Здравейте колеги!
Много съм си харесал Passat B6 и доста четох из форума за него, но от прочетеното почти се отказах, главно заради проблемните дизелови двигатели. Имайки предвид бюджета ми и това как вървят цените в момента колата трябва да е 2006-2007ма, а точно в този период май са най-проблемните двигатели. Въпросите на които не успях да си отговоря са следните:
1. В случай, че колата е изправна когато я купувам, може ли с периодична смяна на проблемния шестограм (или някаква друга поддръжка) да се предотврати повредата на маслената помпа?
2. От разни европейски форуми оставам с впечатление, че проблема с маслената помпа се проявява сравнително рано - преди 100000 км. При положение, че колата която бих купил ще е на едно поне 250-300000 км, има ли възможност проблемния блок вече да е подменен (това според наблюденията ви върху колите които се продават тук)?
3. Проблема с пукането на глави, важи ли за двигателите, които се поствят на Пасатите (от форума на Шкода останах с впечатление, че проблемните глави са двигатели които се поставят на Октавия и Голф)
4. Колко често се срещат горните два проблема (пак във форума на Шкода някой беше теглил чертата, че от общо 10 форумци с Октавия 2.0 ТДИ, 6ма са пукнали глава - което си е плашеща статистика)
Благодаря предварително!
Няколко въпроса за 2.0 TDI
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за 2.0 TDI
Разгледай тази обява
viewtopic.php?f=44&t=340218
колата е перфектна - повечето твои притеснения са излишни при положение , че купуваш поддържан автомобил
viewtopic.php?f=44&t=340218
колата е перфектна - повечето твои притеснения са излишни при положение , че купуваш поддържан автомобил
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за 2.0 TDI
Благодаря на Веско за добрите думи.
Относно проблемите - всеки си пише какво него го тормози. Нормално е хора, които имат проблеми да търсят решаването ми със съвет във форума, а тези, които управляват безпроблемно автомобила си да не пишат
Затова е много относително. И за двете повреди си има начин да се диагностицира има ли го или го няма. Дали ще се случи точно на теб - има и малко късмет в цялата работа, но като цяло всичко зависи от поддръжката.
Относно проблемите - всеки си пише какво него го тормози. Нормално е хора, които имат проблеми да търсят решаването ми със съвет във форума, а тези, които управляват безпроблемно автомобила си да не пишат
Затова е много относително. И за двете повреди си има начин да се диагностицира има ли го или го няма. Дали ще се случи точно на теб - има и малко късмет в цялата работа, но като цяло всичко зависи от поддръжката.
Re: Няколко въпроса за 2.0 TDI
Благодаря за отговорите!
Въпросната обява съм я гледал и определено я имам предвид, само да дойде времето за покупка.
Иначе и аз съм с впечатление, че по форумите се пише предимно когато някой има проблем, затова и питам за впечатления и от колеги които нямат проблеми.
Относно ранното диагностициране на проблемите - за главата явно трябва да е от серия, която не е проблемна иначе надали ще се размине (тук ще съм благодарен ако изредите всички серии, за които се знае, че са проблемни).
За маслената помпа и балансиращия вал, как и къде трябва да се направи диагностика (може ли на място да се разбере или задължително в специализиран сервиз)?
Въпросната обява съм я гледал и определено я имам предвид, само да дойде времето за покупка.
Иначе и аз съм с впечатление, че по форумите се пише предимно когато някой има проблем, затова и питам за впечатления и от колеги които нямат проблеми.
Относно ранното диагностициране на проблемите - за главата явно трябва да е от серия, която не е проблемна иначе надали ще се размине (тук ще съм благодарен ако изредите всички серии, за които се знае, че са проблемни).
За маслената помпа и балансиращия вал, как и къде трябва да се направи диагностика (може ли на място да се разбере или задължително в специализиран сервиз)?
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за 2.0 TDI
Колега, въпроса дали ще превърти шестограма не е дали, а кога....скоро го ядохме такъв..
Масово по чуждите форуми плачат собственици на Аудита защото там всички са с балансиращи валове.
Купиш ли такава кола Пасат 2.0тди - задължително сваляне и проверка.
Моторите които са 2.0 тди при голф и туран нямат такива "емоции" , там няма балансиращи валове до колкото знам.Такива се слагат при Пасат, Ауди(дали при А3 е така не знам).
След 2009.11 месец правят промяна в проблемния механизъм - правят шестограма по-дълъг от 77мм на 100мм и влиза по-навътре във вала, което едва ли е кой знае какво но времето ще покаже...
Ние се оправихме като купихме комплекта на старо валове+помпа от Пасат на части на 40000км, който пак имаше лек луфт
Ползвахме силен жокер от колегата niks76(отново благодарности:) за "ремонт" на комплекта та да няма изненади(да се надяваме).Няма да го казвам аз, ако иска колегата niks76 да го напише тука , все пак той го сподели..
Имай едно наум с тези коли - много неща се чупят - дюзи,глави,маслен привод , а цените наистина са СОЛЕНИ..
Разбира се , зависи кой е мотора - 8V , 16V но си е дебело.
Ще цитирам човека от който купихме валовете - "много се чупят тези Пасати, харчат се частите като топъл хляб, колкото мога ще докарам от чужбина на части/ударени"
Масово по чуждите форуми плачат собственици на Аудита защото там всички са с балансиращи валове.
Купиш ли такава кола Пасат 2.0тди - задължително сваляне и проверка.
Моторите които са 2.0 тди при голф и туран нямат такива "емоции" , там няма балансиращи валове до колкото знам.Такива се слагат при Пасат, Ауди(дали при А3 е така не знам).
След 2009.11 месец правят промяна в проблемния механизъм - правят шестограма по-дълъг от 77мм на 100мм и влиза по-навътре във вала, което едва ли е кой знае какво но времето ще покаже...
Ние се оправихме като купихме комплекта на старо валове+помпа от Пасат на части на 40000км, който пак имаше лек луфт
Ползвахме силен жокер от колегата niks76(отново благодарности:) за "ремонт" на комплекта та да няма изненади(да се надяваме).Няма да го казвам аз, ако иска колегата niks76 да го напише тука , все пак той го сподели..
Имай едно наум с тези коли - много неща се чупят - дюзи,глави,маслен привод , а цените наистина са СОЛЕНИ..
Разбира се , зависи кой е мотора - 8V , 16V но си е дебело.
Ще цитирам човека от който купихме валовете - "много се чупят тези Пасати, харчат се частите като топъл хляб, колкото мога ще докарам от чужбина на части/ударени"
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за 2.0 TDI
Много се чупят тези Пасати ми звучи напълно смешно изказване, извинявам се и не искам да обидя някой.
При условие, че се карат толкова масово е нормално и да има повишено търсене на части за тях. Но това не означава, че се чупят много. Ако ти потърсят 100 пъти част за автомобил, който е произведен в 10 000 000 бройки, и ти поискат 20 пъти част за автомобил, който е произведен в 1 000 000 бройки, кой ли се чупи повече?
Да имат някои проблеми, но рисуваните апокалиптични картини за този пасат винаги са ми били супер смешни. Да чукам на дърво, аз от моя съм напълно доволен. Както всеки автомобил си иска поддръжка, съвсем в рамките на нормалното.
При условие, че се карат толкова масово е нормално и да има повишено търсене на части за тях. Но това не означава, че се чупят много. Ако ти потърсят 100 пъти част за автомобил, който е произведен в 10 000 000 бройки, и ти поискат 20 пъти част за автомобил, който е произведен в 1 000 000 бройки, кой ли се чупи повече?
Да имат някои проблеми, но рисуваните апокалиптични картини за този пасат винаги са ми били супер смешни. Да чукам на дърво, аз от моя съм напълно доволен. Както всеки автомобил си иска поддръжка, съвсем в рамките на нормалното.
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Няколко въпроса за 2.0 TDI
Българина иска да сипва и да кара...
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Няколко въпроса за 2.0 TDI
Мда, чупят се, особено шестграма.
Затова от Порше Изток питат леко така - ааааа как си го оправихте, че като им кажем на клиентите 2500-3000лв ремонт, идват и си взимат колите с репатрак.Да не говорим дали турбото е оцеляло.
Та гледайте на вас да не ви дойде тази беля щото боли и ще трябва да си по в час за да минеш евтино.
Не знам поста на Благовест към кого е насочен, но въпросния автомобил е купен почти нов от Сакар и поддържан само там до момента в който превъртя шестограма - 210000км!
Колко човека си поддържат 6 годишния Пасат на 200000km в официалния сервиз и му сменя маслото на 15000 вместо на 30000 ей така за по-сигурно.
Та не е като да Българина само искал да кара
Затова от Порше Изток питат леко така - ааааа как си го оправихте, че като им кажем на клиентите 2500-3000лв ремонт, идват и си взимат колите с репатрак.Да не говорим дали турбото е оцеляло.
Та гледайте на вас да не ви дойде тази беля щото боли и ще трябва да си по в час за да минеш евтино.
Не знам поста на Благовест към кого е насочен, но въпросния автомобил е купен почти нов от Сакар и поддържан само там до момента в който превъртя шестограма - 210000км!
Колко човека си поддържат 6 годишния Пасат на 200000km в официалния сервиз и му сменя маслото на 15000 вместо на 30000 ей така за по-сигурно.
Та не е като да Българина само искал да кара
- Stivi
- Мнения: 8310
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Няколко въпроса за 2.0 TDI
При наличието на толкова алтернативи на пазара да си вземеш точно този двигател при положение че си прочел всичко писано за него по форумите значи за теб руската рулетка е като игра на топчета Има толкова много хора дето не четат форуми така че няма да останат непродадени пасати,ама да знаеш колко е голяма вероятността да ти влезе четвъртит и да си купиш вазелин вместо да бягаш далече....това не мога да го разбера
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Няколко въпроса за 2.0 TDI
Аз не разбрах връзката с проблемния шестограм на маслената помпа, но това проблем при всички двигатели ли е?
Аз до колкото знам BKD двигателя е най-безпроблемен от 140 коня, остава само проблема с главата, която може и никога да не се спука. Дюзите са безпроблемни ако се сменя маслото редовно, те са на Бош, а не Сименс. Е проблема с главата остава при по старите мотори, но пък при новите комън рейлите кой знае пък какво ново ще изкочи
Аз до колкото знам BKD двигателя е най-безпроблемен от 140 коня, остава само проблема с главата, която може и никога да не се спука. Дюзите са безпроблемни ако се сменя маслото редовно, те са на Бош, а не Сименс. Е проблема с главата остава при по старите мотори, но пък при новите комън рейлите кой знае пък какво ново ще изкочи
Re: Няколко въпроса за 2.0 TDI
Благодаря на всички, които се включиха! До момента това, което разбрах от отговорите ви е:
1. Главата ако е от проблемна серия - риск печели, риск губи
2. Дюзите ако са сименс - риск губи
3. Балансиращ вал и маслена помпа - тук никой не каза в прав текст, има или няма превантивна мярка, каква е и колко струва (ако има).
Stivi, всички тея въпроси ги задавам точно за да съм наясно колко са патроните в барабана. При повече от 2 Пасата отпада като вариант (поне с тоя двигател).
1. Главата ако е от проблемна серия - риск печели, риск губи
2. Дюзите ако са сименс - риск губи
3. Балансиращ вал и маслена помпа - тук никой не каза в прав текст, има или няма превантивна мярка, каква е и колко струва (ако има).
Stivi, всички тея въпроси ги задавам точно за да съм наясно колко са патроните в барабана. При повече от 2 Пасата отпада като вариант (поне с тоя двигател).
-
- Мнения: 358
- Регистриран на: Вто 06 юли 2010 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Козлодуй
Re: Няколко въпроса за 2.0 TDI
Аз споделям мнение за двигател 140 к.с. дизелов с код на мотора BMP. Двигателя е с 8 клапана (по различни места, чета, че няма проблем пукането на главата). Също така нямало и проблем с дюзите(били обикновени, а не пиезо). Единствената болка, ако може да се нарече болка се казва филтър за твърди частици (DPF)(запушвал се, но може лесно да се премахне). Като лично при мен не се е проявявала.
Дано съм ти бил полезен. За повече информация, относно части и т.н. може да погледнеш колата в гаража ми. Не съм написал различните декоративни елементи(маншон и топка за скоростен лост, както и копчетата за всичките електрически стъкла, намиращи се на шофьорската врата), които съм сменил, но те едва ли са чак от такова значение за колата
Дано съм ти бил полезен. За повече информация, относно части и т.н. може да погледнеш колата в гаража ми. Не съм написал различните декоративни елементи(маншон и топка за скоростен лост, както и копчетата за всичките електрически стъкла, намиращи се на шофьорската врата), които съм сменил, но те едва ли са чак от такова значение за колата
Re: Няколко въпроса за 2.0 TDI
Превантивна мярка за маслената помпа - сменяш щестограма, излиза около 40лв
За маховика не съм чувал за превантивна мярка.
Ако купуваш кола втора употреба на повече от 200 000 км има шанс дюзите вече да са сменени
За маховика не съм чувал за превантивна мярка.
Ако купуваш кола втора употреба на повече от 200 000 км има шанс дюзите вече да са сменени
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: petiop и 50 госта