Колега, не пипай колата при такъв разход, ако върви нормално.
При мен се наблюдава едно странно явление. Понеже ми се появи странно клатене на оборотите на празен ход, реших да се заема с установяването на проблема. Оказа се, че мембраната на вакуум-регулатора е проблемна и смуче оттам нерегламентиран въздух двигателят. След като го оправих - смених го с ново т.е., установих, че проблемът продължава, макар и една идея по-малко изразен. С учудване открих, че дроселовата ми клапа е прекалено затворена на празен ход - лостовият механизъм изобщо не прави контакт с лоста на клапата и тя се затваря прекалено много. Интересно, как е работила така цяла зима без да имам проблем с оборотите. Тук идва ред на първото ми съмнение:
1. Зная, че съотношението пропан-бутан през зимата и лятото е различно, точен процент не зная. Е ли е възможно някак "зимната" газ да е по-калорична от "лятната" и така колата да е работила с почти затворена дроселова клапа на празен ход безпроблемно?
Вторият ми въпрос е свързан с първия - това прави ли удачно съмнението ми, че именно поради различните смеси на газта зиме и лете може да натовари разходът ми. До месец Февруари разходът ми градско се движеше в границите на 10.5-11.0/100. Сега в момента ми прави впечатление, че разходът ми е пак толкоз, но смесено, дори почти само извънградско
Много странно се получава, при все, че е по-топло и би следвало автомобилът да консумира по-малко гориво, щото работата му на студено е много по-малко. Да, ама не.
Освен това преди няколко месеца си уравновесих изпарителя и изведох тръбата преди филтъра да смуче директно от решетката. Не ми се иска да вярвам, че това би била причината за високия разход, понеже така карах почти цяла зима
Освен това пропуснах да споделя, че след като оправих вакуум-"течът", се наложи да стегна тройника с оборот и четвърт, защото колата си миришеше доволно на газ и разходът ми смесено, дори с 60-40 извънградско-градско, бе от сорта на 11.5/100.
Дотук да кажем съм го свалил с литър надолу, след като коригирах малко тройника с оборот и четвърт. Опасявам се, че ако стегна още може вече да се окаже, че е скопена колата, а в момента си движи доста прилично, ускорява прилично след 100 км/ч (което е моят критерий).
Единственото, което ми идва на акъла е евентуално да сменя въздушния филтър, щото не помня преди колко време го сменях, сигурно стана половин година и малко се е поизцапал. Другото е - както казах, да стегна още малко тройника и да тествам пак на извънградско. Постигал съм разход от 8 и малко под 8 с нормално каране през миналата година, разликата тогава беше, че колата смучеше въздух близо до двигателя, понеже нямам гофрето към калника и изпарителят не беше уравновесен.
Също така зимата борд-компирът ми показваше почти реален разход, а сега в даден момент става така, че той отчита средно 8.5 на 100, а реалното е 10, дори и малко отгоре, което в проценти е доста голяма разлика 20+
Обикновено не търся мнения за такива неща, но започнах да се изчерпвам като идеи, ако някой се сети нещо да ми подскаже ще съм благодарен.
Допускам вариант, че и на газ-станциите може да послъгват с количеството, поради простия факт, че зимата газта достигаше 1.3-1.4лв. на литър, а сега е "едва" 1.10