NovobranecGT написа:Буксата има 3 пина, средния е за екранировка, на другите два може да се мери напрежението, което възниква при натиск на пиезокристала.Трябва ти и чувствителен измервателен уред, но понеже сме българи, и обикновен пазарски мултицет ще свърши работа :D Стегни датчика с малка стиска, но не прекалявай, и го разтръсквай леко и по-силно и уреда трябва да отчете стойности на скалата за миливолтове(свързан към двата крайни пина).Като го потупваш леко по оста също реагира....Колкото е по-стегнат, толкова е по-чувствителен, затова ти трябва и стиската, защото иначе трудно може да се разбере нещо...Има и някакви други гаражни методи, като почукване с гаечен ключ по цилиндровия блок около самия датчик(а не по самия датчик :idea: ), като се наблюдава изменението на ъгъла на запалване...Ако пластмасовата обвивка е частично разрушена, то по-добре го смени, цената е между 80-100лв, зависи дали имаш отстъпка и колко е голяма.
NovobranecGT написа:Важното е че реагира и при това почукване при рагботещ двигател, трябва да ти намали ъгъла на запалване и след малко да го възстанови в нормите...трябва ти най-малко стробоскоп, за да видиш това...
Единствено мога да добавя,че според ауто дата за 2Е датчика се стяга с 15-25 Nm буквално,както е написано там.Знам със сигурност за РВ,че се стяга с 20 Nm.
За това,ако си взимаш нов датчик по-добре намери някой с динамометричен ключ,за да се стегне правилно.
И не на последно място,бензина трябва да е с не по-малко октаново число от 98
,пише го на капачката на резервоара(друг е въпроса,че на наште бензинджийници не се знае какъв е бензина
)!За това на газ го чуваш по-малко,понеже тя е над 100 октана.