Инфо за ремонт на стартер БОШ
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19576
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Трудно!
Трябва да намериш някакъв подходящ дорник и да чукнеш външната шайба да влезне навътре. Аз търсих, търсих... и накрая прекръстих един ключ 13 и бой по него!
Издържа!
След това с тънки отверки избутваш пружинната шайба (тел) и изваждаш напред.
Имаш една зегер-шайба и след бендикса, преди счупения ти редуктор трябва да се падне, но тя се вади лесно.
Слагането на първата шайба после мен повече ме озори!
Успях с много споменаване на мамата и три-челюстна скобичка за лагери.
Трябва да намериш някакъв подходящ дорник и да чукнеш външната шайба да влезне навътре. Аз търсих, търсих... и накрая прекръстих един ключ 13 и бой по него!
Издържа!
След това с тънки отверки избутваш пружинната шайба (тел) и изваждаш напред.
Имаш една зегер-шайба и след бендикса, преди счупения ти редуктор трябва да се падне, но тя се вади лесно.
Слагането на първата шайба после мен повече ме озори!
Успях с много споменаване на мамата и три-челюстна скобичка за лагери.
- themechanic
- Мнения: 9
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 10:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Елин Пелин
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
и аз да попитам ако може,понеже не се споменава за какъв автомобил е е тази информация за този стартер на бош,дали информацията важи и за стартер на голф4 tdi 90к.с.защото и аз обмислям един ремонт на стартера та реших да се информирам малко преид да го започна,благодаря предварително:)))
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19576
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Конкретната кола е с бензинов 2Е мотор, но и при теб, колега, ще е същото.
Гарантирано ще е с редуктор стартера, единствено може да има разлики в размерите на втулките, ама аз така или иначе не ги измерих (съответно - написах)
Опаа... добре, че реших да погледна!
Не, при теб стартера се различава съществено!
Тази гнусна втулка в камбаната на скоростната я няма - в стартера си е. Отделно - по-малко на брой втулки дават
Я кажи с каква скоростна кутия си, защото изглежда има разлика
Гарантирано ще е с редуктор стартера, единствено може да има разлики в размерите на втулките, ама аз така или иначе не ги измерих (съответно - написах)
Опаа... добре, че реших да погледна!
Не, при теб стартера се различава съществено!
Тази гнусна втулка в камбаната на скоростната я няма - в стартера си е. Отделно - по-малко на брой втулки дават
Я кажи с каква скоростна кутия си, защото изглежда има разлика
- themechanic
- Мнения: 9
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 10:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Елин Пелин
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
нормална 5 степенна ръчна скоростна кутия
- emil210378
- Мнения: 99
- Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Хайде и аз да се оплача .Колата е с 2Е мотор и до преди месец беше бетон . Да ама не, след всекидневно бутане най накрая събрах пари за нов акумолатор .Отидох в магазина и пича вика тва е за твоя модел кола марката е БЕРГА немски . Слагам паля и на работа. Сутринта излизам от работа паля и в къщи. Ама днес дърво,опитах да запаля и се чува странно бръмчене. Поразгледах в форума и се налижи да свалям стартер. Досетих се че може би са четки и се оказах прав .Нямаше никой , а и втулки ще сменям .Кажете от къде да си купя четки ,или цялата плочка защото тия са щампирани.И втулките знам че са от графитен бронз ,продават ли се или трябва да търся стругар.
- emil210378
- Мнения: 99
- Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
това не е ли магазина под военното у-ще
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
mastersvn написа:колеги спешно кажете как се сваля това [лагерче] че, не мога да сменя тази пластмасова гривна .
сваля се бендикса и тогава се сваля пластмасовата корона.
radotom,като не смениш втулката в камбаната се получават ей такива красоти,като в горните снимки.и между другото си пропуснал една втулка.намира се в пластмасовата корона на редуктора
- emil210378
- Мнения: 99
- Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Проблем.Днес легнах под колата за да извадя втулката на стартера от кутията ама то такава нямаше зачистих с отверка колкото можах но втулка не видях.Предварително измерих оста в началото с шублер, -1см и 2десети.Нагласих си подходящ метчик за да го навия в втулмата и да я извадя за да видя какъв е размера само че се оказа че метчика влиза почти плътно в корпуса на кутията.14,2мм с ситна резба е метчика, и малко удължение използвах. Възможно ли е до толкова да се износи че да я няма хич ?С пръст като зачистя остават бронзови стружки,и мизерно масло.Видимо не се вижда да е на елипса отвора. Дайте моля инфо за тази втулка дебелина дължина вътрешно ,външно (F). Номера на стартера е wv 02a 911023f.Благодаря предварително
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Днес и аз смъкнах стартера.
Направи ми впечатление че единия от болтовете (не този дето е с кабелната обувка) които излизат от машинката се мандахерца нагоре надолу.
Та се чудя дали машинката се е прецапала. Как мога да го диагностицирам.
ПС - Намерих едно добро видео което обяснява как се случват нещата:
http://www.youtube.com/watch?v=dGem9YsjCRQ&feature=fvsr
Само ми е интересно дали болта е нормално така да клати
Направи ми впечатление че единия от болтовете (не този дето е с кабелната обувка) които излизат от машинката се мандахерца нагоре надолу.
Та се чудя дали машинката се е прецапала. Как мога да го диагностицирам.
ПС - Намерих едно добро видео което обяснява как се случват нещата:
http://www.youtube.com/watch?v=dGem9YsjCRQ&feature=fvsr
Само ми е интересно дали болта е нормално така да клати
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11927
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
emil210378 написа:Проблем.Днес легнах под колата за да извадя втулката на стартера от кутията ама то такава нямаше зачистих с отверка колкото можах но втулка не видях.Предварително измерих оста в началото с шублер, -1см и 2десети.Нагласих си подходящ метчик за да го навия в втулмата и да я извадя за да видя какъв е размера само че се оказа че метчика влиза почти плътно в корпуса на кутията.14,2мм с ситна резба е метчика, и малко удължение използвах. Възможно ли е до толкова да се износи че да я няма хич ?С пръст като зачистя остават бронзови стружки,и мизерно масло.Видимо не се вижда да е на елипса отвора. Дайте моля инфо за тази втулка дебелина дължина вътрешно ,външно (F). Номера на стартера е wv 02a 911023f.Благодаря предварително
Втулката е с дебелина на стената 1мм, т.е външния 14,1мм, вътрешния диаметър 12,1мм - това измерено на новата втулка с не прецизен шуплер който седи в багажника за всеки случай. Продават се по магазините готови, дължината на самата втулка е 14мм.
Възможно е да се е износила и да я няма изобщо, аз от моята с метчика изкарах съвсем малко стружки, които в никакъв случай не отговаряха на цяла втулка по обем.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11927
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
pmidas написа:Днес и аз смъкнах стартера.
Направи ми впечатление че единия от болтовете (не този дето е с кабелната обувка) които излизат от машинката се мандахерца нагоре надолу.
Та се чудя дали машинката се е прецапала. Как мога да го диагностицирам.
ПС - Намерих едно добро видео което обяснява как се случват нещата:
http://www.youtube.com/watch?v=dGem9YsjCRQ&feature=fvsr
Само ми е интересно дали болта е нормално така да клати
Тоя болт изобщо не трябва да се мандахерца. За да мърда явно при някое предишно сваляне е пренатегнат и се е отчупил от отливката. По същество главата на тоя болт е една широка като шайба, както и на горния и на тях се "лепи" котвата която издърпва бендикса. Двата болта са в бакелитова отливка и изобщо не трябва да мърдат. На 90% съм убеден, че този елемент целия става от ладов стартер, поне аз карах известно време с такъв шалтер от лада. Дори и отворите за захващане, тия 3-те болта които го държат към стартера съвпадат.
- emil210378
- Мнения: 99
- Регистриран на: Сря 15 дек 2010 16:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Благодаря . А втулката как се набива заедно с вече с сглобения стартер, или предварително с дорник?Искам да питам как да развия 3-те болта на шалтера, че се заоблиха главите,с спрей ги пръснах няколко пъти и дърво. Мислех да ползвам винтоверта с бургия Ф6 и да отстраня главите за да се отвори шалтера за профилактика и почистване.Идеята ми е да не би тези три болта да са с ситна резба че къде ще търся такива
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11927
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Инфо за ремонт на стартер БОШ
Втулката с мек дорник се набива, тя не влиза кой-знае колко трудно. На болтовете им разпили главите и ги сменяй смело, с нормална резба са си.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта