Регулиране на фарове
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- VWPASSATGL
- Мнения: 296
- Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBDC 2009
- Местоположение: Габрово
Re: Регулиране на фарове
Понеже темата е за регулиране...искам да разбера нормално ли е при настройка на машина, левия фар да свети в дясно а десния направо. В мъгла се вижда как се кръстосват или отиват в една точка. Получава се нещо такова. / |
- Bahama man
- Мнения: 1229
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 13:39
- Автомобил: VW Polo 1998
- Двигател: AEF
Re: Регулиране на фарове
Не е нормално колега. Трябва да си видиш хоризонталната настройка на фара. Има две врътки за реглаж, едната за вертикалното положение на лъча, а другата за хоризонталното положение. Най-добре иди в някой сервиз и с апарат ще ти ги настроят идеално. ;)
- VWPASSATGL
- Мнения: 296
- Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBDC 2009
- Местоположение: Габрово
Re: Регулиране на фарове
Нали на такъв бях при Toyota, но дали човека беша квалифициран да работи с него.
Re: Регулиране на фарове
Не знам каква е философията да се работи със стенда.Стига да се застопори на височината на центъра на фара,и на нужното разстояние от него,не мисля,че би имало проблем да се види лъча дали съвпада с репера на апарата..
- VWPASSATGL
- Мнения: 296
- Регистриран на: Чет 07 юни 2007 14:13
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBDC 2009
- Местоположение: Габрово
Re: Регулиране на фарове
Съвпада, даже аз въртях а майстора ми казваше как и накъде. Но в мъгла се вижда разминаването левия свети леко в дясно.
Re: Регулиране на фарове
kr1s0 написа:Не знам каква е философията да се работи със стенда.Стига да се застопори на височината на центъра на фара,и на нужното разстояние от него,не мисля,че би имало проблем да се види лъча дали съвпада с репера на апарата..
Именно, и аз вчера спорих за точно това с един приятел 2 часа
Re: Регулиране на фарове
Правих го в училище в 12клас,и винаги ми отнемаше повече време да намеря центъра на фара,да настроя уреда,а въртенето максимум 30секунди,и всичко беше перфектно
Re: Регулиране на фарове
stil написа:В някой сервизи регулировката на фаровете се прави безплатно, но по-любознателните могат да си я направят и сами:
1. Намира се хоризонтална площадка с вертикална стена.
2. Автомобилът се позиционира на разстояние L не по-малко от 5m от стената.
3. Измерват се разстоянията L, А и H (спрямо центъра на фара).
4. По формулата се изчислява h.
5. Върху вертикалната стена с тъмна боя или въглен се разчертават реперите така, както е дaдено на фигурата.
6. Включват се фаровете на къси светлини.
7. С помоща на регулировъчните винтове на всеки един от фаровете граничната линия между светлото и тъмното петно на фаровете трябва да съвпадне с така начертаните репери.
Забележка: За да се получат задоволителни резултати измерванията трябва да се направят с точност до 1sm при добра тъмнина.
mod edit: vaskoto1
Много добра тема!
- eminem94
- Мнения: 666
- Регистриран на: Вто 20 юли 2010 18:51
- Автомобил: Audi A4 B5 Avant
- Двигател: AVG
- Местоположение: София-град
- Контакти:
Re: Регулиране на фарове
Хора,дали съм разбрал правилно от формулата:
L= 5 метра от стената
H= 55 см (центъра на фара ,приблизително)
h= 40х55 в-у
H+L
h= 2200 в-у
55+5
h= 2200:60 което прави: 36,666 см в единия ъгъл,като добавим + 15 % става 42,16 см .
Та следователно : равната част от лъча на фара трябва да е на 36,6 см от земята,а височината на вдигнатата част трябва да е 42 см от земята Това ли е правилно или ,да смятам: 5 метра по 1,2% на метър= 6 % и да трябва като центъра ми е на 55 да сваля фаровете(светлината) с 6 см,което ще направи най-високата им точка на 49 см от земята ? Кое е по-правилното ?
пп. Имам 3 по математика ,може да не съм сметнал нещо както трябва ...
L= 5 метра от стената
H= 55 см (центъра на фара ,приблизително)
h= 40х55 в-у
H+L
h= 2200 в-у
55+5
h= 2200:60 което прави: 36,666 см в единия ъгъл,като добавим + 15 % става 42,16 см .
Та следователно : равната част от лъча на фара трябва да е на 36,6 см от земята,а височината на вдигнатата част трябва да е 42 см от земята Това ли е правилно или ,да смятам: 5 метра по 1,2% на метър= 6 % и да трябва като центъра ми е на 55 да сваля фаровете(светлината) с 6 см,което ще направи най-високата им точка на 49 см от земята ? Кое е по-правилното ?
пп. Имам 3 по математика ,може да не съм сметнал нещо както трябва ...
- Pet_rov
- Мнения: 4415
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Регулиране на фарове
Според мен не е 15 процента, а 15 градуса при чертежа на репера.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Регулиране на фарове
eminem94 написа:Хора,дали съм разбрал правилно от формулата:
L= 5 метра от стената
H= 55 см (центъра на фара ,приблизително)
h= 40х55 в-у
H+L
h= 2200 в-у
55+5
h= 2200:60 което прави: 36,666 см в единия ъгъл,като добавим + 15 % става 42,16 см .
Та следователно : равната част от лъча на фара трябва да е на 36,6 см от земята,а височината на вдигнатата част трябва да е 42 см от земята Това ли е правилно или ,да смятам: 5 метра по 1,2% на метър= 6 % и да трябва като центъра ми е на 55 да сваля фаровете(светлината) с 6 см,което ще направи най-високата им точка на 49 см от земята ? Кое е по-правилното ?
пп. Имам 3 по математика ,може да не съм сметнал нещо както трябва ...
Само като видях как събираш 5м с 55см и получаваш 60 в някаква неизвестна на математиката мерна единица, спрях да чета нататък. В моето училище 3-ка по математика получаваха тези, които заслужават 2-ка, но не искаха да ги оставят на поправителен. Иди да ти настроят фаровете в сервиз и не се опитвай да смяташ и да разчиташ чертежи, щом не се справяш. Аз например не се опитвам да карам самолет, защото знам, че не мога.
- pecata12310
- Мнения: 112
- Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Регулиране на фарове
От инструкцията за експлоатация на Голф 3-ката ми пише: "Замерваш средата на фара, намаляваш размера с 50мм и като си установил колата на разстояние 5м от вертикална стена премерваш дали хоризонталната линия отговаря на размера съгласно схемите, които са публикувани. Това се отнася за вертикалното насочване. По хоризонтално направление трябва оста на колата да е перпендикулярна на стената. След това се определя мястото на надлъжната ос по хоризонтално направление. Замерва се разстоянието от надлъжната ос на колата(разбирай от центъра на емблемата) до средата средата на фара и се нанася от отбелязания център на надлъжната ос на колата върху стената в съответната посока на фара, който проверяваш. При несъответствие на върха на 15 градусовия ъгъл се прави корекция. Съответните винтове са описани в предишните постове.
- albena_sladurana
- Мнения: 622
- Регистриран на: Нед 14 фев 2010 14:02
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: PB
- Местоположение: София---в голфа
Re: Регулиране на фарове
Имам едно питане колеги ако може да използвам темата.Кое болче на фаровете е на горе/доло и кое за ляво/дясно за Голф 2? Благодаря
- pecata12310
- Мнения: 112
- Регистриран на: Нед 04 сеп 2011 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Регулиране на фарове
В повечето случаи фаровете са фиксирани към купето в три точки - като три ъгъла на правоъгълник. "Врътката" на липсващия диагонал регулира и вертикално и хоризонтално. Тази на съществуващие диагонал регулира само хоризонтално.
О----------------О
|
|
|
|
|
|
O
О----------------О
|
|
|
|
|
|
O
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: lirata и 19 госта