Колеги, днес ми смениха дюзите в един доста хвален Агу сервиз. Случайно се натъкнах на процедурата калибровка, но днес като ми смениха дюзите не ми направиха тази процедура и пак казвам в доста хвален агу сервиз. Искам да чуя компетентно мнение, задължително ли трябва такава калибровка?
Защо се наложи смяна на дюзите.
Имах оплакване, че на газ работи неравномерно, но си има мощност. След като споделих това на майстора, той ми каза, че дюзите ми много тракат и ще трябват нови, и че проблема е от тях. Сложихме новите, сега колата наистина работи равномерно и смятам, че проблема се реши, но ми изникна въпроса защо не ми направиха калибровка?! Общо взето ми смениха дюзите без да ми пипат настройките на колата и без да направят калибровка. Сега след смяната колата върви по-добре и реагира дори на малкото натискане на педала :) Доволен съм от работата, но ако тази калибровка е от значение ще трябва да им кажа, да ми я направят. И все се питам, докога нашите майстори ще мислят, че всички сме шамaндури и могат да не си вършат работата докрай
Трябва ли калибровка на газови дюзи
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Трябва ли калибровка на газови дюзи
Ти какво разбираш под калибровка? Защото, калибровката се прави по компютърен път, нали ти закачиха на компютър?
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Трябва ли калибровка на газови дюзи
Щом върви добре и най-важното,че на празен ход работи добре,не барай нищо.
Обикновено им се прецакват пружинките или гумените пръстенчета и започват да бъркат сместа и от там идва лошата работа на празен ход.Това е при евтините рейки.Калибриране се прави ако вече е въртяно шестограмчето от горе.Обикновено са заляти с едно като смола когато са калибрирани фабрично.
Обикновено им се прецакват пружинките или гумените пръстенчета и започват да бъркат сместа и от там идва лошата работа на празен ход.Това е при евтините рейки.Калибриране се прави ако вече е въртяно шестограмчето от горе.Обикновено са заляти с едно като смола когато са калибрирани фабрично.
- boyan.chav
- Мнения: 847
- Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
- Автомобил: VW Golf IV 1998
- Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Трябва ли калибровка на газови дюзи
Ако си сменил цялата рейка с дюзите, тя си е калибрована заводско, а ако само дюзите и ползваш старата рейка, би трябвало да ги калиброват. Калибровката става на стенд, посредством часовник. Щом всичко работи правилно и безпроблемно, не се занимавай. Виж как ще ти е разхода след смяната
- crank1968
- Мнения: 105
- Регистриран на: Нед 18 ное 2012 20:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Трябва ли калибровка на газови дюзи
Не са я закачали на компютър! Развиха ги с гаечен ключ, оградил съм с червено какво точно са развили, свалиха ги и сложиха нови. Това беше процедурата :)
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Трябва ли калибровка на газови дюзи
Абсолютно същата процедура ми правиха в Пловдив, преди няколко месеца! Разглобиха рейката, смени дюзите с нови, една по една, качи рейката пак, запали двигателя, и пусна компютъра да извърши калибрирането, отне към 2 минути! После ми каза, да я пробвам за вървеж, и да кажа, ако нещо не ми харесва. Изкарах я от сервиза, излязох на едно шосе край Пловдив, настъпих я, вървеше много добре, на различни предавки, прехвърлянето от бензин на газ не го усещах изобщо, а преди беше като лек удар! Навъртях 5-6 км, върнах се, направиха някакви дребни процедури още, и това беше! Резултатът е, че ми падна чувствително разхода, без да пострада динамиката на вървежа!
Ако не са те закачали на компютър изобщо, значи, не са имали софтуера за твоя ГИ, иначе е необяснимо нехайство! Провери къде поддържат тази марка и модел, и иди за диагностика там! В кой град става това, какъв ти е ГИ?
Ако не са те закачали на компютър изобщо, значи, не са имали софтуера за твоя ГИ, иначе е необяснимо нехайство! Провери къде поддържат тази марка и модел, и иди за диагностика там! В кой град става това, какъв ти е ГИ?
- eurogas
- Мнения: 438
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
- Автомобил: Jeep
- Двигател: 4.7 V8
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Трябва ли калибровка на газови дюзи
Калибровката на рейката е абсолютно задължителна след ремонт на рейката, иначе все едно да си напомпаш четирите гуми на око, всяко буталце ще дава различен дебит, закача се микромерен часовник, подава се импулс и се настройва с шестограмното винтче което е най-отгоре на бобинката.
След всяка подобна корекция по рейката, или смяната и с нова такава която е фабрично калибрирана, се прави финна донастройка с лаптопа, и винаги има някаква разлика, чрез корекция в таблицата на газовия компютър, тези разлики се компенсират, и тогава може да се смята че всичко е ОК.
След всяка подобна корекция по рейката, или смяната и с нова такава която е фабрично калибрирана, се прави финна донастройка с лаптопа, и винаги има някаква разлика, чрез корекция в таблицата на газовия компютър, тези разлики се компенсират, и тогава може да се смята че всичко е ОК.
- crank1968
- Мнения: 105
- Регистриран на: Нед 18 ное 2012 20:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Трябва ли калибровка на газови дюзи
Не са ми правили калибровка нито на комп я закачиха. Днес случайно разбрах, че по някакъв късмет без да знам съм отишъл точно в сервиза, в който са ми слагали ГИ (колата я взех с ГИ). Сега колата наистина върви добре и съм доволен, но щом е важна калибровката ще отида да я направят. Малко ми става неприятно, че всеки път, аз трябва да търся по форумите и да се съмнявам в родните ни майстори. Така и така май пак ще имам път към агу сервиза, че нещо много вода ми тече от изпарителя, което май не е нормално?! Благодаря на всички колеги, които писаха в темата и дадоха мнение, което ще ми е от полза.
Re: Трябва ли калибровка на газови дюзи
agumba написа:Ти какво разбираш под калибровка? Защото, калибровката се прави по компютърен път, нали ти закачиха на компютър?
Нищо подобно!!!
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Трябва ли калибровка на газови дюзи
jovani85 написа:agumba написа:Ти какво разбираш под калибровка? Защото, калибровката се прави по компютърен път, нали ти закачиха на компютър?
Нищо подобно!!!
Като е нищо подобно, кажи как е тогава? С дрелка, чук и секач ли?
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Трябва ли калибровка на газови дюзи
По принцип се калибрират с въртене на шестограмчето от горе.С него се регулира колко да е натегната пружинката и хода на буталцето вътре.Обаче това става със специален уред.После е хубаво да се закачи на компютъра.
- agumba
- Мнения: 826
- Регистриран на: Пон 07 мар 2011 20:34
- Автомобил: Honda Civic 7ма генерация
- Двигател: 1600 VTEC 110 hp
- Местоположение: Ст.Загора
Re: Трябва ли калибровка на газови дюзи
Bai Sando написа:По принцип се калибрират с въртене на шестограмчето от горе.С него се регулира колко да е натегната пружинката и хода на буталцето вътре.Обаче това става със специален уред.После е хубаво да се закачи на компютъра.
Честно казано, не видях такъв уред! Човекът свали рейката, разви и изсули старите дюзи, сложи новите, качи рейката на мястото и, включи пак компа, даде на някаква функция, изписа се - calibrating, двигателя работеше, докато изпълни скалата и завърши процеса! Ако това не е калибриране, интересно, какво ще е?
- crank1968
- Мнения: 105
- Регистриран на: Нед 18 ное 2012 20:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Трябва ли калибровка на газови дюзи
Колеги, днес бях при един газаджия и той ми каза, че рейката е фабрично калибрована. Аз му казах, че съм сменил това, което съм оградил с червено и той пак ми каза, че фабрично била калибрована и че колата сега била добре, а ако направил калибровка може и да не работи както сега. Интересното е, че ме пита дали са ми сменили това, което съм оградил със зелено?! Мисля, че са ги сменили, все пак преди имаше при рязко подаване на газ замисляне за 1 сек сега нямам такъв проблем, а и тракаха като барабанчета старите дюзи. Скоро ще отида при тези пичове, които ми смениха дюзите да ми погледнат един теч, който мисля, че е от изпарителя и ще ги питам и тях за калибровката. Ще споделя и те какво са ми казали. Поздрави
-
- Мнения: 70
- Регистриран на: Вто 25 авг 2009 18:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Трябва ли калибровка на газови дюзи
Как е по-правилно да се калибрира рейката веднага след работа на двигателя когато рейката е гореща или при студена рейка? Защото калибрирам горещата рейка и когато изстине и е студена и проверя пак с индикаторния часовник показва различни числа от предишните къде в плюс къде в минус.
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Трябва ли калибровка на газови дюзи
Трябва калибровка с микрометърен часовник. Рейка Валтек в ОЛХ намерих чисто нова за 40лв, а буталца и пружинки за 28лв. Сега имам стара с нови буталца нерегулирана и неравномерно работеща в гаража и чисто нова перфектно работеща на колата. Лошо е , че с Рейл и Валтек минавам по 15000км и са за смяна. За 30000км смених изпарител Томасето , рейка Рейл и рейка Валтек да каже някой газаджия това нормално ли е? А ми взеха 900лв за ГИ. От ОЛХ купих изпарител Томасето за 65лв и рейка Валтек за 40лв смених ги сам, изпарителя го врътнах 1/2 да увеличи горивото да може да върви, както ми харесва и това е. Няма регулировки, няма лаптопи, няма навятъра хвърлени пари по неуки майстори.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта