Volkswagen започват работа по проекта в началото на седемдесетте, като смятат да заместят остаряващия Карман Гиа със Сироко (Typ 53). Платформата на Голф и Джета е използвана като основа за новото Сироко, въпреки че почти всяка част от колата е обновена „в услуга” на духа на спортното шофиране, а новата линия на модела, дело на Giorgetto Giugiaro, е по-спортна и новаторска от визията на Голф и Джета. Пуснат в продажба шест месеца преди Голф, за да разреши евентуалните проблеми преди започването на продукцията на масовия хечбек, Сироко започва да се продава в Eвропа през 1974 и в северна Америка през 1975.
МК1 (Mark 1) моделите се характеризират с четири цилиндров двигател с кубатура от 1.1 до 1.6 ., всички с единичен разпределителен вал и по две клапи на цилиндър. Сироко-моделите от 1975-78 са оборудвани с 4-степенна скоростна кутия, а след 1979 с 5-степенна. Автоматичните скоростни кутии са доста голяма рядкост.
По време на производството на МК1, има някои едва доловими промени по каросерията и външния вид като цяло. През 1977 конвенционалната система от 2 чистачки е заместена от такава с една. Също така най-различимите модели са тези с концепции на цвета като : Sidewinder, Sidewinder II, Champagne Edition, Champagne edition II и S.
Произвежда се от 1974–1982 в завода в Osnabrück, Germany, произведени са 504,153 броя
Двигатели:
Бензинови
1.1 L I4,
1.5 L I4,
1.6 L I4,
1.7 L I4
Междуосие: 2400 мм
Дължина: 3880 мм
Ширина: 1625 мм
Височина: 1310 мм