Поправка на награватели/реотани задно стъкло.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- trolas
- Мнения: 13
- Регистриран на: Пон 06 фев 2012 15:21
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: AKL 1998
- Местоположение: varna
Re: Поправка на награватели/реотани задно стъкло.
Да споделя и аз как се справих с прекъснат реотан. Взех сребърен лак от Конрад. Реотана, който беше прекъснат го видях още в студа като не топеше леда около него така че не се чудих къде и какво да търся. Откриването на прекъсването става и със оглеждане на реотана - прекъсването се вижда с просто око. Преди да се свържат двете части на реотана със този лак е хубаво да почистим нагревателите внимателно (от долу се вижда медната жичка), защото върху тях има някакво покритие което пречи поне при мен. Казах внимателно защото съм виждал на по-стар автомобил като се направи опит да се почисти направо да падат целите пътеки. След като свързах двете части със лака изчаках да изсъхне и почистих излишното защото поизцапах малко. Резултат - 1 шишенце лак за 13 лв от Конрад - Четири коли със поправени реотани (единият го мазахме на 6 места и не се е пукнало стъклото за миналата зима). Правих и на предишната си кола със такъв лак и вече 5 години нямам проблеми със стъклото. Само да кажа, че имам още лак и ако не е изсъхнал помагам на колегите във Варна, ако някой има нужда.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1390
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Поправка на награватели/реотани задно стъкло.
Някои чувал ли е за Bare Paint ?
http://www.instructables.com/id/Estimate-pi-using-conductive-paint/#step1
Дали ще стане и за реотаните и по-важното може ли да се намери в БГ?
http://www.instructables.com/id/Estimate-pi-using-conductive-paint/#step1
Дали ще стане и за реотаните и по-важното може ли да се намери в БГ?
- dontaskdontsay
- Мнения: 1390
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Поправка на награватели/реотани задно стъкло.
http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=2455764&sid=ed062c4fbf2e5054eb0e90a7e477c2dd
Вчера реших да пробвам този метод за ремонт на реотаните о вместо медни стружки аз ползвах графитни от четка за динамо.
Направих пробно няколко кръпки на местата които бяха прекъснати и оставих да съхне.
Днес отивам да проверя как е и пипнах с пръст да проверя дали се нагрява много.
Резултата беше "ох майка ти изгорих се"
Та явно с кръпки няма да стане Искам да попитам ако намажа целия реотан от край до край ще изчезне ли прегряването ?
Явно сега лепилото е с по ниско съпротивление и затова се напича толкова.
Чудя се ако е намазан целия реотан и се изравни съпротивлението дали ще е по-добре ?
Вчера реших да пробвам този метод за ремонт на реотаните о вместо медни стружки аз ползвах графитни от четка за динамо.
Направих пробно няколко кръпки на местата които бяха прекъснати и оставих да съхне.
Днес отивам да проверя как е и пипнах с пръст да проверя дали се нагрява много.
Резултата беше "ох майка ти изгорих се"
Та явно с кръпки няма да стане Искам да попитам ако намажа целия реотан от край до край ще изчезне ли прегряването ?
Явно сега лепилото е с по ниско съпротивление и затова се напича толкова.
Чудя се ако е намазан целия реотан и се изравни съпротивлението дали ще е по-добре ?
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Поправка на награватели/реотани задно стъкло.
Според мен трябва да се види какво е съпротивлението на оригиналния реотан на линеен см и да се търси материал с такова съпротивление. Ако много нагрява може да пръсне стъклото. На един колега така здраво гръмна, че дори го изплаши и цялото стъкло стана на сол.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1390
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Поправка на награватели/реотани задно стъкло.
Абе то и да гръмне нема страшно тъкмо ще имам повод да си купя друго с здрави реотани
Иначе аз се свързах с колегата от бмв форума и тои каза че и до днес му работят реотаните.
Иначе аз се свързах с колегата от бмв форума и тои каза че и до днес му работят реотаните.
Re: Поправка на награватели/реотани задно стъкло.
медни стружки аз ползвах графитни
Медта е проводник,там не грее ,просто затваря веригата.При теб се е получило обратното(само там грее)и вероятно "кръпките" ще изгорят.
Re: Поправка на награватели/реотани задно стъкло.
dontaskdontsay написа:http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?p=2455764&sid=ed062c4fbf2e5054eb0e90a7e477c2dd
Вчера реших да пробвам този метод за ремонт на реотаните о вместо медни стружки аз ползвах графитни от четка за динамо.
Направих пробно няколко кръпки на местата които бяха прекъснати и оставих да съхне.
Днес отивам да проверя как е и пипнах с пръст да проверя дали се нагрява много.
Резултата беше "ох майка ти изгорих се"
Та явно с кръпки няма да стане Искам да попитам ако намажа целия реотан от край до край ще изчезне ли прегряването ?
Явно сега лепилото е с по ниско съпротивление и затова се напича толкова.
Чудя се ако е намазан целия реотан и се изравни съпротивлението дали ще е по-добре ?
Не, законът на Ом твърди, обратното. А, именно че напрежението е ток по съпротивление. Токът в цяла една ивица от реотана е един и същ, там където съпротивлението е по-голямо(твоят случай) има по-голям пад на напрежение, който умножен с тока дава мощност, от която ти се е приискало да споменаваш чужди майки. :)
Решението според мен е да нанесеш няколко слоя от лепилото на това място, защото колкото по-дебел е крайният слой, толкова повече ще ти падне съпротивлението на тази част и съответно мощността отделена върху него.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1390
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Поправка на награватели/реотани задно стъкло.
Или трябва да засиля лепилото (да сложа повече материал в лака).
Ло6ото е че сега се стопли времето и е мога да ги тествам
Ло6ото е че сега се стопли времето и е мога да ги тествам
Re: Поправка на награватели/реотани задно стъкло.
dontaskdontsay написа:Или трябва да засиля лепилото (да сложа повече материал в лака).
Ло6ото е че сега се стопли времето и е мога да ги тествам
Е, хайде сега...
Сутрин никак не е топло.
А дори и през деня, пускаш реотаните и дъхаш на стъклото отвътре. Веднага се вижда кое работи и кое - не.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта