Колеги, моля ви някой да обясни...темата е полезна, но не можах да разбера какъв е моя проблем...ако имам проблем.
Значи - информацията ми за моето газово е на места противоречива и не знам кое е вярно, кое не, кое е ок за мен и колата и кое не...
Предварително се извинявам за подробните обяснения
Имам голф3 1,8МИ, производство 1997
Предишния собственик (който ми е приятел, но не разбира много от вътрешностите на колата) е дал колата на професионален газаджия да сложи газово.
Когато купих колата ми обясни че липсвала някаква ламбда схема, която да лъже компютъра че всичко е наред - в резултат компа се шашка когато караш на газ и когато решиш да минеш на бензин колата гасне, защото компа подава грешни сигнали на бензиновата помпа. Обясниха ми че за целта е нужно да се рестартира компа, което ставало като разкачиш акумулатора за няколко минути. Това е правил този приятел, това правих и аз доста време - не беше голям проблем защото по принцип карам на газ, а на бензин минавам от време на време, колкото да не се скапе бензинова помпа или нещо друго.
Дотук добре - ама си е неудобство, а и веднъж съм оставал на кръстовище в пиков час...
Затова като правих един друг ремонт, казах на майстора (който се занимава и с газаджийски истории) да оправи този проблем - той ми каза че не трябвало да се слага електронна схема да лъже компа, ама не ми обясни какво точно е направил, само каза че в движение не мога да минавам от газ на бензин и обратно - трябва да загася колата и тогава щракам превключвателя и готово.
Не съм забелязал проблеми след този ремонт.
Оня ден обаче друг човек ми обясни че всъщност майстора ми е сложил ресет реле на компа и при всяко палене на колата (независимо дали съм на газ или бензин) релето ресетвало компа и той работел в сервизен режим, което значи че може разхода ми да е по-голям. Човека ми обясни още че всъщност правилния начин нещата да станат е да се сложи някаква джаджа, която да регулира газовата смес, така както има и фабрична джаджа регулираща бензиновата смес, само че това струвало повечко и затова повечето газаджии слагали само ламбда емулатор, а за газта реално нямало контрол...
Моля ви обяснете ми кое е вярно че в главата ми стана каша...и по важно - ако продължа да карам в сервизен режим и компа се ресетва при всяко палене (ако е вярно това нещо) има ли някакъв проблем за колата, за газовото или за разхода
благодаря!
p.s. пропуснах да отбележа, че когато карам на газ - паля и гася на газ - обясниха ми че нямало проблем, само зимата като паля на газ може да ми е малко завишен разхода, защото на газ по-бавно загрявала колата. Впрочем зимата (в студените дни) палих и карах само на бензин.
газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
-
- Мнения: 46
- Регистриран на: Нед 17 юни 2012 20:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Проблем няма за колата,повечето монота сме с ресет релета.Наистина има по-скъп и хубав вариант,при който се слага стъпков мотор и комп на газта.Чувал съм че е по-икономично.Аз съм за мотото по-просто-по-надеждно.
При мен си обръщам газ/бензин когато си поискам и няма проблем,не знам при теб защо трябва първо да гасиш.Отделно че си е хубаво да палиш на бензин и после да преминаваш на газ,като позагре/зимата особено/едно за мембраните и второ за самата дюза.
При мен си обръщам газ/бензин когато си поискам и няма проблем,не знам при теб защо трябва първо да гасиш.Отделно че си е хубаво да палиш на бензин и после да преминаваш на газ,като позагре/зимата особено/едно за мембраните и второ за самата дюза.
- the_red_camel
- Мнения: 697
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
- Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
- Двигател: BTS
- Местоположение: Plovdiv
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Колеги днес бях да гледам един голф 4 1.6 16вентила AUS двигател с газов инжекцион Ловато и ми направи впечатление че колата като работи на газ му свети ЧЕК'а.. това нормално ли е според вас
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
the_red_camel написа:Колеги днес бях да гледам един голф 4 1.6 16вентила AUS двигател с газов инжекцион Ловато и ми направи впечатление че колата като работи на газ му свети ЧЕК'а.. това нормално ли е според вас
Не, не е нормално, трябва да се закачи на диагностика, ако е от ГАЗ-та ще покаже грешка на ламбдата.
Тогава вече ще се търси решение по някой от указаните в тази тема начини.
- the_red_camel
- Мнения: 697
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
- Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
- Двигател: BTS
- Местоположение: Plovdiv
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Благодаря ти колега
-
- Мнения: 20
- Регистриран на: Чет 14 юни 2012 12:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna/BG
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Много полезен форум и коментари. Бях твърдо решил да си слагам иаталианска газова Lovato на моноинжекцията Golf 3, 1.4 AEX но взех да се разубвждавам
На бензин си ми върви мн добре да не й е уруки и не искам да я скапвам. Ако някои има съвет моля да сподели. Конвенционалната толкова ли лоша идея е. Проблема е че ако помислим реално цената на голф 3 е около 2000 и малко над и някак не е мн перспективно да се слага инжекцион за още 1000 никога няма да си ги върнеш ако решиш да я продаваш а ако се скапе нещо друго скъпо си е набутвация.
Та ще помоля някои който има опит с този мотор или разбира да изкаже мнение.
И друг въпрос мойе би има дискусия за тожа но все пак ще си позволя да го сложа и тук като алтернативен и интересерн вариант
Какво ви е мнението за тези "водородни генератори" които би трябжало доста да свлят разхода не само на бензин но и да ндизел освен това от екологична гледна точка и т.н.
звучи интересно но до колко е полезно и безопасно.Бях гледал едно предаване на тази тема и се говореше 4е водородът като гориво е доста опасен.
Мерси
На бензин си ми върви мн добре да не й е уруки и не искам да я скапвам. Ако някои има съвет моля да сподели. Конвенционалната толкова ли лоша идея е. Проблема е че ако помислим реално цената на голф 3 е около 2000 и малко над и някак не е мн перспективно да се слага инжекцион за още 1000 никога няма да си ги върнеш ако решиш да я продаваш а ако се скапе нещо друго скъпо си е набутвация.
Та ще помоля някои който има опит с този мотор или разбира да изкаже мнение.
И друг въпрос мойе би има дискусия за тожа но все пак ще си позволя да го сложа и тук като алтернативен и интересерн вариант
Какво ви е мнението за тези "водородни генератори" които би трябжало доста да свлят разхода не само на бензин но и да ндизел освен това от екологична гледна точка и т.н.
звучи интересно но до колко е полезно и безопасно.Бях гледал едно предаване на тази тема и се говореше 4е водородът като гориво е доста опасен.
Мерси
- the_red_camel
- Мнения: 697
- Регистриран на: Съб 17 юли 2010 14:04
- Автомобил: Skoda Roomster 1.6 16V 105hp
- Двигател: BTS
- Местоположение: Plovdiv
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
yoan4o написа:the_red_camel написа:Колеги днес бях да гледам един голф 4 1.6 16вентила AUS двигател с газов инжекцион Ловато и ми направи впечатление че колата като работи на газ му свети ЧЕК'а.. това нормално ли е според вас
Не, не е нормално, трябва да се закачи на диагностика, ако е от ГАЗ-та ще покаже грешка на ламбдата.
Тогава вече ще се търси решение по някой от указаните в тази тема начини.
Колега при покупката на колата изтирхме грешката ламбда сона и известно време карах без нищо да ми свети и един ден свърши газ'та и малко базиках газ бензин газ бензин и от бедна смес записа греша, отидох да ми я изтрият и доста време нямах проблеми но скоро като се прибирах от работа карам на студен двигател на 5'та и превключва на газ и след минута хоп светна чек лампата и няма изгасване, мисля че че получи от това че карах с ниски обороти и стана бедна смес, нещо да се каже..
- Iezekil
- Мнения: 6170
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: RP 94
- Местоположение: Шумен
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
DiZaStEr_DNK,ако минаваш по 10 000 км на година,самата уредба си я избил за половин година макс,за обикновена говоря.От там на татък ти е печалба всеки метър.Приеми го като инвестиция с изплащане в бъдещето.Колата след 2-3 години можеш да я подариш.
- lubecku
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
- Автомобил: mk3
- Двигател: ABF
- Местоположение: sofiq bulgaria
- Контакти:
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Имам няколко въпроса относно АБС мотора,
при положение че всичко по колата е ок ,датчици свещи кабели центровка мпх
от известно време на газ ми държи много ниски обороти, снощи
се разръчках и откачих 4 пиновия на темперетурния датчик,
тя съответно влезе в авариен ,качвам се карам няма нищо общо с това до преди
5 минути ,върви по съвсем друг начин много по добре, това с оборотите го забравям
и не мога да си обясня защо в авариен върви повече
Карам със закачена сонда, много хора казват по добре да е откачена, то тогава не би ли била
отново в авариен режим колата ?
И какви са грешките които трупа при закачена сонда и каране на газ това еку, смисъл какво го бърка
това не ми се случва за пръв път с оборотите, но друг път с едно откачане на акумулатора и
оборотите се нормализират, сега обаче нъцки, мпх го чистя меря (имам и 1 резервно) и двете дават перфектни показания на мултицета почти никакви преходни съпротивления, датчиците и 2 та са чисто нови който имам (и 1 резервен) изпарителя е със сменени мембрани......
при положение че всичко по колата е ок ,датчици свещи кабели центровка мпх
от известно време на газ ми държи много ниски обороти, снощи
се разръчках и откачих 4 пиновия на темперетурния датчик,
тя съответно влезе в авариен ,качвам се карам няма нищо общо с това до преди
5 минути ,върви по съвсем друг начин много по добре, това с оборотите го забравям
и не мога да си обясня защо в авариен върви повече
Карам със закачена сонда, много хора казват по добре да е откачена, то тогава не би ли била
отново в авариен режим колата ?
И какви са грешките които трупа при закачена сонда и каране на газ това еку, смисъл какво го бърка
това не ми се случва за пръв път с оборотите, но друг път с едно откачане на акумулатора и
оборотите се нормализират, сега обаче нъцки, мпх го чистя меря (имам и 1 резервно) и двете дават перфектни показания на мултицета почти никакви преходни съпротивления, датчиците и 2 та са чисто нови който имам (и 1 резервен) изпарителя е със сменени мембрани......
-
- Мнения: 285
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 17:56
- Автомобил: Passat B5 2000g
- Двигател: APU
- Местоположение: Sofia
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Колеги,някой може ли да каже,това с релето и емулаторите важи ли за ГИ на пасат 2000г с APU мотор 1.8Т 150к?
Имам го същият проблем при палене и докато загрее яко тресе и гасне,но доколкото разбирам релето и емулатора помагат само при обикновени газови уредби.Моля някой запознат да пише.
Имам го същият проблем при палене и докато загрее яко тресе и гасне,но доколкото разбирам релето и емулатора помагат само при обикновени газови уредби.Моля някой запознат да пише.
- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
botceto написа:Колеги,някой може ли да каже,това с релето и емулаторите важи ли за ГИ на пасат 2000г с APU мотор 1.8Т 150к?
При газов инжекцион (ГИ) - не ми е понятно защо би искал да си ресетваш ECU-то. То така или иначе - то си "води хорото", и всичките там датчици, както е писал vaskoto1 си действат..
botceto написа:Имам го същият проблем при палене и докато загрее яко тресе и гасне,но доколкото разбирам релето и емулатора помагат само при обикновени газови уредби.Моля някой запознат да пише.
Това на газ или на бензин, колега? Уредбите с ГИ имат начални условия за преминаване на газ - докато не ги срещнат - колата работи на бензин. Както обясняваш - търси проблем по бензина...
Или трябва да се вдигне изискваната началната температура на изпарителя за превключване на газ.
Някой спец по турбинираните автомобили с АГУ ако може да ни светне?
-
- Мнения: 285
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 17:56
- Автомобил: Passat B5 2000g
- Двигател: APU
- Местоположение: Sofia
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Забравих да спомена че колата е автоматик.Сутрин като запаля все едно не и стига горивото и гасне,пак паля и пак трудно работи и пак гасне.Трето палене,вече работи добре но само на паркинг,държи 900 оборота стабилно.Щом обаче включа на директна,тресе и гасне отново.ОБАЧЕ,ако аз я загася и запаля вече няма проблеми.Поработи ли 4-5мин. и позагрее,пак няма ядове.Загряла ли е,няма никакъв проблем,нито на газ,нито на бензин.Преди няколко седмици я покарах само на бензин десетина дни нещата се оправиха,щом заредих газ и почнах да карам и с двете горива,проблемите започнаха.ГИ е романо,чисто ново.Сменил съм свещи,ламбда,темперетурен датчик,почистена дроселова клапа и проблема си остава.На диагностиката не показва никакви грешки. БАСИ ПРОБЛЕМА НЯМА ОПРАВЯНЕ
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Колеги -въпрос
Ако на моноинжекция-Мономотроник с контролерно регулиране на изпреварването, газаджийте като са прекъснали плюса на паметта с реле при компера и са спайкьосали връзките на ръка без да ги запоят. Тоест понякога този плюс при студено палене е окислен и бягда-дали Сигнала до Дюзата ще го има и ще пали колата.
На едно Ауди 80-след като направих пълна ревизия на моното и смених всичко що има после погледанх и бензиновата помпа и я вадих и ревизирах, та накрая прегледах и газаджийските връзки към моното-импулсният минус-беше под всякаква критика-окислени връзки-запойх ги. Но пак при проверка с свето-Диод -се видя че не идва при студено палене нито (+) нито инпулсен (-) до дюзата когато не желае да запали.
Това го мерихме на изводите (буксата към газ превключвателят в купето) на газаджииският превключвател, където идват обикновено тия сигнали когато пали нормално мотора на бензин и отваря Дюзата. Проверихме към запалката съответно (+) или (-) на запалката и съответно (+) които се връща през Дюзата и (-) които идва от компера към Дюзата. Тия сигнали се комутират през газаджийският превключвател. Проблема е непостоянен, но при студен мотор-три пъти ще запали на бензин, на четвъртия ще откаже да прати сигнал до Дюзата.
Проблема е чисто електрически и прилича на студена спойка по платката на компера или окислена връска от некъдърните газаджии. От години се проявява -рядко, но сега зачести и при ниски температури. Лятото няма проблем.
Мисля да проверя и под релето за (+) на бензиновата помпа и Дюзата, да не се е прецакала връзката отдолу на кабената обувка.
Само компера не съм барал и това реле дето разкъсаха (+) за паметта не съм проверил. Компера и релето се намират под жабката и там има и влага. Може ли да е окислена платката на компера или (+) да бяга от лоша връзка и за това да не пали ?
Абе без плюса за паметта -компютъра работи ли изобщо ?
Ако на моноинжекция-Мономотроник с контролерно регулиране на изпреварването, газаджийте като са прекъснали плюса на паметта с реле при компера и са спайкьосали връзките на ръка без да ги запоят. Тоест понякога този плюс при студено палене е окислен и бягда-дали Сигнала до Дюзата ще го има и ще пали колата.
На едно Ауди 80-след като направих пълна ревизия на моното и смених всичко що има после погледанх и бензиновата помпа и я вадих и ревизирах, та накрая прегледах и газаджийските връзки към моното-импулсният минус-беше под всякаква критика-окислени връзки-запойх ги. Но пак при проверка с свето-Диод -се видя че не идва при студено палене нито (+) нито инпулсен (-) до дюзата когато не желае да запали.
Това го мерихме на изводите (буксата към газ превключвателят в купето) на газаджииският превключвател, където идват обикновено тия сигнали когато пали нормално мотора на бензин и отваря Дюзата. Проверихме към запалката съответно (+) или (-) на запалката и съответно (+) които се връща през Дюзата и (-) които идва от компера към Дюзата. Тия сигнали се комутират през газаджийският превключвател. Проблема е непостоянен, но при студен мотор-три пъти ще запали на бензин, на четвъртия ще откаже да прати сигнал до Дюзата.
Проблема е чисто електрически и прилича на студена спойка по платката на компера или окислена връска от некъдърните газаджии. От години се проявява -рядко, но сега зачести и при ниски температури. Лятото няма проблем.
Мисля да проверя и под релето за (+) на бензиновата помпа и Дюзата, да не се е прецакала връзката отдолу на кабената обувка.
Само компера не съм барал и това реле дето разкъсаха (+) за паметта не съм проверил. Компера и релето се намират под жабката и там има и влага. Може ли да е окислена платката на компера или (+) да бяга от лоша връзка и за това да не пали ?
Абе без плюса за паметта -компютъра работи ли изобщо ?
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
(газта е доста по слабо калорична от бензина-трябва повечко просто).
Чета, чета, чета 1вия пост и си викам ще си трая няма да се обаждам, за да не влизам в излишни спорове, но след "газта е доста слабо калорична" вече не се сдържах. Като сте тръгнали да гледате клипчета из youtube и да четете "професионалните" изказвания из всякаквите му форуми па направете си труда поне да не пишете неща, които ги задават като гатанки в "Кой е по-по-най". Октановото число на газта е м/у 90 и 110 като най-често е 99.*
*Справка гугле.
P.S. Ето и един линк, че тия като ги чуете да говорят и ги цитирате по една година.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: газовата беля-емулатори, ресет релета и всичко за тях
Е и?Ти правиш ли разлика между калоричност и октаново число?
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта