,скоби,грес,зегерка,пружинна шайба,дистанционерна втулка(пластмасова)
Изображение
Развиваме гайката на карето (в средата със яка лула 30)
Изображение
Вдигаме и осигуряваме автомобила
Изображение
Изображение
Изображение
Сваляме гумата и се открива тази гледка
Изображение
Развиват се трите болта на шарнира (тези които сочат нагоре за ключ 13 са препоръчвам лула)
Изображение
Изображение
Изображение
След като се развият болтовете и е махната гайката на карето се извърта волана така че да може да се издърпа плуоската (карето да излезе от главината)
Изображение
Изображение
Карето се вади със леко чукване
Изображение
Ето как изглежда преди да бъде измито със бензин
Изображение
Старият маншон
Изображение
Вече измитото каре
Изображение
Почистената полуоска
Изображение
Слагаме новият маншон
Изображение
Пружинната шайба и пластмасовият дистанционер
Изображение
Слагаме греста в карето опаковката във комплеката е за едно каре
Изображение
Слагаме карето (почукваме го да щракне)
Изображение
Слагаме и стягане скобите
Изображение
Изображение
Изображение
Най лесно става със керпеден (като се внимава да не се среже новият маншон)
Монтаж по обратният ред
Изображение
Малко е размазана снимката ама се вижда шарнира влиза ВЪВ носача :idea:
Изображение
Стягане на гумата
Изображение
Излекуваният Голф
Изображение
Изображение
Щастливият собственик
Изображение

Необходими инструменти:
Лула 30
Лула 13
Чук
Керпеден
1л. бензин
някой друг парцал
Права отвертка (за сваляне на стария маншон)
Търпение и желание
Успех :D
Със любезното съдействие на колегата Citrus


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Пет 11 Апр 2008 22:44 
Offline
Аватар

Регистриран на: 19.10.2007
Мнения: 153
Местожителство: България
Браво,много интересна тема,но да ти дам един савет аре сега ти4аи и на стенд!Не е трябвало да развива6 3-те болта а само този които минава през 6арнира,с глава 17мм М10 , така си разместил страни4ния наклон а от там и сходимоста ! :wink:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Пет 11 Апр 2008 22:48 
Offline
Аватар

Регистриран на: 04.12.2006
Мнения: 5201
Местожителство: Русе.....0877 964 160
Skype: на Л.С.
Автомобил: Golf MK 4 1.9TDI Pasat 35i 1.9TDI
Двигател: MK 4 98 AHF 35i 1993 1Z
batteto.1984 написа:
Браво,много интересна тема,но да ти дам един савет аре сега ти4аи и на стенд!Не е трябвало да развива6 3-те болта а само този които минава през 6арнира,с глава 17мм М10 , така си разместил страни4ния наклон а от там и сходимоста ! :wink:

И на голфа и на пасата така ги сменям никакви проблеми не съм имал със сходимостта разбутва я ако се развият болтовете на амортисьора. Голфа е на 5000км от смяната а пасата на 1000км.
И по този начин който е казал колегата става ама трябва голяма щанга и бой докато излезе шарнира :D


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Съб 12 Апр 2008 2:56 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14.07.2005
Мнения: 1640
Местожителство: Пловдив
Skype: trabaa
Има и друг вариант за смяна на този маншон, при който със сигурност се избягва стенд(преди няколко дена бях-30лв. :mad: :screwy :drinking: )и според мен е по-лесно.Сваля се вътрешното каре.Главите на болтовете му се развиват с еврейска звезда.След развиването на болтовете, се върти волана пълен ляв, за ляв маншон,или пълен десен,за десен маншон.Вътрешното каре се измъква от скоростната кутия.То се държи на една зегерка.Маха се зегерката,вътрешното каре,ШАЙБА,вътрешен маншон,външен маншон.Трябват:свястен крик(добре е да бъде маслен),зегер клещи,еврейска звезда,парцал и стандартни като управител,клещи,отвертки...Това се отнася за Голф2.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Съб 12 Апр 2008 9:52 
Offline
Щраусолог
Аватар

Регистриран на: 07.12.2004
Мнения: 7567
Местожителство: София
само с това ключе ли стяга гайката...
по спомени, тя се стяха с около 200 нм.. с това ключе надали си ги направил....

Само да предупредя, че ви трябва СЕРИОЗЕН инструмент + евентуално тръбичка за да развиете гайката на главината.!!!

най-добре...
колата на земята..
някой напиня яко спирачките..
а вие напиняте да отвиете гайката.


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Съб 12 Апр 2008 10:16 
Offline
Аватар

Регистриран на: 17.07.2006
Мнения: 233
Местожителство: София
със сигурнос ти трябва стенд защото шарнира от там от кадето сте го развили има ход не е фиксиран.Както каза колегата от горния болт е трябвало да го развиете


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Съб 12 Апр 2008 14:27 
Offline
Аватар

Регистриран на: 30.08.2006
Мнения: 104
Местожителство: Враца
Skype: svetlisp
10х за темата на колегата! Вложил е много труд и старание със направения снимков материал, който може да бъде много полезен.Поздравления колега :D


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Съб 12 Апр 2008 15:27 
Online
Аватар

Регистриран на: 19.09.2007
Мнения: 6922
Местожителство: Бургас/Ст.Загора
цени за консумативите не си споменал :wink:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Съб 12 Апр 2008 19:59 
Offline
Щраусолог
Аватар

Регистриран на: 07.12.2004
Мнения: 7567
Местожителство: София
сега забелязах, че иразкачвал шарнира от носача...
защо предпочете този вариант, а не варианта.. да разкачиш самият шарнир.. за да няма нужда да ходиш после по на реглаж...


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Съб 12 Апр 2008 20:43 
Offline
Аватар

Регистриран на: 14.07.2005
Мнения: 1640
Местожителство: Пловдив
Skype: trabaa
Гайката на карето се стяга здраво!Т.е. нормален напън на стягане с еднометрово рамо.Взима да издава едни такива странни звуци :twisted: .От друга страна внимавайте да не отидете в другата крайност и да скъсате оста,или да превърти гайката.Както каза колегата преди мен,"добре е някой да стъпи здраво на спирачката".


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Съб 12 Апр 2008 20:49 
Offline
Аватар

Регистриран на: 13.08.2007
Мнения: 1648
Местожителство: Русе
Браво за колегата от Русе ! :)


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Сря 16 Апр 2008 21:19 
Offline
Аватар

Регистриран на: 31.07.2007
Мнения: 4295
Местожителство: South Of Heaven
Я кажете има ли някакъв чалъм за избиването на карето,че до колкото знам май става доста трудно. :roll:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Сря 16 Апр 2008 21:58 
Offline
Аватар

Регистриран на: 20.10.2006
Мнения: 242
Местожителство: Шумен
Skype: iurimil
Мека алуминиева пръчка се слага перпендикулярно на полуоската с карето,обездвижва се полуоската с крак и се чуква рязко по пръчката.
Успех :wink:


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Сря 16 Апр 2008 22:24 
Offline
Аватар

Регистриран на: 31.07.2007
Мнения: 4295
Местожителство: South Of Heaven
[quote="iurimil"][/quote]

:beer

Предполагам,че ще стане вместо алуминий някаква летвичка. :wink:

п.п Чувал съм,че има някакви "чорапи" с които се надява маншона без да се сваля карето.Дали се продават такива?


Върнете се в началото
 Профил  
 

POST Заглавие:  Публикувано на: Сря 16 Апр 2008 22:41 
Offline
Аватар

Регистриран на: 20.10.2006
Мнения: 242
Местожителство: Шумен
Skype: iurimil
По-скоро неронливо трупче.
Винаги мий каретата от старата смазка(там има проникнал прах и пясък през скъсания маншон) - това го знам от много опитни колеги във форума.А най-добре става като се разглоби напълно.


Върнете се в началото
 Профил  
 

Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 80 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: diabolic66, emkopor, kkisyov, pahov и 15 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Форумът е създаден през 2004 г. от Николай Найденов и Ивайло Николов за всички фенове на VW. През годините се поддържа и обновява от Клуб на привържениците на Фолксваген в България. Специални благодарности на vasstop, ISRalien, heimdal, wili98 и др.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
VW Club Bulgaria
mobile.bg
ODIGY WEB Design