Мнение за CITROEN C3
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- batmilko
- Мнения: 8856
- Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
- Автомобил: Opel Zafira
- Двигател: 1900 CDTI
- Местоположение: София
- Контакти:
Статия от мобиле.бг, +/- на Citroen Xantia
Citroёn Xantia (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО: +/-)
Дълги години Citroёn бе представен в компактния сегмент на средния клас от ВХ. Авангардният за времето си хечбек бе безспорен успех за френската компания, която продаде близо два милиона и половина екземпляра от него. Към края на 80-те обаче търсенето му спадна чувствително и дори за неспециалистите стана ясно, че спешно трябва да се търси негов заместник. Тогава почти никой не знаеше, че инженерите на "Двата шеврона" работят по новия проект с работно название Х1 още от 1988 г. За мащаба на амбициозните им планове подсказаха няколко прототипа, най-запомнящият от които се наричаше Activa II, и включването на "тежката артилерия" Bertone в развойната дейност. Макар и забавил се като реализация, крайният резултат със странното име Xantia (от гръцкото "xanthos" - светлина), очарова всички. Пред публиката и специалистите именитата марка показа един истински Citroёn. Моделът съчетаваше в себе си най-добрите традиции на фирмата в областта на модерните технологии и напредничавия дизайн. На французите обаче предстоеше да защият на практика най-интригуващите си закани - да въведат нови стандарти в качеството на автомобилите си. За последните 8 години Xantia успя до голяма степен да оправдае надеждите, които му се възлагаха. По всеобщо мнение, това е една от най-добрите коли на марката за всички времена.
Екстравагантният дизайн и причудливите форми на каросерията винаги са били неотменна част от новаторския имидж на Citroёn. В това отношение Xantia трудно мери сили с именитите си предшественици. Макар да изглежда по-скоро традиционно, наследникът на ВХ радва окото с елегантната си външност и изчистени линии, които скоро няма да остареят. Сглобката на купето е с много високо качество, а антикорозионната обработка го защитава надежно от всякакви външни въздействия. Недостатъци са отбелязани само при някои детайли на каросерията. Така например във фаровете на коли от 1993-1995 г. кондензира влага. Citroёn се заема с проблема през октомври 1994-та и го отстранява. Неприятен дефект при автомобили от всички години обаче остава зле функциониращата лява чистачка, която често намалява видимостта точно пред очите на водача.
Салонът на Xantia грабва с качествените материали, изпипаната изработка и приветливия си вид. Използваните пластмаси са плътни и приятни на допир, а тапицериите издържат дълго. Предлаганият комфорт и нивото на ергономията доближават Citroёn-а до съвършенството, но недостатъци все пак има.
Пластмасовите детайли са чувствителни на влага и дребните капки дъжд, например, оставят следи. Долната част на облегалките на предните седалки пък се деформира леко след пробег от около 100 000 км.
Великолепният комфорт на возията отдавна е прославил именитата френска марка. Хидро-пневматичното окачване потапя пътуващите в почти пълно неведение за неравностите на пътната настилка, а при Xantia е съчетано и с великолепни ходови качества. Впечатляващата устойчивост се допълва от отлична маневреност, което не е за пренебрегване в града.
Добрата новина за почитателите на возията тип "трансатлантически лайнер" е, че капризното в миналото окачване не създава почти никакви грижи. При Xantia то е от съвсем ново поколение. Възлите са несравнимо по-надежни, макар че при някои ранни екзепляри са отбелязани случаи на течове от хидравличния разпределител и "балоните".
Ходовата част също е здрава и може да притесни с вибрации при спиране само някои собственици на коли отпреди 1995 г. Пак при автомобили от първите две години на производството се срещат скъсани маншони на полуоските. През април 1995 г. фирмата променя профила на гумените уплътнители и проблемът изчезва.
Характерна неизправност на кормилната система на Xantia е нестабилната работа на хидравличния усилител при рязко спиране, водеща до "втвърдяване" на волана. През 1995 г. Citroёn предприема доработка на механизма и до голяма степен изолира недостатъка.
През първите две години от производството на модела немалко притежатели се оплакват от шум в спирачния педал. Повечето автомобили, показали дефекта, са отсервизирани в рамките на гаранционния срок, като е подменен регулаторът на спирачното усилие. В коли от 1993-96-а е възможна появата на стържещ звук в предните спирачки, а понякога и в задните. Той се дължи на накладките, които фирмата престава да монтира през 1996-а и заменя с друг тип. За жалост остава проблемът с блокиращата ръчна спирачка и сравнително бързо износващите се предни гуми.
Двигателите, с които се комплектова Xantia, са надеждни и създават главоболия рядко. Вълзите и агрегатите имат дълъг живот, но недостатъци все пак не липсват. Моделът се оборудва с 1.6-, 1.8- и 2.0-литрови бензинови мотори, като в средата на 1995-а последните два получават по 4 клапана на цилиндър. През 1997 г. гамата се обогатява и с V-образния трилитров “шестак” на XM със 190 к.с., който обаче се среща сравнително рядко на пазара-втора ръка и е доста скъп. Купувачите могат да избират също така и между дизел с обем 2.1 литра и турбоварианта му, които са мудни, но извънредно икономични. Не е за препоръчване най-малкият бензинов двигател, който определено се задъхва с каросерията. Осемклапановият 1.8-литров мотор є пасва добре, но страда от придърпване при ниски и средни обороти. Същото важи и за 16-клапановите агрегати. Любопитното е, че Citroёn се справя с проблема по един и същи начин и в двата случая - чрез промяна в програмата на компютъра, управляващ впръскването на горивото. При първия това става през февруари 1994-та, а електрониката на 16-вентиловите двигатели е коригирана през март 1996-а.
Всички бензинови агрегати страдат от сходни проблеми като спорадични течове на масло и не особено издръжливи маркучи на охладителната система, но за щастие сериозни дефекти не са отбелязани.
Не така розово е положението при дизелите. Както при атмосферния, така и при турбоагрегата, сравнително често възникват проблеми с ангренажния ремък, които могат да доведат до много сериозни последици.
Хронична неизправност при турбодизела е откачането на въздухопровода, захранващ нагнетателя. През декември 1996 г. Citroёn започва да го монтира с допълнителна метална скоба, което решава проблема окончателно.
Една от детските болести на Xantia от първите години на производството са недотам надеждните синхронизатори на скоростните кутии. При коли от 1993 и началото н 1994 г. са отбелязани случаи на износване на зъбните колела на първа и пета предавка след пробег от около 120 000 км. В Citroёn реагират почти веднага и изменят материалите, от които се изработват синхронизаторите.
Възможна неизправност при автомобили от 1996-97 г. пък е притракващият скоростен лост по време на смяна на предавките. Дразнещият дефект е механически и вероятно се дължи на хлабави сглобки, чиито луфтове се увеличават с времето.
Незначителни течове на масло от скоростната кутия са отчетени при коли от всички години на производството.
Както почти всички френски возила, Xantia създава най-много главоболия с електрическата си система. Автомобилите от първите две години на производството са известни с отказа на стартера да "завърти" от раз. Неизправността е резултат от нарушена цялост на електрическата верига в патрона на контактния ключ. Проблеми са отбелязани също така с релето на бензиновата помпа и централното заключване до 1996 г. Не са редки и случаите на дефектирало динамо и нарушени контакти навсякъде по системата - захранването на електрическите седалки, стереото с дистанционно на волана, електрическите стъкла и индикатора за нивото на горивото.
Въпреки изброените неизправности, Xantia остава един от най-добрите автомобили на марката и определено може да се нарече подходящ избор не само за почитателите на френските автомобили. Качествата му го открояват ярко на фона на по-старите модели на фирмата.
На цена от около 13 000 марки може да се открие екземпляр в идеално състояние на възраст не повече от 5 години, което по традиция подрежда Citroёn сред най-изгодните предложения на пазара. В сравнение с предшествениците си обаче, Xantia се обезценява далеч по-слабо. Това е допълнителен плюс в полза на модела особено предвид факта, че цените на резервните части облекчават съществено поддръжката.
Димитър Димитров
avtomitak@avto.bg
Citroёn Xantia (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО: +/-)
Дълги години Citroёn бе представен в компактния сегмент на средния клас от ВХ. Авангардният за времето си хечбек бе безспорен успех за френската компания, която продаде близо два милиона и половина екземпляра от него. Към края на 80-те обаче търсенето му спадна чувствително и дори за неспециалистите стана ясно, че спешно трябва да се търси негов заместник. Тогава почти никой не знаеше, че инженерите на "Двата шеврона" работят по новия проект с работно название Х1 още от 1988 г. За мащаба на амбициозните им планове подсказаха няколко прототипа, най-запомнящият от които се наричаше Activa II, и включването на "тежката артилерия" Bertone в развойната дейност. Макар и забавил се като реализация, крайният резултат със странното име Xantia (от гръцкото "xanthos" - светлина), очарова всички. Пред публиката и специалистите именитата марка показа един истински Citroёn. Моделът съчетаваше в себе си най-добрите традиции на фирмата в областта на модерните технологии и напредничавия дизайн. На французите обаче предстоеше да защият на практика най-интригуващите си закани - да въведат нови стандарти в качеството на автомобилите си. За последните 8 години Xantia успя до голяма степен да оправдае надеждите, които му се възлагаха. По всеобщо мнение, това е една от най-добрите коли на марката за всички времена.
Екстравагантният дизайн и причудливите форми на каросерията винаги са били неотменна част от новаторския имидж на Citroёn. В това отношение Xantia трудно мери сили с именитите си предшественици. Макар да изглежда по-скоро традиционно, наследникът на ВХ радва окото с елегантната си външност и изчистени линии, които скоро няма да остареят. Сглобката на купето е с много високо качество, а антикорозионната обработка го защитава надежно от всякакви външни въздействия. Недостатъци са отбелязани само при някои детайли на каросерията. Така например във фаровете на коли от 1993-1995 г. кондензира влага. Citroёn се заема с проблема през октомври 1994-та и го отстранява. Неприятен дефект при автомобили от всички години обаче остава зле функциониращата лява чистачка, която често намалява видимостта точно пред очите на водача.
Салонът на Xantia грабва с качествените материали, изпипаната изработка и приветливия си вид. Използваните пластмаси са плътни и приятни на допир, а тапицериите издържат дълго. Предлаганият комфорт и нивото на ергономията доближават Citroёn-а до съвършенството, но недостатъци все пак има.
Пластмасовите детайли са чувствителни на влага и дребните капки дъжд, например, оставят следи. Долната част на облегалките на предните седалки пък се деформира леко след пробег от около 100 000 км.
Великолепният комфорт на возията отдавна е прославил именитата френска марка. Хидро-пневматичното окачване потапя пътуващите в почти пълно неведение за неравностите на пътната настилка, а при Xantia е съчетано и с великолепни ходови качества. Впечатляващата устойчивост се допълва от отлична маневреност, което не е за пренебрегване в града.
Добрата новина за почитателите на возията тип "трансатлантически лайнер" е, че капризното в миналото окачване не създава почти никакви грижи. При Xantia то е от съвсем ново поколение. Възлите са несравнимо по-надежни, макар че при някои ранни екзепляри са отбелязани случаи на течове от хидравличния разпределител и "балоните".
Ходовата част също е здрава и може да притесни с вибрации при спиране само някои собственици на коли отпреди 1995 г. Пак при автомобили от първите две години на производството се срещат скъсани маншони на полуоските. През април 1995 г. фирмата променя профила на гумените уплътнители и проблемът изчезва.
Характерна неизправност на кормилната система на Xantia е нестабилната работа на хидравличния усилител при рязко спиране, водеща до "втвърдяване" на волана. През 1995 г. Citroёn предприема доработка на механизма и до голяма степен изолира недостатъка.
През първите две години от производството на модела немалко притежатели се оплакват от шум в спирачния педал. Повечето автомобили, показали дефекта, са отсервизирани в рамките на гаранционния срок, като е подменен регулаторът на спирачното усилие. В коли от 1993-96-а е възможна появата на стържещ звук в предните спирачки, а понякога и в задните. Той се дължи на накладките, които фирмата престава да монтира през 1996-а и заменя с друг тип. За жалост остава проблемът с блокиращата ръчна спирачка и сравнително бързо износващите се предни гуми.
Двигателите, с които се комплектова Xantia, са надеждни и създават главоболия рядко. Вълзите и агрегатите имат дълъг живот, но недостатъци все пак не липсват. Моделът се оборудва с 1.6-, 1.8- и 2.0-литрови бензинови мотори, като в средата на 1995-а последните два получават по 4 клапана на цилиндър. През 1997 г. гамата се обогатява и с V-образния трилитров “шестак” на XM със 190 к.с., който обаче се среща сравнително рядко на пазара-втора ръка и е доста скъп. Купувачите могат да избират също така и между дизел с обем 2.1 литра и турбоварианта му, които са мудни, но извънредно икономични. Не е за препоръчване най-малкият бензинов двигател, който определено се задъхва с каросерията. Осемклапановият 1.8-литров мотор є пасва добре, но страда от придърпване при ниски и средни обороти. Същото важи и за 16-клапановите агрегати. Любопитното е, че Citroёn се справя с проблема по един и същи начин и в двата случая - чрез промяна в програмата на компютъра, управляващ впръскването на горивото. При първия това става през февруари 1994-та, а електрониката на 16-вентиловите двигатели е коригирана през март 1996-а.
Всички бензинови агрегати страдат от сходни проблеми като спорадични течове на масло и не особено издръжливи маркучи на охладителната система, но за щастие сериозни дефекти не са отбелязани.
Не така розово е положението при дизелите. Както при атмосферния, така и при турбоагрегата, сравнително често възникват проблеми с ангренажния ремък, които могат да доведат до много сериозни последици.
Хронична неизправност при турбодизела е откачането на въздухопровода, захранващ нагнетателя. През декември 1996 г. Citroёn започва да го монтира с допълнителна метална скоба, което решава проблема окончателно.
Една от детските болести на Xantia от първите години на производството са недотам надеждните синхронизатори на скоростните кутии. При коли от 1993 и началото н 1994 г. са отбелязани случаи на износване на зъбните колела на първа и пета предавка след пробег от около 120 000 км. В Citroёn реагират почти веднага и изменят материалите, от които се изработват синхронизаторите.
Възможна неизправност при автомобили от 1996-97 г. пък е притракващият скоростен лост по време на смяна на предавките. Дразнещият дефект е механически и вероятно се дължи на хлабави сглобки, чиито луфтове се увеличават с времето.
Незначителни течове на масло от скоростната кутия са отчетени при коли от всички години на производството.
Както почти всички френски возила, Xantia създава най-много главоболия с електрическата си система. Автомобилите от първите две години на производството са известни с отказа на стартера да "завърти" от раз. Неизправността е резултат от нарушена цялост на електрическата верига в патрона на контактния ключ. Проблеми са отбелязани също така с релето на бензиновата помпа и централното заключване до 1996 г. Не са редки и случаите на дефектирало динамо и нарушени контакти навсякъде по системата - захранването на електрическите седалки, стереото с дистанционно на волана, електрическите стъкла и индикатора за нивото на горивото.
Въпреки изброените неизправности, Xantia остава един от най-добрите автомобили на марката и определено може да се нарече подходящ избор не само за почитателите на френските автомобили. Качествата му го открояват ярко на фона на по-старите модели на фирмата.
На цена от около 13 000 марки може да се открие екземпляр в идеално състояние на възраст не повече от 5 години, което по традиция подрежда Citroёn сред най-изгодните предложения на пазара. В сравнение с предшествениците си обаче, Xantia се обезценява далеч по-слабо. Това е допълнителен плюс в полза на модела особено предвид факта, че цените на резервните части облекчават съществено поддръжката.
Димитър Димитров
avtomitak@avto.bg
-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
в този клас като размери е и Suzuki Sx-4, но е скъпичко, почва от 27К(макар в цената да влизат най-нужните неща)
Край работата често засичам едно и изглежда добре - неголямо, проходимо, без да има вид на "джип"
http://www.suzuki.bg/cars/sx4/gallery/
http://www.drive.ru/show.html?size=normal&gallery=56658&photo=56660
Край работата често засичам едно и изглежда добре - неголямо, проходимо, без да има вид на "джип"
http://www.suzuki.bg/cars/sx4/gallery/
http://www.drive.ru/show.html?size=normal&gallery=56658&photo=56660
Последна промяна от restless на Пет 14 мар 2008 13:37, променено общо 1 път.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ACCELERATOR написа:Pichaga написа:новите корси
много съм впечатлен и доволен, имам наблюдения на 3-4 които се ползват за служебни вече 5-6 месеца денонощно, няма ядове
еле па 1,3 дизеляка
Това ако е двигателя на ФИАТ - не ми го хвали
Харчи колкото бензинов, шумен, и не особено надежден.
може би, само дето един познат си купи преди 2 месеца дизелова Корса и твърди че му харчи 4/100 извън и 5-6/100 в София
Може би не е лошо да си озвежиш паметта кои фирми създават т.н. common rail дизелов двигател ... за да ти помогна - в средата на 90-те японци(Denso) го прилагат в камиони, а Фиат създават технологията за вграждане в леки автомобили, Бош закупуват ноу-хауто и така се почва... първия амтомобил със сериен common rail през 97-а са Alfa Romeo и Мерцедес, ползващи една и съща технология.
Моите уважения към "фенството" и вярата че немците са измислили всичко в света на автомобилите, ама изказването "Фиат не знаят как се прават дизели" ми звучи като някой БМВ-фен да каже че баварците са измислили variable-valve timing-a
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- dermeister
- Мнения: 805
- Регистриран на: Пет 15 сеп 2006 16:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колега, искам да ти споделя моето мнение за Ситроен С3 ,което се сформира от една доста интересна ситуация. Бях на дело в Софийски Градски Съд и докато си чакахме нашето дело си седяхме в залата. Делото преди нашето беше заведено от собственичка на Ситроен С3.
Цирка беше много голям. Жената беше влизала в сервиз над 40 пъти за по-малко от 2 години, като повечето от времето за тези 2 години колата е била в сервиз. Тя разказваше как излиза от сервиза и по пътя за вкъщи колата й се разваля, вика пътна помощ и я връща пак в сервиза. Просто жената съдеше Ситроен и съм почти сигурна ,че ще спечели делото. Сам си направи извода от случката. Желая ти успех в избора на добра и сигурна кола.
Цирка беше много голям. Жената беше влизала в сервиз над 40 пъти за по-малко от 2 години, като повечето от времето за тези 2 години колата е била в сервиз. Тя разказваше как излиза от сервиза и по пътя за вкъщи колата й се разваля, вика пътна помощ и я връща пак в сервиза. Просто жената съдеше Ситроен и съм почти сигурна ,че ще спечели делото. Сам си направи извода от случката. Желая ти успех в избора на добра и сигурна кола.
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Steels и 32 госта