Здравейте!
От няколко студени сутрини насам не мога да прехвърля на газ. Ситуацията се повтаря както написах в тази тема. След запалването на автомобила, стрелката на температурата бързо стига до 90 градуса на бензин, но при превключване на газ, колата забива предницата и намаля, няма никакъв приток на газ. Днес на десетия километър спрях и барнах маркучите на радиатора, горния беше топъл, а долния студен, стрелката си показваше 90 градуса. След още няколко километра паркирах. След обяд я запалих на бензин, беше се напекла от слънцето и на няма и втория километър прехвърли на газ с малко зор и претреперване. Така се случваше и предишните дни. Веднага отидох при газаджията ми, върза я към лаптопа и каза, че няма грешки и че всичко си е наред, но не ми каза логично обяснение по моя проблем. Само ми направи прехвърлянето на газ да става на 25 градуса.
Дали е възможно термостата да е за смяна, защото е блокирал и не преминава топла течност през изпарителя на газовата? Съмнява ме, че изпарителя е свързан към големия кръг. Прилагам няколко снимки към свързването му:
Сутрин не прехвърля на газ. Термостат? Резултат->рейка на ГИ
- boyan.chav
- Мнения: 847
- Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
- Автомобил: VW Golf IV 1998
- Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Сутрин не прехвърля на газ. Термостат? Резултат->рейка на ГИ
Последна промяна от boyan.chav на Пет 14 дек 2012 12:49, променено общо 1 път.
Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?
Тук има хора, които разбират от АГУ. Направи една снимка да се види къде е вързан изпарителят.
По принцип, ако е блокирал термостатът, в града ще ти кипне колата... Щеше да разбереш, че не е в ред.
Да не би да си останал с малко тречност и изпарителят да замръзва? На мен ми се е случвало, когато ми покапваше антифризчето на Форда, остане с малко вода и изпарителя замръзне. Но това ставаше пролетта, все пак при по-студено време...
По принцип, ако е блокирал термостатът, в града ще ти кипне колата... Щеше да разбереш, че не е в ред.
Да не би да си останал с малко тречност и изпарителят да замръзва? На мен ми се е случвало, когато ми покапваше антифризчето на Форда, остане с малко вода и изпарителя замръзне. Но това ставаше пролетта, все пак при по-студено време...
- boyan.chav
- Мнения: 847
- Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
- Автомобил: VW Golf IV 1998
- Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?
Тези снимки достатъчни ли са? Интересното е, че в града не загрява, но тези дни от както се случва това, я карам само на климатик, а двете включени перки биха могли предполагам да охладят евентуалното загряване Течността в казанчето е даже с половин сантиметър над максимума, системата е обезвъздушена. Миналата зима пак имах такива проблеми, но само в големите студове.
Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?
Свързването на водата е неправилно, плюс това е с тройници, вместо с байпас; на 1.4 мотора спокойно се взима вода от инжекциона, там водата се стопля за мах 1 мин, прави се с преходници 10/16мм и няма никакъв проблем защото има голяма цирколация;
- boyan.chav
- Мнения: 847
- Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
- Автомобил: VW Golf IV 1998
- Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?
Да разбирам ли, че термостата и неправилното свързване на изпарителя са причината за проблема ми или само неправилното свързване на изпарителя?
Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?
За мен лично от снимките е неправилно свързването на мъркучите на водата, термостата няма нищо общо, освен това ако имаше проблем с термостата колата щеше или да грее, или да истива като вдигнеш 60-70км;
Пък както си написал че единият мъркуч е студен при определени условия - това е 100% неправилна циркулация на охладителната течност от което се получава временна въздушна възглавница и няма изпарение на газ, от което следва забиване; когато колата загрее напълно работата се оправя ;
Пък както си написал че единият мъркуч е студен при определени условия - това е 100% неправилна циркулация на охладителната течност от което се получава временна въздушна възглавница и няма изпарение на газ, от което следва забиване; когато колата загрее напълно работата се оправя ;
- boyan.chav
- Мнения: 847
- Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
- Автомобил: VW Golf IV 1998
- Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?
А как да премахна тази въздушна тапа? С ново обезвъздушаване на системата няма ли да се премахне или задължително ще трябва да се прави ново вързване на маркучите?
Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?
boyan.chav написа:А как да премахна тази въздушна тапа? С ново обезвъздушаване на системата няма ли да се премахне или задължително ще трябва да се прави ново вързване на маркучите?
Колега, не може да стане с обезвъздушаване, защото проблема ти се получава само на студен двигател(чисто и просто се получава едно пространство в тръбите, в което водата остава студена докато термостата не започне да отваря по малко, в момента в който термостата отвори напълно всички тръби са еднакво топли); колкото и да обезвъздушаваш, на другата сутрин ефекта ще е нулев.
За да се оправи колата и да нямаш занапред подобни проблеми си купи две втулки 16 мм и ги сложи на мястото на тройниците, където са ти прекъснати мъркучите за парното, след това махни корпуса на въздушния филтър и разгледай около дросела на инжекциона трябва да има два мъркуча 10 мм(чрез тях влиза и излиза топла вода директно от главата в инжекциона), виж кой от двата е изходния и го прекъсни(преди това си купуваш още две втулки преходници от 10 на 16мм), като сложиш едната втулка , а от другата страна свързваш с входния мъркуч на изпарителя, след това изходния мъркуч на изпарителя посредством другата втулка свързваш с прекъснатата част на изходния мъркуч от инжекциона. Ако трябва доливаш малко антифриз и палиш, чакаш да загрее напълно(поне 2 пъти да извърти перките)и тръгваш да се возиш.
Цялата процедура изброена по-горе можеш да я направиш и сам за 20-30 мин., за целта ти трябват 4 скоби с необходимия размер и 4 втулки(мах 10 лв).
Това е от мен успех!
- boyan.chav
- Мнения: 847
- Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
- Автомобил: VW Golf IV 1998
- Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?
Мерси за подробното инфо
Връзването на изпарителя е наред, тъй като видях, че загрява наравно с малкия кръг. Успях да закарам колата преди няколко дни при газаджията ми, докато е още студена, за да види нагледно точния проблем и не прехвърлянето на газ. Оказа се високо налягане - 2 бара. Намали ми го на 1 бар. На следващата сутрин всичко беше без промяна, пак не искаше да прехвърли на газ. Отидох и намали налягането на 0.8 бара и от две сутрини насам вече успявам да прехвърля нормално на газ на 4-5 мин. след запалването на колата
Връзването на изпарителя е наред, тъй като видях, че загрява наравно с малкия кръг. Успях да закарам колата преди няколко дни при газаджията ми, докато е още студена, за да види нагледно точния проблем и не прехвърлянето на газ. Оказа се високо налягане - 2 бара. Намали ми го на 1 бар. На следващата сутрин всичко беше без промяна, пак не искаше да прехвърли на газ. Отидох и намали налягането на 0.8 бара и от две сутрини насам вече успявам да прехвърля нормално на газ на 4-5 мин. след запалването на колата
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?
Това налягане по кой прибор е?
- boyan.chav
- Мнения: 847
- Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
- Автомобил: VW Golf IV 1998
- Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?
Каза ми, че това е налягането на газта, която влиза в изпарителя. Стойността се виждаше на програмата на лаптопа му. Трябва ли да имам съмнения в думите му или правилно ми е казал?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?
С какъв ГИ си?
Това налягане е по датчик от твоята система, което може и да не е вярно.
Това налягане е по датчик от твоята система, което може и да не е вярно.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?
Колата има ли маслен радиатор преди масления фитър? Ако има такъв препоръчвам тази схема на свързване.
- boyan.chav
- Мнения: 847
- Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
- Автомобил: VW Golf IV 1998
- Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?
Колата няма маслен радиатор. ГИ е полски, не му знам името. Видях, че газаджията ползва програма "Diego G". Каза, че ще ми активира и някакво предварително загряване на газта през програмата
Стойността на налягането 0.8 бара добра ли е? Не знам дали датчика показва правилно, но разлика сутрин има
Стойността на налягането 0.8 бара добра ли е? Не знам дали датчика показва правилно, но разлика сутрин има
- Gigabyte
- Мнения: 2857
- Регистриран на: Нед 29 окт 2006 9:08
- Автомобил: neko drugo
- Двигател: vaprosche
- Местоположение: Оряхово / Велико Търнуу
Re: Сутрин не прехвърля на газ. Термостат?
Знам ,че налягането е добре да е около 1,00до 1,20
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта