VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL
- sharpshooter_
- Мнения: 28
- Регистриран на: Вто 11 окт 2011 21:40
- Автомобил: CorradoG60 Ford KugaTDCi
- Двигател: PG
- Местоположение: Sofia
VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL
Здравейте Колеги,
Пиша с молба за помощ от знаещите и можещите тук.
Както заглавието подсказва, питането ми е свързано с изпълнение на идея за дневни светлини на хулигана от аватара.
За да не се получи неясно и несвързано обяснението, ще започна отдалеко
Както виждате на приложената снимка и както предполагам знаете, фарът има две секции.
Външна - къси
Вътрешна - дълги
Лошото в случая е, че когато пусна дългите, освен вътрешната секция, на режим "дълги" светва и външната секция. Това е валидно и при присветване.
Пиша "лошо", защото искам да си инсталирам модул за дневни светли, който да активира единствено вътрешната секция, както е на снимката по-долу.
Това за момента е невъзможно защото, когато монтирах DRL модула с 35% на дългите светлини, светна целия фар (и двете секции) на 35%, което не е търсения от мен ефект.
Помогнете моля, как грамотно да "разделя" двете секции и дългите светлини да останат само и едиствено във вътрешната секция.
Благодаря на отзовалите се
Поздрави,
Никола
Пиша с молба за помощ от знаещите и можещите тук.
Както заглавието подсказва, питането ми е свързано с изпълнение на идея за дневни светлини на хулигана от аватара.
За да не се получи неясно и несвързано обяснението, ще започна отдалеко
Както виждате на приложената снимка и както предполагам знаете, фарът има две секции.
Външна - къси
Вътрешна - дълги
Лошото в случая е, че когато пусна дългите, освен вътрешната секция, на режим "дълги" светва и външната секция. Това е валидно и при присветване.
Пиша "лошо", защото искам да си инсталирам модул за дневни светли, който да активира единствено вътрешната секция, както е на снимката по-долу.
Това за момента е невъзможно защото, когато монтирах DRL модула с 35% на дългите светлини, светна целия фар (и двете секции) на 35%, което не е търсения от мен ефект.
Помогнете моля, как грамотно да "разделя" двете секции и дългите светлини да останат само и едиствено във вътрешната секция.
Благодаря на отзовалите се
Поздрави,
Никола
- metojoor
- Мнения: 164
- Регистриран на: Съб 30 май 2009 12:37
- Автомобил: scirocco mk2 polo 6N
- Двигател: AGU AEX T
- Местоположение: София,Кривина
Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL
Здрасти,това според мен няма как да се случи защото модула връща сигнал,може би трябва да се монтира диод между двата фара за да пропуска само в едната посока тока?
- slaveiko67
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: AFN 96g
- Местоположение: Montana
Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL
Според моите частични познания,ще ти трябват две релета/по едно за всеки фар/,които да прекъсват веригата на дългите към Н4 крушката,когато не са пуснати фаровете.ДРЛ модула ще пуска + към дългите но Н4 няма да свети...А релетата да ги управлява + от габаритите/те нали светят при всички режими на работа на фаровете/...и те така ...
Дали обаче съм го обяснил добре ???
Дали обаче съм го обяснил добре ???
-
- VW експерт
- Мнения: 12857
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL
Здравей Никола,
Помня те от Шкода форум.
Провери дали са сложени релета на фаровете.
Ако има такива ДРЛ няма да работи коректно.
Помня те от Шкода форум.
Провери дали са сложени релета на фаровете.
Ако има такива ДРЛ няма да работи коректно.
- sharpshooter_
- Мнения: 28
- Регистриран на: Вто 11 окт 2011 21:40
- Автомобил: CorradoG60 Ford KugaTDCi
- Двигател: PG
- Местоположение: Sofia
Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL
Здравей Здравко,
Благодаря че се включваш в решаването на проблема
Какви релета имаш предвид?
Текущо колата няма монтиран DRL модул, защото в момента в който разбрах, че и двата сектора ще светят на ..%, просто се отказах.
Неприятното в цялата ситуация е, че само колата си знае броя на собствениците и съответно кой, какво е творил.
Не случайно описах в детайли при мен кое, как свети и работи, защото това ми първи VW и дори нямам сигурност дали така трябва да работят секциите в различните режими.
Понеже се порових в доста чужди форуми по този казус (с не особен успех ), ако не бъркам, Corrado-то на последната снимка от първия ми пост е а-л за канадския пазар, където дневните светлини са били заводски заложени. Ако съм прав, значи има културен начин да се случат нещата....само трябва да го открием
Благодаря на включилите се до момента колеги
След 2-3 седмици ще вкарвам колата в сервиз за "втори опит". Понеже не съм особено технически грамотен, ще покажа на майстора, всяко едно мнение, решение и идея която ви хрумне, с идея да го насоча и улесня максимално. Именно заради това е и тази тема. В тази връзка, ако имате още идеи, моля не се стеснявайте да ги споделите
Разбира се, ако се преборя, ще опиша как са се случили нещата.
Поздрави,
Никола
Благодаря че се включваш в решаването на проблема
Какви релета имаш предвид?
Текущо колата няма монтиран DRL модул, защото в момента в който разбрах, че и двата сектора ще светят на ..%, просто се отказах.
Неприятното в цялата ситуация е, че само колата си знае броя на собствениците и съответно кой, какво е творил.
Не случайно описах в детайли при мен кое, как свети и работи, защото това ми първи VW и дори нямам сигурност дали така трябва да работят секциите в различните режими.
Понеже се порових в доста чужди форуми по този казус (с не особен успех ), ако не бъркам, Corrado-то на последната снимка от първия ми пост е а-л за канадския пазар, където дневните светлини са били заводски заложени. Ако съм прав, значи има културен начин да се случат нещата....само трябва да го открием
Благодаря на включилите се до момента колеги
След 2-3 седмици ще вкарвам колата в сервиз за "втори опит". Понеже не съм особено технически грамотен, ще покажа на майстора, всяко едно мнение, решение и идея която ви хрумне, с идея да го насоча и улесня максимално. Именно заради това е и тази тема. В тази връзка, ако имате още идеи, моля не се стеснявайте да ги споделите
Разбира се, ако се преборя, ще опиша как са се случили нещата.
Поздрави,
Никола
-
- VW експерт
- Мнения: 12857
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL
Релета, през които да се захранва фара, а през ключа да минава оперативната верига.
На стария Пасат имах такива, едно за къси и едно за дълги. Бяха при бушониерата.
С монтажа им се постига по-високо напрежение към лампата.
На стария Пасат имах такива, едно за къси и едно за дълги. Бяха при бушониерата.
С монтажа им се постига по-високо напрежение към лампата.
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL
Ако колата няма релета, сега е точният момент да й се поставят и да тръгнат успоредно с ДРЛ-модула.
Заводски при двусекционните фарове късите не изгасват с пускането на дългите. Правило ми е впечатление на доста коли.
Заводски при двусекционните фарове късите не изгасват с пускането на дългите. Правило ми е впечатление на доста коли.
-
- VW експерт
- Мнения: 12857
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL
Някъде бях чел, че при поставянето на релета ДРЛ няма да работи коректно.
- slaveiko67
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: AFN 96g
- Местоположение: Montana
Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL
На моето Корадо външните секции са с крушки Н4,вътрешните са с Н3 или Н1/не помня/...При дълги светят и двете секции-Н3 и дълги от Н4/т.е светят и двете секции на фара/.Ако ДРЛ-а пуска и двете секции на 30% значи не му пречат релетата,ако ги има...Ако има релета м/у ДРЛ-а и фаровете,би трябвало да не светнат фаровете на 30% от 12в....
Та предложението ми в предния пост е с реле с нормално отворен контакт да се прекъсва/управлява плюса към дългите на крушката Н4.Така с монтиран ДРЛ ще светят само вътрешните секции на фаровете/на въшните секции няма да има + към Н4,защото релето няма да е сработило/...Доколкото съм запознат с работата на ДРЛ-а,той се деактивира при вкл.на габарити или фарове от ключа за фаровете.Ако това е вярно,може от габарита да се вземе + за управление на релето и при включени светлини от ключа релето да сработва и тогава към дългите на външната секция ще има + и фаровете ще работят нормално/къси-външната секция и на дълги-двете секции/.Монтажа на релетата/по едно на фар/може да се направи в самия фар и да не се реже инсталацията на колата.
Прредложението ми е теоритично и не съм го изпробвал,защото нямам под ръка ДРЛ модул.На моята кола съм направил да се включват късите по тривиалния начин,след запалване на двигателя...
Та предложението ми в предния пост е с реле с нормално отворен контакт да се прекъсва/управлява плюса към дългите на крушката Н4.Така с монтиран ДРЛ ще светят само вътрешните секции на фаровете/на въшните секции няма да има + към Н4,защото релето няма да е сработило/...Доколкото съм запознат с работата на ДРЛ-а,той се деактивира при вкл.на габарити или фарове от ключа за фаровете.Ако това е вярно,може от габарита да се вземе + за управление на релето и при включени светлини от ключа релето да сработва и тогава към дългите на външната секция ще има + и фаровете ще работят нормално/къси-външната секция и на дълги-двете секции/.Монтажа на релетата/по едно на фар/може да се направи в самия фар и да не се реже инсталацията на колата.
Прредложението ми е теоритично и не съм го изпробвал,защото нямам под ръка ДРЛ модул.На моята кола съм направил да се включват късите по тривиалния начин,след запалване на двигателя...
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL
Корадото, чиято снимка си качил, е USA версия, при която фара е различен.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL
Ще стане както искаш- да светят само вътрешните дълги. Обаче 1во трябва да разбереш схемата на свързване на фаровете. Като дадеш светкавица с лостчето и 2те секции ли светят? Ако са само вътрешните- трябва да има друг кабел за дългите само за вътрешните секции, или се разделят откъм кутията с релетата. Ако светят всички секции при светлинен клаксон- явно са свързани паралелно. Ако е така- трябва ти реленце за управление... най добре намери схема на фаровете, дай я тука и ще го измислим
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL
На USA версията тази секция е габарит! Аз съм със същите фарове и също я ползвам за дневни светлини, но съм добавил едно реле, да светят само предните и задните габарити, без осветление на купето и номера, когато се подаде контакт. Ползвам един много висок клас и скъпи LED крушки на осрам - OA7556CWBLI2
За европейския фар може да се направи, но иска допълнително окабеляване. Мен лично много ме дразнят импровизации с дългите като дневни светлини.
За европейския фар може да се направи, но иска допълнително окабеляване. Мен лично много ме дразнят импровизации с дългите като дневни светлини.
- sharpshooter_
- Мнения: 28
- Регистриран на: Вто 11 окт 2011 21:40
- Автомобил: CorradoG60 Ford KugaTDCi
- Двигател: PG
- Местоположение: Sofia
Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL
slaveiko67 написа:На моето Корадо външните секции са с крушки Н4,вътрешните са с Н3 или Н1/не помня/...При дълги светят и двете секции-Н3 и дълги от Н4/т.е светят и двете секции на фара/.Ако ДРЛ-а пуска и двете секции на 30% значи не му пречат релетата,ако ги има...Ако има релета м/у ДРЛ-а и фаровете,би трябвало да не светнат фаровете на 30% от 12в....
Та предложението ми в предния пост е с реле с нормално отворен контакт да се прекъсва/управлява плюса към дългите на крушката Н4.Така с монтиран ДРЛ ще светят само вътрешните секции на фаровете/на въшните секции няма да има + към Н4,защото релето няма да е сработило/...Доколкото съм запознат с работата на ДРЛ-а,той се деактивира при вкл.на габарити или фарове от ключа за фаровете.Ако това е вярно,може от габарита да се вземе + за управление на релето и при включени светлини от ключа релето да сработва и тогава към дългите на външната секция ще има + и фаровете ще работят нормално/къси-външната секция и на дълги-двете секции/.Монтажа на релетата/по едно на фар/може да се направи в самия фар и да не се реже инсталацията на колата.
Прредложението ми е теоритично и не съм го изпробвал,защото нямам под ръка ДРЛ модул.На моята кола съм направил да се включват късите по тривиалния начин,след запалване на двигателя...
Макар и за технически неграмотен човек /като мен /, ми звучи напълно логично. Ще го изговоря с майстора за да видя и неговото мнение относно реализирането на тази идея.
pe6kata написа:Корадото, чиято снимка си качил, е USA версия, при която фара е различен.
Грешката е моя
polovera_9n3 написа:Ще стане както искаш- да светят само вътрешните дълги. Обаче 1во трябва да разбереш схемата на свързване на фаровете. Като дадеш светкавица с лостчето и 2те секции ли светят? Ако са само вътрешните- трябва да има друг кабел за дългите само за вътрешните секции, или се разделят откъм кутията с релетата. Ако светят всички секции при светлинен клаксон- явно са свързани паралелно. Ако е така- трябва ти реленце за управление... най добре намери схема на фаровете, дай я тука и ще го измислим
За съжаление не разполагам със схема. Като пусна търсене в гугъл откривам много схеми, но като не отбирам от ел.щуротии, не мога да разбера, коя от всички ми е нужна.
На "светкавица" ми светват и двете секции.
pe6kata написа:На USA версията тази секция е габарит! Аз съм със същите фарове и също я ползвам за дневни светлини, но съм добавил едно реле, да светят само предните и задните габарити, без осветление на купето и номера, когато се подаде контакт. Ползвам един много висок клас и скъпи LED крушки на осрам - OA7556CWBLI2
За европейския фар може да се направи, но иска допълнително окабеляване. Мен лично много ме дразнят импровизации с дългите като дневни светлини.
За момента не разполагам с други фарове, така че искам или не, друг удачен вариант за DRL не мога да измисля, а от друга страна ми допада и визуално.
Въпреки това, отворен съм към всякакви предложения
Ако е удобно, би ли споделил снимка, за да видим как изглеждат при теб нещата
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL
Днес си мислех за това докато бях на работа и ето какво измислих. Понеже 2те секции явно са свързани паралелно- виж в коя 1во отива тока за дългите, и после в коя отива.Ако 1во отива във външния рефлектор - ИДЕАЛНО. Ако е така, свързваш дрл-а към кабела на +са на вътрешните дълги, на буксата зад крушката. Откриваш кабела(+), който отива от вътрешния рефлектор към външния. Отиваш и купуваш- има едни "джиджавки" не знам как се казват точно ама в ел магазините ги има за стотинки. Това пропуска ток от А до В, от В към А не пуска. Купуваш 2 такива и ги слагаш на кабела между рефлекторите, като гледаш посоката на пропускане да е от външния към вътрешния. Така когато запалиш колата- ще светне само вътрешния на 20 30%- там колкото му зададеш, но няма да отива ток към другия. Когато пуснеш фаровете, дрл-а спира, мааш дълги и ти святкат пак и 2те секции, щото оная "джиджавка" пропуска ток към др фар. Дано да ме разбра
Ако беше наблизо, щяхме да я разгадаем на място системата и да го направим, ама си далече...
Ако беше наблизо, щяхме да я разгадаем на място системата и да го направим, ама си далече...
- sharpshooter_
- Мнения: 28
- Регистриран на: Вто 11 окт 2011 21:40
- Автомобил: CorradoG60 Ford KugaTDCi
- Двигател: PG
- Местоположение: Sofia
Re: VW Corrado '91 Дневни свтлини / DRL
Сагата приключи, още веднъж благодаря на всички отзовали се
След като споделих с майстора коментарите в темата, той реши да подходим по начина описан от polovera_9n3 (благодаря отново )
Според майстора предложението на slaveiko67 също е добро, но при него бих "загубил" външната секция при светлинен клаксон, което честно казано не ме притеснява особено...но след като може и без "загуби", защо не
Иначе, джиджавките както са описани по горе се казвали шотки диоди или нещо подобно (за любопитните) и действително пускат ток само в една посока, в комбинация с минимални загуби.
Поствам две снимки на схемата на свързване, ако на някой биха му свършили работа.
И крайния резултат
Поздрави,
Никола
След като споделих с майстора коментарите в темата, той реши да подходим по начина описан от polovera_9n3 (благодаря отново )
polovera_9n3 написа:Днес си мислех за това докато бях на работа и ето какво измислих. Понеже 2те секции явно са свързани паралелно- виж в коя 1во отива тока за дългите, и после в коя отива.Ако 1во отива във външния рефлектор - ИДЕАЛНО. Ако е така, свързваш дрл-а към кабела на +са на вътрешните дълги, на буксата зад крушката. Откриваш кабела(+), който отива от вътрешния рефлектор към външния. Отиваш и купуваш- има едни "джиджавки" не знам как се казват точно ама в ел магазините ги има за стотинки. Това пропуска ток от А до В, от В към А не пуска. Купуваш 2 такива и ги слагаш на кабела между рефлекторите, като гледаш посоката на пропускане да е от външния към вътрешния. Така когато запалиш колата- ще светне само вътрешния на 20 30%- там колкото му зададеш, но няма да отива ток към другия. Когато пуснеш фаровете, дрл-а спира, мааш дълги и ти святкат пак и 2те секции, щото оная "джиджавка" пропуска ток към др фар. Дано да ме разбра
Ако беше наблизо, щяхме да я разгадаем на място системата и да го направим, ама си далече...
Според майстора предложението на slaveiko67 също е добро, но при него бих "загубил" външната секция при светлинен клаксон, което честно казано не ме притеснява особено...но след като може и без "загуби", защо не
Иначе, джиджавките както са описани по горе се казвали шотки диоди или нещо подобно (за любопитните) и действително пускат ток само в една посока, в комбинация с минимални загуби.
Поствам две снимки на схемата на свързване, ако на някой биха му свършили работа.
И крайния резултат
Поздрави,
Никола
Върни се в “Scirocco & Corrado”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта