Здравейте колеги,
Интересува ме дали сте имали проблеми с гаранцията на автомобили Фолксваген в България. По специално ме интересуват мнения за гаранцията след първите 2 години, която е заводска. Сега до колкото виждам дават 5 години, но само 2 години са заводска, другите 3 години са през застраховател.
Питам защото моят Пасат вече е на 2.5 години и към 70к км и му мина заводската гаранция по години, която смея да твърдя беше много добре подплатена. Сега имам проблем с тракане (от съединител/маховик или скоростна кутия) и проблем с десен преден лагер (виене). След 2 прегледа в официален сервиз, становището беше автомобилът е изправен. Тракането от съединител/маховик или скоростна кутия е в рамките на допустимото (колко е допустимо?), а виенето на предния мост е заради смяната на зимни с летни гуми (летните гуми обаче са тези, с които колата дойде от завода и не са виели досега, а са съхранявани правилно).
Гаранция на автомобили Фолксваген в България
- PzKpfW
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Гаранция на автомобили Фолксваген в България
Първите две години гаранцията е към Фолксваген, и тогава представителството има интерес да сменя всичко, което е дефектирало или тръгнало да дефектира, защото германците поемат труда и частите, а представителя прибира парите. След втората година гаранцията вече е към представителя, който няма вече интерес да ти сменя разни неща, защото трябва да ги плати той. Въпросната удължена гаранция е направена за да може да бъдат конкурентни на азиатските боклуци, които привличат клиенти по този начин. Моето мнение е, че парите, които за тези 3 години ще хвърлиш при дилърите за обслужване (за да ти важи въпросната "гаранция") почти винаги ще бъдат повече, отколкото ако си поемеш цената на частите за някакъв евентуален дефект и си го оправиш сам. Самия аз хвърлих притискател на 97000км. Притискател, феродов диск и лагер на съединителя ми струваха малко повече от първото и единственото ми обслужване в Порше-изток.
Според мен трябва доста да ги тормозиш докато ти свършат работа. Ще гледат да ти замазват очите по всякакъв начин.
Според мен трябва доста да ги тормозиш докато ти свършат работа. Ще гледат да ти замазват очите по всякакъв начин.
- cHaunepucTa
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 24 ное 2010 13:30
- Автомобил: Golf MK7 2016
- Двигател: TDI
Re: Гаранция на автомобили Фолксваген в България
Всички са така, не е само Порше.
Имал съм вземане-даване с Мото-Пфое и с Порше и да ви кажа - еднакви боклуци са.
Първо...маслото, за което плащаш такива пари се прибира в джоба на приемчици/майстори, а реално ти се слага някакво друго, частите които изписват гаранционно също се прибират от тея същите докато не минеш 3-4 пъти да се оплачеш за едно и също.
Може ли чисто нова кола да отиде за обслужване и да те питат кое масло да ти сложат: Шел, едно друго по-скъпо или оригиналното!?!
Аз ще ходя 3ти път за един и същ проблем(в 2 годишната гаранция) и предните 2 пъти ми "смениха" гаранционно части, 6 часа труд и никаква разлика. Даже и бележки не ми дадоха, сервизна книжка не попълниха...Сега за 3-ти път ще ида, дано вече ги сменят тия неща.
В България сме...българи работят по тия места, няма как да очакваш всичко да е като в Германия.
Имал съм вземане-даване с Мото-Пфое и с Порше и да ви кажа - еднакви боклуци са.
Първо...маслото, за което плащаш такива пари се прибира в джоба на приемчици/майстори, а реално ти се слага някакво друго, частите които изписват гаранционно също се прибират от тея същите докато не минеш 3-4 пъти да се оплачеш за едно и също.
Може ли чисто нова кола да отиде за обслужване и да те питат кое масло да ти сложат: Шел, едно друго по-скъпо или оригиналното!?!
Аз ще ходя 3ти път за един и същ проблем(в 2 годишната гаранция) и предните 2 пъти ми "смениха" гаранционно части, 6 часа труд и никаква разлика. Даже и бележки не ми дадоха, сервизна книжка не попълниха...Сега за 3-ти път ще ида, дано вече ги сменят тия неща.
В България сме...българи работят по тия места, няма как да очакваш всичко да е като в Германия.
- Stivi
- Мнения: 8308
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Гаранция на автомобили Фолксваген в България
PzKpfW написа:да може да бъдат конкурентни на азиатските боклуци, които привличат клиенти по този начин.
Азиатските боклуци обаче отнесоха доста клиенти на "качествената марка" и причината не е само в гаранцията
- beboyan
- Мнения: 305
- Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Гаранция на автомобили Фолксваген в България
Изводът следователно е, че ВАГ имат 2 години гаранция в България. Това, което сега рекламират като 5 години, следователно не е съвсем така. Трябва да вземеш колата само със заводската гаранция и да не "ползваш" удължената, като ти приспаднат от цената.
Тък е мястото да се попита защо от завода отказват да поемат 5 годишна или 4 годишна пълна гаранция и по този начин принуждават появата на рекламни трикове по локалните представителства. Другите марки имат пълни заводски гаранции дори и след прочит на ситния шрифт.
От друга страна хората, които си пазят колите, с тази 2 години гаранция ще ги опазят по-добре от майсторите по фирмените сервизи. Друг е въпросът дали следващите собственици на колата ще оценят това или ще търсят печатите в сервизната книжка. Които по скоро в българското положение ще са само привиден плюс, а защо не и направо минус за състоянието на автомобила.
Тък е мястото да се попита защо от завода отказват да поемат 5 годишна или 4 годишна пълна гаранция и по този начин принуждават появата на рекламни трикове по локалните представителства. Другите марки имат пълни заводски гаранции дори и след прочит на ситния шрифт.
От друга страна хората, които си пазят колите, с тази 2 години гаранция ще ги опазят по-добре от майсторите по фирмените сервизи. Друг е въпросът дали следващите собственици на колата ще оценят това или ще търсят печатите в сервизната книжка. Които по скоро в българското положение ще са само привиден плюс, а защо не и направо минус за състоянието на автомобила.
- cHaunepucTa
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 24 ное 2010 13:30
- Автомобил: Golf MK7 2016
- Двигател: TDI
Re: Гаранция на автомобили Фолксваген в България
Вече като ми кажат: "Обслужван е само в официално представителство" и ми става едно такова гадно. Виж...от друга страна, поне собственика не се е циганил да им цака пари на официалните...
- PzKpfW
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Гаранция на автомобили Фолксваген в България
Специално при новите коли мога да ви кажа със сигурност няколко неща, които почти всички сервизи няма да направят (говоря за обслужване на Голф-6 и подобните на него коли), а именно: След развиване на масления филтър в чашката остават около 150-200гр. масло, което може да се махне оттам само чрез изсмукване. Преди развиване на масления филтър маслото вътре е много повече, и ако "майстора" е решил да източи маслото преди да смени филтрите имаме автоматично 300-400гр. отработено старо масло при налятото ново. Представете си какво става с него при лонг лайв пробег Дори при източването на маслото от картера повечето хора ще бързат да затворят, да свършат работата и да вземат следващата кола. При смяна на горивния филтър на никой няма да му се занимава да демонтира утайника, да излее това вътре, да го почисти и да сложи тогава новия горивен филтър. При монтажа на корите много често се случва да липсват болтчета, щипки, захвати, но на много малко хора им се занимава да сложат всичко както трябва. В повечето сервизи се работи на заработка и всеки гледа да е максимално бърз, за да изкара повече пари и за да си няма разправии с ръководството. Във всеки сервиз рано или късно се намира по някой тарикат, дето спестявайки това или онова прави по-голяма заработка и съответно добро впечатление на шефовете. Именно затова е най-хубаво да си обслужваме колите сами, на спокойствие и без да бързаме, за предпочитане с оригинални части и без компромиси с качеството на маслата. Аз лично когато съм си купувал колата никога не съм мислил за продажбата и, аз гледам на нея като на дългосрочна инвестиция. Ако вземем разходите за обслужване в официалните сервизи за 10 годишен период ще излезе, че ние плащаме още около 1/5 от цената на колата, но при евентуална продажба печатите в сервизната книжка не дават почти нищо.
- Stivi
- Мнения: 8308
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Гаранция на автомобили Фолксваген в България
PzKpfW написа: Аз лично когато съм си купувал колата никога не съм мислил за продажбата и, аз гледам на нея като на дългосрочна инвестиция.
Ей тука ни е големия проблем ! За хората в "белите" страни автомобила е консуматив който се сменя след определено време /малко след като изтече гаранцията/ и заради това не им пука много дали ще остане 200мл старо масло в двигателя,ама в БГ заради икономическото положение все още хората се надяват като купят нова кола да я завещаят на децата си като Ладата "петица" на времето
- PzKpfW
- Мнения: 215
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Гаранция на автомобили Фолксваген в България
Stivi написа:Ей тука ни е големия проблем ! За хората в "белите" страни автомобила е консуматив който се сменя след определено време /малко след като изтече гаранцията/ и заради това не им пука много дали ще остане 200мл старо масло в двигателя,ама в БГ заради икономическото положение все още хората се надяват като купят нова кола да я завещаят на децата си като Ладата "петица" на времето
Трябва да си наистина богат за да може да си позволиш нова кола на всеки 4-5 години. От друга гледна точка пък е икономически необосновано да си сменяш толкова често колата, защото обезценяването в началото е най-голямо, ти продаваш кола с много голям остатъчен ресурс и доплащаш за новата много сериозна сума. Чисто икономически няма смисъл от това, освен ако не гониш имидж, престиж, гъзария и т.н.
Големия проблем в България е, че хората в представителствата на почти всички марки, включително и нашата смятат, че който кара нова кола се къпе в пари и гледат на клиента като на ходеща каса с банкноти, които те трябва да оберат по най-бързия начин. Предимството на марката Фолксваген в нашия случай е, че все още там се намират хора, които знаят, че не правят най-здравите коли на света и че тези коли след време някой ще трябва да ги ремонтира (затова си патят сега с Дизелгейт). Това е марката, за която има най-много информации, ремонтни ръководства, сравнително приемливи цени на оригинални части, най-много варианти за алтернативни части и по това което аз съм виждал е най-лесна за ремонт. Освен това единствено във VW форумите, включително и в този има достатъчно на брой технически грамотни хора и на почти всеки проблем бързо се намира решение. Няма друг форум с толкова голям брой технически раздели и с толкова много информация в тях. Явно хубавата марка се харесва на хубавите хора Спомням си как заради един приятел, който беше обиколил безрезултатно всички представителства на Рено се регистрирах във форума на Рено, пуснах тема с конкретен въпрос за тестване на горивната система на 1.5DCi и всички, които отговаряха вътре ми обясняваха колко съм тъп, но нито един не даде конкретен отговор. Впоследствие Реното беше продадено и човека вече кара само VAG-автомобили и е доволен.
Да се върна на преставителствата: Извратената им политика с цените на частите и труда, както и с качеството на услугата като цяло плашат много хора и те не искат да си купят нова кола. Фолксваген и VAG като цяло дават на клиентите си най-много възможности да не пълнят гушите на дилърите и именно затова ги уважавам.
- Ицку®
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 02 ное 2007 22:52
- Автомобил: 2xTouran TDI
- Двигател: CAYC 2014 и CFHF 2015
- Местоположение: Поморие
Re: Гаранция на автомобили Фолксваген в България
PzKpfW написа:
Трябва да си наистина богат за да може да си позволиш нова кола на всеки 4-5 години. От друга гледна точка пък е икономически необосновано да си сменяш толкова често колата, защото обезценяването в началото е най-голямо, ти продаваш кола с много голям остатъчен ресурс и доплащаш за новата много сериозна сума. Чисто икономически няма смисъл от това, освен ако не гониш имидж, престиж, гъзария и т.н.
Не винаги се търси гъзария или престиж. Понякога и работата го изисква когато пътуваш много всеки ден, колата трябва винаги да е изправна. Колега с Шкода Рапид, месец преди да му изтече гаранцията му смениха мотора. Ако беше извън гаранция смяната щеше да е цифра пари . Затова и си купуват нови коли. Това ,че една кола е на 4-5 години не означава, че е с голям оставаш ресурс. Октавията на мой познат е 2012 и е на 320к км от Еуратек. Колко ли оставащ ресурс има подобен автомобил? Знам, че това са отделни случаи , но ги има.
- Petrolhead
- Мнения: 2126
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Гаранция на автомобили Фолксваген в България
за сега съм доволен от Порше.
сменят яко и не питат особенно.
до тук рейка, тампони стабилизиращи щанги отпред и отзад, гарнитура картер, дроселова клапа или нещо около нея.
почти всичко това след като е изтекла заводската гаранция.
мисля, че проблемът е, че новите коли също се чупят, а не е приятно да дадеш 40-50 хиляди лева и пак да висиш по сервизите.
сменят яко и не питат особенно.
до тук рейка, тампони стабилизиращи щанги отпред и отзад, гарнитура картер, дроселова клапа или нещо около нея.
почти всичко това след като е изтекла заводската гаранция.
мисля, че проблемът е, че новите коли също се чупят, а не е приятно да дадеш 40-50 хиляди лева и пак да висиш по сервизите.
- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Гаранция на автомобили Фолксваген в България
cHaunepucTa написа:Вече като ми кажат: "Обслужван е само в официално представителство" и ми става едно такова гадно. Виж...от друга страна, поне собственика не се е циганил да им цака пари на официалните...
Точно!А след това трябва да погледнем и към Слънцето!
В тази държава на абсурдите и схемите всеки може да си 'удордиса' каквито си иска документи!А на нас простосмъртните ни остава единствената надежда да имаме късмет да попаднем на нещо с минимални италиански технически извръщения!
Относно сервизите-всеки,ползващ интернет за 3 минути може да си направи справка колко струва прословутото ор`гинално масло за ВАГ(Лонг лайф,сивата туба 5 литра).Е,някак си не ми се връзва човек да дава същата сума умножена по 3 или 4,било то и да пие кафе в представителството докато чака,а на касата да бъде засукана манекенка,на която да и платиш с кеф...
- Stivi
- Мнения: 8308
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Гаранция на автомобили Фолксваген в България
Благовест написа:.Е,някак си не ми се връзва човек да дава същата сума умножена по 3 или 4,било то и да пие кафе в представителството докато чака,а на касата да бъде засукана манекенка,на която да и платиш с кеф...
Е,тя гаранцията не е задължителна,отсвирваш лъжливите майстори в официалния сервиз и манекенката касиерка, и си наливаш каквото ти душа иска масло
- cHaunepucTa
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 24 ное 2010 13:30
- Автомобил: Golf MK7 2016
- Двигател: TDI
Re: Гаранция на автомобили Фолксваген в България
Stivi написа:Благовест написа:.Е,някак си не ми се връзва човек да дава същата сума умножена по 3 или 4,било то и да пие кафе в представителството докато чака,а на касата да бъде засукана манекенка,на която да и платиш с кеф...
Е,тя гаранцията не е задължителна,отсвирваш лъжливите майстори в официалния сервиз и манекенката касиерка, и си наливаш каквото ти душа иска масло
Не е ама после:
- ще тръгна да продавам колата и ще ме питат къде е обслужвана и къде е заверявана сервизната книжка.
- ще тръгна да я връщам на бай бек и ще ми оценят колата с 10 бона надолу.
- подписал съм договор за лизинг, в който пише, че колата трябва да се поддържа само от официален представител по времето на лизинга.
Един вид...гаранцията е задължителна :)
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта