Следващият Golf GTI ще мачка. Отпишете ST


Следващият Golf GTI ще мачка. Отпишете ST

Следващият VW Golf GTI ще бъде по-бърз и най-вече по-лек и по-технологичен от този, който се сглобява в момента. Седмото поколение на династичния спортен хечбек ще излезе през 2012 г. И няма да бъде дрипаво.

Част от неговата тайна е, че ще бъде по-различен от базовия Golf 7, отколкото днешното GTI се отличава от базовия Mk6.

Настоящият Mk6 не е нещо повече от силен фейслифт на Mk5. Но Mk7 е изцяло нов, седнал върху свежа и лесно конфигуруемата платформа на VW Group, наречена MQB.

Новите Golf-ове ще бъдат най-малко 70 кг по-леки от тези, които заместват. Олекотяването идва от допълнителна стомана с висока якост в кокпита, оптимизирани окачвания, по-леки двигатели и аксесоари.

Но това не е всичко. VW е патентовал специален заваръчен процес, което означава, че каросерията на GTI може да бъде с алуминиев покрив, като в същото време на една поточна линия ще се сглобява стандартният Golf 7 със стоманен покрив. Това означава сваляне на теглото на следващото GTI с около 100 кг, защото ще има повече алуминиеви елементи.

Това е достатъчно, за да се усети разликата. Колата ще бъде по-гъвкава и с по-малко тегло, улесняващи работата на двигателя. Разбрахме, че двигателят няма да отиде над 230 к.с., но със системата за променливо газорапределение, т.нар. Audi Valvelift, въртящият момент ще бъде увеличен до около 350 Нм.

Новият Golf ще бъде с по-резки линии, отколкото е сега. За начало новата каросерия ще помогне за намаляването и по-доброто разпределение на масата. Също така предните колела на следващите Golf-ове ще бъдат с 40 мм изнесени по-напред, отколкото са в момента, така че колата трябва да се чувства с по-лека муцуна. Сцеплението ще бъде по-добро благодарение на нов тип електронно контролиран механичен диференциал с ограничено приплъзване, а не както е при Mk6, където самите спирачки играят ролята на тракшън контрол, което износва дисковете и накладките.

Окачването използва изцяло нови части, но принципите им на работа са сходни с актуалните. Ще има също нова кормилна рейка, която получава по-директно заключване – нещо необичайно при електрическа система.

Като цяло идеята за приличен дизелов GTI вариант е все по-актуална. Днешният GTD TDI, мощен 170 к.с., със сигурност не е лош. Но ще има нов двигател от новото дизелово семейство на марката, генериращ 190 к.с. и 380 Нм, и използващ балансиращи валове за по-голяма гладкост на работа.

Електронните опции за модела са с една стъпка по-напред: предни камери за следене на лентите и автоматично спиране; активен круиз контрол (някои вече му се радват във Ford Focus). Ще има на разположение и нова висококачествена навигационна/аудио система, разработена от Audi, която използва 8-инчов тъчскрийн дисплей – почти колкото iPad – с много по-точен контрол и по-висока резолюция. Също така има сензор за близост. Тоест, когато си доближите ръката до екрана, в момент в който се показва картата, ще „изскочат” на дисплея бутоните за менюто на системата.

Всичко до тук звучи доста сочно. Но има и още нещо. Новата MQB платформа е колосален проект. Тя обхваща и интегрира всеки модел на VW с предноразположен двигател и предно предаване – от Polo до Passat, както и моделите в останалите марки на групата, плюс няколко кросоувъра. Тя включва много повече компоненти, дизайнерски и заводски процес, отколкото всяка една до сега платформа. Шефът на инженерите Улрих Хакенберг ни каза, че частите ще струват с 20% по-малко, отколкото сега, като разходите за разработка на всеки нов модел върху тази платформа ще бъдат с 30% по-малко. Точно с толкова ще са намалени и разходите за производство му.

Най-просто казано, това ново GTI трябва да бъде с много по-добра цена.

Източник: topgear.bg


Уеб дизайн Изработка на сайт SEO оптимизация на сайт. Google оптимизация.