Здравейте колеги, мисля да си обслужвам моето електрическо ловато (по горе има снимки) и имам 1 2 питания понеже досега несъм се човъркал с такова нещо (не че като го отворя няма да го разбера, но все пак..) та:
1во когато вече се сглобява обслужения изпарител на мембраните където прилепват към корпуса маже ли се със силикон за да иплътни по добре?
2ро някой слагал ли е от българските мембрани? по горе 1 2ма колеги питаха за тях, но нищо повече, а ми е интересно някой да сподели мнение за тях
Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков мат.)
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11926
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков мат.)
Аз слагах миналата година Български мембрани 18лв беше комплекта, сега след 20 хиляди км при студено палене само на газ дори и през зимата майсторчето при което ходя да ми настройва уредбата от време на време, каза че е хубаво да се сменят преди зимата, понеже вече не бил много чувствителен изпарителя.
Силикон не съм слагал никъде при сглобяването
Силикон не съм слагал никъде при сглобяването
- ShoGo_GTI
- Мнения: 1059
- Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
- Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
- Двигател: AUQ 180
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков мат.)
така, взех днес от българските и едно филтърче ново (ах колко графит имаше вътре взе ми се акъла ) до момента съм на етап разглобен напълно изпарител и накиснат в меглио докато вечерям след малко отивам да зглобявам обаче това което видях при разглобяването (колко твърди и изпечени мембрани и утайки някакви, боклуци в изпарителя и филтъра) ме кара да си мисля че определено ще има ефект от тази процедура. тези дни ще пиша какъв е ефекта от работата
и преди това едно ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ на автора на темата и на колегите, които се включиха със разяснения и снимков материал за другите модели изпарители
и преди това едно ГОЛЯМО БЛАГОДАРЯ на автора на темата и на колегите, които се включиха със разяснения и снимков материал за другите модели изпарители
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков мат.)
ОК за мембраните и гумените уплътнения,ама чувам има някакво болтче вътре в изпаритела дето служи за регулиране на налягането на газта,което трябва да е в определени стойности.Мери с уред.
Някой знае за кво става дума и как може в домашни условия да се регулира?
Някой знае за кво става дума и как може в домашни условия да се регулира?
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков мат.)
Браво за темата. Междодругото който се чуди с какво да чисти ето това е препарата :
http://www.google.bg/imgres?q=%D0%BF%D1 ... 4,s:0,i:78
Има го във Кауфланд мисля към 6-7лева е
http://www.google.bg/imgres?q=%D0%BF%D1 ... 4,s:0,i:78
Има го във Кауфланд мисля към 6-7лева е
- bbboiko2004
- Мнения: 4199
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков мат.)
Колеги бихте ли ми казали от къде да си взема читави мембрани за електрически изпарител BRC ?
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков мат.)
passat92 написа:Lifeguard написа:passat92 написа:Искам да благодаря на автора на тази тема. От повече от година колата ми не върви като хората и харчи като за световно, което много ме дразнеше. Ходих на трима майстори да я настройват и ефекта беше нулев. Преди две седмици си рециклирах изпарителя и О, Еврика, можело значи. Ходих все пак на настройка след като го рециклирах, и след това все едно се качих на друга кола. И разхода се оправи, за вървежа да не говорим.
Значи за всеки който се чуди дали да направи тази стъпка:
1. Газовата ми беше на 4 години, но както казах проблемите започнаха преди повече от година
2. Като рециклирах изпарителя беше на около 90 хиляди, но проблемите започнаха поне на 60 хиляди, просто последно време стана много зле
3. Отзад вонеше на газ много сериозно, в момента няма абсолютно никакъв мирис. На бензин си мирише, на газ няма нищо.
Купих си италиански кит от един магазин на Ерусалим(Младост1), не че им правя реклама, но там намерих кит и ми беше близо
Смених и филтъра на газовия клапан
Почистването от нагарите го направих с един препарат за почистване на джанти на Astonish. На баща ми изпраителя го чистих с Medix, но не се почисти толкова добре.
Та за всеки който има съмнения дали да си рециклира изпарителя, нека прочете симптомите, които аз имах, и ако иска да си върне кефа от карането на колата, да не се бави с рециклирането.
След като свърших тази работа се питам, защо нито един газаджия при който отидох не спомена, че проблемът е в изпарителя, а ми вземаха пари за настройки, от които нямаше никакъв ефект.
колега има ли някакъв чалъм при рециклиране на изпарителя.Нещо по спечифично и нещо,с което трябва
да се внимава?
Аз рециклирах на баща ми и моята кола. Първия опит беше без засечки, но при втория се случиха някои проблемми
1. Като разкачаш маркучите има известна загуба на антифриз. Аз не бях достатъчно сръчен явно. Та преди да запалиш накрая след като си сглобил всичко си провери антифриза да е ОК
2. Като съм свалял филтъра на газовия клапан съм изхвърлил едно уплътнение и каот пусках системата излизаше газ, и мина известно време докато се усетя каква съм я свършил.
Иначе самата смяна на гумичките и мембраните не е философия. Играчка е да изчистиш нагарите и мизериите като отвориш изпарителя. Това е за Ловато, за другите нямам опит. За всеки случай снимай всичко за да не се чудиш като затваряш кое къде е било, имам предвид като разкачаш кабели, тръби и т.н.
Не всички уплътнения от комплекта за ремонт се ползват. Сменяш тези до които се докопаш и ако има нужда. Има едни гумички които се смянят на едни вилки, тях е задължително да ги смениш.
Ако имаш въпроси питай
Бях питал малко по-горе,но сега пак ще го направя.Какво е тва болтче вътре за регулиране на налягането и как се мери,знаеш ли?
- начко
- Мнения: 14
- Регистриран на: Съб 29 дек 2012 20:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КазанлъК
Re: Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков мат.)
Някой беше питал за мембраните-БГ или ИТ.Разбира се оригинал по възможност,не се скъпете.БГ-18лв средна цена,оригинал-30лв ориентировъчна.Беше питал накой колега дали да слага бг мембрани-неправете тази грешка,догодина пак ще сменяте.Ланди оригинал-4г.карах,профилактично смених с БГ ,поболях се,коченясаха за 1 г.,изведнъж грохнаха,тотален отказ на изпарителя.Препоръчвам смяна на всяка част съдържаща се в комплектите.Ипак казвам само оригинал,ако палите автоматично на бензин на определени градуси,можете да карате до 2 г.с БГ,.
- ShoGo_GTI
- Мнения: 1059
- Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
- Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
- Двигател: AUQ 180
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков мат.)
Колега аз лично в края на октомври си обслужих изпарителя (електрическо ловато) със бг мембрани и за сега съм доволен. Досега съм минал към ~3-4 хиляди км. И разликата във вървежа и разхода са осезаеми. Сменил абсолютно всичко, което беше в комплекта както каза ти. Ще видя след година както казваш ти дали ще има проблеми и ако има ще сложа италианските мембрани. За сега нямам проблеми а и колата докато не позагрее малко поне не обръщам на газ, което също е от значение за живота на мембраните.
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков ма
Колеги някой знае ли тези болтчета за какво са?
Не смея да ги развивам да не оплескам нещо.Само тях не съм пипал.
На горната снимка клапана горе и шестограмчето долу под него,ако го развия нали няма да има проблем?
До оградения шестограм 2-те празни дупки са от иглата за ПХ и пружинката на вилката.
На долната снимка болтчето вътре да не е за налягането нещо.Чувал съм,че има такова и не трявва да се бута и за тва питам.Иначе от коплекта мембрани ми хартиса само една кръгла гумена тапичка и не знам за къде е.Чудя се и за това питам за оградените в червено ?Другите 2 тапички на вилките ги смених.
Не смея да ги развивам да не оплескам нещо.Само тях не съм пипал.
На горната снимка клапана горе и шестограмчето долу под него,ако го развия нали няма да има проблем?
До оградения шестограм 2-те празни дупки са от иглата за ПХ и пружинката на вилката.
На долната снимка болтчето вътре да не е за налягането нещо.Чувал съм,че има такова и не трявва да се бута и за тва питам.Иначе от коплекта мембрани ми хартиса само една кръгла гумена тапичка и не знам за къде е.Чудя се и за това питам за оградените в червено ?Другите 2 тапички на вилките ги смених.
- Pet_rov
- Мнения: 4415
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков ма
Да се включа и аз по темата. Някой беше питал за регулиране. Предварително казвам, че това регулиране е валидно само за карбуратор или моноинжекцион. Не съм карал инжекциони и не знам дали се получава . Необходим Ви е и втори човек.
Значи процедирам така:
1. Развивам врътката към плочката докрай;
2. Стартирам двигателя (загрял) и от винта на изпарителя за празен ход нагласявам тихите обороти 950 - 980 - 1000, който колкото иска.
3. Вторият човек вдига между 2000 - 2500 оборота и задържа така.
4. Започвате да навивате врътката, докато двигателя леко започне да мени оборотите надолу.
5. Спирате навиването и връщате 1/4 оборот.
6. Пробвате за мощност на двигателя. Ако нещо не Ви харесва(вървене или разход), отвивате или завивате по 1/4 оборот.
Малка подробност - при мен в плочката влизат 2 маркуча, но на тройника е само 1 реглажен винт.
Дано съм бил полезен
Значи процедирам така:
1. Развивам врътката към плочката докрай;
2. Стартирам двигателя (загрял) и от винта на изпарителя за празен ход нагласявам тихите обороти 950 - 980 - 1000, който колкото иска.
3. Вторият човек вдига между 2000 - 2500 оборота и задържа така.
4. Започвате да навивате врътката, докато двигателя леко започне да мени оборотите надолу.
5. Спирате навиването и връщате 1/4 оборот.
6. Пробвате за мощност на двигателя. Ако нещо не Ви харесва(вървене или разход), отвивате или завивате по 1/4 оборот.
Малка подробност - при мен в плочката влизат 2 маркуча, но на тройника е само 1 реглажен винт.
Дано съм бил полезен
- Borsuka
- Мнения: 124
- Регистриран на: Вто 29 юли 2008 23:40
- Автомобил: vw passat B3 + reno laguna
- Двигател:
- Местоположение: Силистра
Re: Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков ма
Евала за темата първо ! Смених с моите мебрани, почистих го и стана като нов, та взе че и запали от раз :) Загря си до към 90 градуса колата и си регулирах оборотите, и все беше чудесно до сутринта. Когата изгася колата, се чува едно тихо фъщене от изпарителя. Газта която е в изпарителя продължава по малко да си отива по маркучите към плочката, и след няколко часа, ако изкам да запаля трябва да дам поне 7 - 8 пъти на контакт за да отиде газ в изпарителя. В комплекта имаше и две гумени тапички, които смених и на външен вид бяха същата големина. Въпроса ми е, кое спира подаването на газ от изпрарителя към двигателя, единствено от магнитвентила на изпаритлея който съм оградил в червено ли ?
- Pet_rov
- Мнения: 4415
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков ма
Не трябва да се чува никакво съскане. Тези 2 "тапички", за които говорищ - едната е за вилката на снимката ти - с малко опашле, а втората е за вилката на високото налягане - дебелото платно, от задната страна на изпарителя. Тази с опашлето регулира посредством пластмасовата врътка бедна-богата смес. Другата вилка не подлежи на реглаж. Има доста писано по темата за Ловато, потърси с търсачката
- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков ма
италианските мембрани изкараха 2 години и около 20К км - не съм сигурен дали имаше и толкова
сега мисля да ги пропусна...
дали българските са добри - все пак цената им е наполовина
сега мисля да ги пропусна...
дали българските са добри - все пак цената им е наполовина
- ShoGo_GTI
- Мнения: 1059
- Регистриран на: Вто 27 фев 2007 9:41
- Автомобил: 18Т 2002 VW GOLF GTI EXCLUSIVE
- Двигател: AUQ 180
- Местоположение: Добрич
- Контакти:
Re: Как да си рециклираме изпарителя. (HOW-TO със снимков ма
за съм със българските от октомври месец насам, за километри несън гледал колко са, но за сега нямам проблем
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта