Passat B8 - обща информация
Re: Passat B8 - първи впечатления
Колега dvr,относно разхода на гориво има ли голяма разлика между реалния разход и зададения по книга? При туарега е доста голяма от което съм доста разочарован,понеже при покупката му дадения от завода разход доста натежа при избора на кола. Разликата при извънградско каране е около 3 л.(скороста е между 120-140 км/ч),а при градско надмина 4 л. В показанията на компютъра също има разлика с около 1 л. При предишните ми коли(пасат вариант 2.0 d и пасат сс 2.0 d)също имаше разлики , но не толкова големи-между 1.5 л. и 2 л. Надявам се при В8 поне по малко да са послъгали от VW.
- Pagemakerboy
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: Arteon BiTdi
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat B8 - първи впечатления
Със сигурност не са послъгали с по-малко :)
Обаче това виж как работи, а - натежало е при избора ти на кола.
А на кой можеш да се оплачеш, че са те подвели - на никого :)
Обаче това виж как работи, а - натежало е при избора ти на кола.
А на кой можеш да се оплачеш, че са те подвели - на никого :)
Re: Passat B8 - първи впечатления
Да,без съмнения това е една успешна стратегия за реализация на продукта. Чувал съм за фрапиращи разлики в разхода на гориво от порядъка на 50-60 процента при някои производители на автомобили,а при VW са около 30+ процента. Така че можем да бъдем доволни , че по този показател не са челото на класацията.
Re: Passat B8 - първи впечатления
sivko написа:Колега dvr,относно разхода на гориво има ли голяма разлика между реалния разход и зададения по книга?
Аз не съм представителна извадка за разхода на гориво тъй като много често тегля ремаркета и превозвам безформени товари на покрива. Към момента за около 5000 км средния ми реален разход (според spritmonitor) e 7/100, като около 1000 км съм теглил.
може би по интересно ще ти е сравнението със старата ми кола - там съм засичал около 20К км. и разхода ми е 7,8 - т.е. с някакви уговорки (сезони, гуми и т.н.) новата е с около 10% по икономична от старата. Не знам дали ще се запази тази разлика.
Не ми се е случвало да измина цял резервоар само градско (тъй като с един резервоар минавам 800+ км) но субективното ми усещане е, че харчи по малко. По моя маршрут от и за офиса ми дава около 6-6,5, което реално предполагам е около 6,5-7 реален.
Разликата при новата с борд компютъра е около 0,5 л в розова посока.
На старата беше повече от литър но след оплакване и съответно калибриране стана точно измерването.
За данните от производителя - въобще не ги гледам - те са теоретични и недостижими в реалността - такива са стандартите за измерване.
Преди години си купих кола чиито среден разход за градско според производителя беше 12 л/100км. а при мен в добрите дни харчеше по 18 а в лошите стигаше до 24/100.
Дано да съм ти бил полезен.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B8 - първи впечатления
Би ли споделил конкретни числа за разхода и какво пише в книжката?sivko написа:Колега dvr,относно разхода на гориво има ли голяма разлика между реалния разход и зададения по книга? При туарега е доста голяма от което съм доста разочарован,понеже при покупката му дадения от завода разход доста натежа при избора на кола. Разликата при извънградско каране е около 3 л.(скороста е между 120-140 км/ч),а при градско надмина 4 л. В показанията на компютъра също има разлика с около 1 л.
Re: Passat B8 - първи впечатления
Колега drv,благодаря ти за информацията! Мисля,че този разход който ти дава колата в момента е доста добър тъй като след 25000-30000 км. ще падне още малко. Жалкото е, че дизела в BG е просто ужасен и от там колата качва разхода с около литър.
Re: Passat B8 - първи впечатления
myrshavija написа:Би ли споделил конкретни числа за разхода и какво пише в книжката?sivko написа:Колега dvr,относно разхода на гориво има ли голяма разлика между реалния разход и зададения по книга? При туарега е доста голяма от което съм доста разочарован,понеже при покупката му дадения от завода разход доста натежа при избора на кола. Разликата при извънградско каране е около 3 л.(скороста е между 120-140 км/ч),а при градско надмина 4 л. В показанията на компютъра също има разлика с около 1 л.
Колега на книжка разхода на гориво на туарега е : градско-8.8,извънградско-6.5,смесен- 7.4. На мен ми гори гр.13,извънгр.9.5,смесен 11-11.5 л. Сам виждаш колко е голяма разликата. Може би ако дизела ни беше по-добър щеше да е по поносимо,но уви не е такъв.
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - първи впечатления
За разхода на Б7 и Б8.
Моделът Б8 може да е по-икономичен само и единствено на базата на 50-те килограма по-малко тегло. Нищо друго не прави този автомобил по икономичен ! Големият проблем при VW e предавателното отношение на 6-тата скорост при "престарялата" вече DSG6 (02Е) скоростна кутия. Тя води до огромен разход при скорости над 110 км/ч тъй като оборотите на двигателя са високи. Надявах се, да не експлоатират тази скоростна кутия и при 4-та генерация автомобили - но уви. Явно това ще е "голямата" екстра на Б9. Изключение прави само модела 240 к.с. при който са принудени да слагат 8-степенната скоростна кутия от Audi заради големия въртящ момент. Сега B7/B8 автомат, дизел при скорост от 140 км/ч харчат горе-долу колкото A6/A8 при скорост 160 км/ч. - 7.5 л./100км.
Между другото DSG6 е проектирана за номинален въртящ момент от 250 N/m и 150/190 к.с. двигател (350-400 N/m) и "по-динамичен" стил на шофьора със сигурност води до дефектиране на това DSG. Статистиката е категорична - всяко 2-ро DSG6 на VW със 170к.с. двигател и нагоре дефектира в интервала 100000-200000км., много и по-рано.
Моделът Б8 може да е по-икономичен само и единствено на базата на 50-те килограма по-малко тегло. Нищо друго не прави този автомобил по икономичен ! Големият проблем при VW e предавателното отношение на 6-тата скорост при "престарялата" вече DSG6 (02Е) скоростна кутия. Тя води до огромен разход при скорости над 110 км/ч тъй като оборотите на двигателя са високи. Надявах се, да не експлоатират тази скоростна кутия и при 4-та генерация автомобили - но уви. Явно това ще е "голямата" екстра на Б9. Изключение прави само модела 240 к.с. при който са принудени да слагат 8-степенната скоростна кутия от Audi заради големия въртящ момент. Сега B7/B8 автомат, дизел при скорост от 140 км/ч харчат горе-долу колкото A6/A8 при скорост 160 км/ч. - 7.5 л./100км.
Между другото DSG6 е проектирана за номинален въртящ момент от 250 N/m и 150/190 к.с. двигател (350-400 N/m) и "по-динамичен" стил на шофьора със сигурност води до дефектиране на това DSG. Статистиката е категорична - всяко 2-ро DSG6 на VW със 170к.с. двигател и нагоре дефектира в интервала 100000-200000км., много и по-рано.
Re: Passat B8 - първи впечатления
Колеги, днес имах записан час в официалния сервиз. След дълъг преглед и проба на автомобила отговора беше, че тракането идва от скоростната кутия и че по техните сервизни предписания това било нормално, тъй като трябвало да се обере луфта между зъбчатите колела в кутията.. Казаха, че това не би довело до по-сериозни повреди.. Увериха ме, че и току що изкараният PASSAT от салона трака по същия начин и трябва да си карам колата без да се притеснявам.. На въпросът ми как да приема, че е нормално нова и скъпа кола като тази да трака така, както не съм чувал да трака и старо такси, отговора се ограничи до повдигане на рамене.. Имам приятели с PASSAT 6 DSG, на единия на който колата е на 300000км, но при тях няма и помен от такова тракане.
Ето защо сега ще сглобя едно много хубаво писмо на немски с прикачен запис на тракането до централата в Германия, да видя техния отговор.
Това е запис на тракането:
@ колегата xfact - През март мой приятел направи поръчка за Highline 240 к.с. Колата трябваше да дойде до края на юни, но сега се очаква септември. Не могат да смогнат с производството. Търпение и късмет
Ето защо сега ще сглобя едно много хубаво писмо на немски с прикачен запис на тракането до централата в Германия, да видя техния отговор.
Това е запис на тракането:
@ колегата xfact - През март мой приятел направи поръчка за Highline 240 к.с. Колата трябваше да дойде до края на юни, но сега се очаква септември. Не могат да смогнат с производството. Търпение и късмет
Re: Passat B8 - първи впечатления
pavel_andreev написа:За разхода на Б7 и Б8.
Не знам дали и след време B8 ще излезе по икономичен защото икономията най вече зависи от десния крак, но има доста неща които потенциално свалят разхода. Ще се опитам да ги изброя:
1. ДВГ е доста модифициран - вкл. хардуерно - помпа, турбо и т.н. от VW твърдят, че има подобрена топлинна ефективност каквото и да значи това. Визуално също ми изглежда различен и звучи по различен начин. Не мисля, че единствената модификация е да го форсират с 10 коня и 30 нютона. Самия двигател има доста по-бързо отговор на натискане на газта от преди (може и да е софтуерен ефект )
2. Stop/Start системата работи по коренно различен начин - гасне в много повече случаи от преди, включително и още преди да е спряла колата, пали чак като натиснеш газта. Когато загасне преди да е спряла и натиснеш газта пали някакси от инерцията (или поне не се усеща вибрация от стартера)
3. Теглото, аеродинамичното съпротивление, ширината на гумите.
4. Климатика е според мен тотално различен - работи много по добре и не забелязвам голяма разлика в разхода със и без AC - ще видим дали ще е така и в жегите.
За скоростната кутия - не знам дали е същата но DSGто има доста версии включително и такива за доста висок въртящ момент, в малсена баня и сухи и т.н.
На 240 коня модификацията (500 Нютона) монтират 7 степенен DSG , който е съвсем различен от 8 степенния на АУДИ. Същата ск.к. монтират и на Мултиван (180 коня битурбо - дето трянва да върти много километри с много тегло) - имам приятел с такъв. Според мен монтират 7 степенната само на модели на които се гони оптимизация на разхода - 240 к.с. за да вкарат разхода в разумни граници и на 1,6 TDI И бензините където се цепи стотинката на две :)
За мен разхода на пасата 150 коня е приличен за класа си - мондео 150 и особено инсигния 160 харчат повече (а са значително по бавни).
С новта ск.к и двг на Инсигния свалиха разхода но автомобила загуби всякаква динамика. За BWM и Mazda се твърди, че харчат малко но нямам лични наблюдения.
Re: Passat B8 - първи впечатления
dadastar написа:.. Увериха ме, че и току що изкараният PASSAT от салона трака по същия начин и трябва да си карам колата без да се притеснявам..
Супер тъп отговор - гарантирам ти, че моята за момента не трака, старата също. Ако ти е необходимо да сравниш с моята пиши на лично.
Според мен е добре да се обърнеш и към институциите в БГ - КЗП и т.н.
Аз навремето писах на GM и никакъв ефект.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4204
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
- Контакти:
Re: Passat B8 - първи впечатления
Моя пасат (1.4 160кс DSG7) придрънква при всяка смяна на предавка, звукът е като че ли дрънкат болтчета в тенджера. Така е от деня в който го изкарах от Порше.
Re: Passat B8 - първи впечатления
sivko написа:xfact написа:Здравейте, един въпрос към някой запознат. поръчах си вариант хайлаин пкъм края на март. Казаха. Че ще пристигне след 2 месеца. После казаха, че има голям наплив и щяла да дойде края на Юни. Сега щяла да дойде края на Август...може би. Имало огромен наплив?!?!? Някви идеи? Идвало от Фолксваген... Имам договор, платил съм капаро.....
Колега xfact,на мен дилъра отначало ми каза,че колата ми ще се произведе през първата седмица на октомври,но след 3 дена ми се обади и ме зарадва с новината,че това ще стане през първата седмица на август.Това забавяне е понеже масово се поръчва хайлайн и VW не могат да се справят с производството. При другите нива на оборудване изпълнението на поръчка е в стандартния двумесечен срок. Така,че се въоръжи с търпение пък дано да е за хубаво.
Е дано дойе по-бързо. За сега ми казват 29 та седмица :) Ще видим. Дано да е за хубаво, че от А4 на Пасат ако има издънка няма да е приятно... :)
Re: Passat B8 - първи впечатления
dadastar написа:Колеги, днес имах записан час в официалния сервиз. След дълъг преглед и проба на автомобила отговора беше, че тракането идва от скоростната кутия и че по техните сервизни предписания това било нормално, тъй като трябвало да се обере луфта между зъбчатите колела в кутията.. Казаха, че това не би довело до по-сериозни повреди.. Увериха ме, че и току що изкараният PASSAT от салона трака по същия начин и трябва да си карам колата без да се притеснявам.. На въпросът ми как да приема, че е нормално нова и скъпа кола като тази да трака така, както не съм чувал да трака и старо такси, отговора се ограничи до повдигане на рамене.. Имам приятели с PASSAT 6 DSG, на единия на който колата е на 300000км, но при тях няма и помен от такова тракане.
Ето защо сега ще сглобя едно много хубаво писмо на немски с прикачен запис на тракането до централата в Германия, да видя техния отговор.
Това е запис на тракането:
@ колегата xfact - През март мой приятел направи поръчка за Highline 240 к.с. Колата трябваше да дойде до края на юни, но сега се очаква септември. Не могат да смогнат с производството. Търпение и късмет
колега dadastar,
имам дълга история с Порше запад и скоростната кутия на настоящото ми Ауди А4 Б8.
Накратко, съединителя ми приплъзна на 30000 км. Смениха го с нов. Скоростите почнаха да вибрират. 4 сваляния на скоростната кутия след това, скоростите още вибрираха. Нервно избухване от моя страна и запис за сервиз в Хюрнберг и хоп, съединителя се оправи за 1/2 ден. Разбрах от мой приятел, че са свалили от чисто ново ауди от плаца целия агрегат и са го сложили на моето. ( на новото.. познайте.... новия собственик -> ами тая кола вибрира.... Ауди-> ами дизел е, кво искаш....) Та дадох 2008 година 78000 лева за кола на която при първята смяна на гаранционен съединител , ми свиха маховика....
Познайте защо сега си купувам Пасат.. не желая да ги виждам тия в Запад....
Съкратих малко историята, че не ми се пише ферман....но като цяло, това се случи.
Така, че давай смело с писмото. Дори бих те посъветвал да си запишеш час за гаранционен преглед в Германия ако имаш път....
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B8 - първи впечатления
Колега Drv, малко расъждения за разхода на гориво:
- В днешно време модифицирането на турбодизелов двигател на автомобил от нисък и среден клас се прави само и единствено с цел ПОЕВТИНЯВАНЕ - намаляване на разходите за производство на този двигател (и повишаване на печалбата за производителя). Във водещите 20 производители на двигатели за автомобили в Света при еднаква кубатура и тип на двигателя, на автомобил от един и същи клас разхода Е ЕДИН И СЪЩ и зависи (малко) от тежеста на автомобила, аеродинамичното съпротивление, типа на гумите. При скорости над 100 км/ч зависи (МНОГО) от предавателното отношение на скоростната кутия. Производителите на автомобили са подозирани в съглашателство, че леките автомобили от среден и висок клас съзнателно НЕ СА оборудвани със скоростни кути позволяващи оптимални разходи при скорост над 120 км/ч. Тъй или иначе "леда се пропуква" и при Мерцедес, БМВ, Ауди, Пежо и GM има вече много модели, които харчат самзващо по-малко при скорост от 150 км/ч - каквато е "крайцерската" скорост на автомобил от класа на Пасат по магистрала. Иначе моето Б7 със скорост от 140 км/ч харчи (нафта!) колкото стара моя кола - Пежо 405 от 1995 г. с 1.6 бензинов двигател - 7.5 л. на 100км .... след 20 години "технологии" ?!
- Гледайки управлението на климатика - едва ли е съвсем различен. ИНаче и този на Б6 и на Б7 просто изключва компресора по-дълго време, когато не трябва да компенсира голяма температурна разлика и съответно не харчи гориво. Ще ни кажеш какво става, когато наистина работи при външна температура над 30 градуса и например шофиране София - Бургас и обратно.
- Що се отнася до скоростните кутии. Всъщност автоматите са всичко на всичко 3 вида. 7 степенното DSG за малки двигатели е истински провал за VW - корпорацията е буквално разцепена от много милионни глоби за тази скоростна кутия в Китай, Русия, САЩ и на други места. В Китай, май е забранена за употреба и са изтеглили всички коли с нея. Имаме блестяща илюстрация на качествата на тази кутия при колегата dadastar. Тя се слага само на автомобили с въртящ момент до 200 N/M. За DSG6 която VW използва за пръв път на Голф от 2004 г. могат да се кажат много добри неща, но вече 4 поколения VW-та са тази скоростна кутия (модернизират само управляващия блок). Тя е основната причина за огромния разход на всички VW оборудвани с нея при скорости над 100 км/ч. Освен това е проектирана за вътящ момент до 250 N/M а я поставят на автомобили с двигатели до 400N/M и тя дефектира много често в между 3-та и 8-та година на автомобила. За DSG7 (което е с номинал 500 N/m) - още едно разочарование от VW. Комфортът на лимузината не може да бъде осигуряван от компоненти и агрегати на "полу-камион" какъвто е Multivan. Такъв неприятен момент изживях, когато седнах от Б6 на Б7 и усетих и научих, че серрвотроника на Б6 е подменен с евтинджийския вариант на Tiguan. Резултатът е, че Б6 се управлява и кара с усещането на Audi и Мерцедес, а Б7 - като Golf (което сте забелязали).
- В днешно време модифицирането на турбодизелов двигател на автомобил от нисък и среден клас се прави само и единствено с цел ПОЕВТИНЯВАНЕ - намаляване на разходите за производство на този двигател (и повишаване на печалбата за производителя). Във водещите 20 производители на двигатели за автомобили в Света при еднаква кубатура и тип на двигателя, на автомобил от един и същи клас разхода Е ЕДИН И СЪЩ и зависи (малко) от тежеста на автомобила, аеродинамичното съпротивление, типа на гумите. При скорости над 100 км/ч зависи (МНОГО) от предавателното отношение на скоростната кутия. Производителите на автомобили са подозирани в съглашателство, че леките автомобили от среден и висок клас съзнателно НЕ СА оборудвани със скоростни кути позволяващи оптимални разходи при скорост над 120 км/ч. Тъй или иначе "леда се пропуква" и при Мерцедес, БМВ, Ауди, Пежо и GM има вече много модели, които харчат самзващо по-малко при скорост от 150 км/ч - каквато е "крайцерската" скорост на автомобил от класа на Пасат по магистрала. Иначе моето Б7 със скорост от 140 км/ч харчи (нафта!) колкото стара моя кола - Пежо 405 от 1995 г. с 1.6 бензинов двигател - 7.5 л. на 100км .... след 20 години "технологии" ?!
- Гледайки управлението на климатика - едва ли е съвсем различен. ИНаче и този на Б6 и на Б7 просто изключва компресора по-дълго време, когато не трябва да компенсира голяма температурна разлика и съответно не харчи гориво. Ще ни кажеш какво става, когато наистина работи при външна температура над 30 градуса и например шофиране София - Бургас и обратно.
- Що се отнася до скоростните кутии. Всъщност автоматите са всичко на всичко 3 вида. 7 степенното DSG за малки двигатели е истински провал за VW - корпорацията е буквално разцепена от много милионни глоби за тази скоростна кутия в Китай, Русия, САЩ и на други места. В Китай, май е забранена за употреба и са изтеглили всички коли с нея. Имаме блестяща илюстрация на качествата на тази кутия при колегата dadastar. Тя се слага само на автомобили с въртящ момент до 200 N/M. За DSG6 която VW използва за пръв път на Голф от 2004 г. могат да се кажат много добри неща, но вече 4 поколения VW-та са тази скоростна кутия (модернизират само управляващия блок). Тя е основната причина за огромния разход на всички VW оборудвани с нея при скорости над 100 км/ч. Освен това е проектирана за вътящ момент до 250 N/M а я поставят на автомобили с двигатели до 400N/M и тя дефектира много често в между 3-та и 8-та година на автомобила. За DSG7 (което е с номинал 500 N/m) - още едно разочарование от VW. Комфортът на лимузината не може да бъде осигуряван от компоненти и агрегати на "полу-камион" какъвто е Multivan. Такъв неприятен момент изживях, когато седнах от Б6 на Б7 и усетих и научих, че серрвотроника на Б6 е подменен с евтинджийския вариант на Tiguan. Резултатът е, че Б6 се управлява и кара с усещането на Audi и Мерцедес, а Б7 - като Golf (което сте забелязали).
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: slu4ainik и 36 госта