Рециклиране на глави 1.6 Тип 1 Т2
- Golf_Lozenec
- Мнения: 160
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 20:08
- Автомобил: Vw Transporter T2b 1979г
- Двигател: 1641cc Aircooled [AS]
- Местоположение: София
Рециклиране на глави 1.6 Тип 1 Т2
Привет, ще започвам основния ремонт на буса, като за целта ще имам нужда от читави глави, тези които имам не стават.
Въпросите са ми няколко:
За сега ще е с фабричния Solex 34 Pict 3, но има възможност да му сложа два карба Solex 34 PDSIT от Тип 4 2.0 мотор на бус Т3, кой модел глави биха били подходящи за целта?
Тъй като едва ли ще намеря ревизирани глави, къде в София могат да ги направят като хората и колко горе-долу излиза?
Въпросите са ми няколко:
За сега ще е с фабричния Solex 34 Pict 3, но има възможност да му сложа два карба Solex 34 PDSIT от Тип 4 2.0 мотор на бус Т3, кой модел глави биха били подходящи за целта?
Тъй като едва ли ще намеря ревизирани глави, къде в София могат да ги направят като хората и колко горе-долу излиза?
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Рециклиране на глави 1.6 Тип 1 Т2
Привет колега,
солексите от Тип4, особено от 2000сс, ще му дойдат големи, наи-вече - дифузьорите. Има начини, но си искат части и преправяния.
Можеш да монтираш двукамерен карбуратор, примерно от Лада, за кото има и готов колектор на цена към 300лв.
https://www.scarab.be/ShowItem.aspx?s_id=30-229
Главите от Тип4 не могат да се ползват за Тип1. С известни преправяния стават и дву-портови глави за 1300 или главите на 1600 с код СТ от Т3.
Ако въобще са възстановими, мога да се наема с рециклирането на главите, но искам да предупредя, че предвид нужните
обработки и частите - възстановяването им може да доближи 200-300лв. за бр., така, че си помисли и за нови.
29-678 CYLINDER HEAD 041 85.5mm WITHOUT VALVES BGN 534,99 - без клапани
29-680 CYLINDER HEAD 041 COMPLETE 39x35.5 85.5mm BGN 584,67 - с клапани
Още цени на части, можеш да намериш тук: https://drive.google.com/file/d/0B1QKFS ... tRUTA/view
солексите от Тип4, особено от 2000сс, ще му дойдат големи, наи-вече - дифузьорите. Има начини, но си искат части и преправяния.
Можеш да монтираш двукамерен карбуратор, примерно от Лада, за кото има и готов колектор на цена към 300лв.
https://www.scarab.be/ShowItem.aspx?s_id=30-229
Главите от Тип4 не могат да се ползват за Тип1. С известни преправяния стават и дву-портови глави за 1300 или главите на 1600 с код СТ от Т3.
Ако въобще са възстановими, мога да се наема с рециклирането на главите, но искам да предупредя, че предвид нужните
обработки и частите - възстановяването им може да доближи 200-300лв. за бр., така, че си помисли и за нови.
29-678 CYLINDER HEAD 041 85.5mm WITHOUT VALVES BGN 534,99 - без клапани
29-680 CYLINDER HEAD 041 COMPLETE 39x35.5 85.5mm BGN 584,67 - с клапани
Още цени на части, можеш да намериш тук: https://drive.google.com/file/d/0B1QKFS ... tRUTA/view
- Golf_Lozenec
- Мнения: 160
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 20:08
- Автомобил: Vw Transporter T2b 1979г
- Двигател: 1641cc Aircooled [AS]
- Местоположение: София
Re: Рециклиране на глави 1.6 Тип 1 Т2
Добре, за сега карбовете от тип 4 отпадат, но ако има кой да ги ползва, бих ги заменил за подходящи за тип 1.
Не искам да слагам глави от тип 4, а подходящи глави от тип 1 които за бъдеще да поемат два карба. Оригиналните ми глави са престягани, в резултат на което външните отвори за болтовете са спукани , че и парчета липсват от тях и няма как да ги стегна. Ето защо искам ползвани глави които да обслужа и да карам ;)
Бюджета с който разполагам е около 1000 лева, и трябва да се включа с две глави, нови основни лагери първи ремонт, маслена помпа, може би лагери на разпределителния вал. Ризи с бутала съм сложил нови 1641cc Jp Group и съм сменил биелните лагери с Колбеншмид нови.
Не искам да слагам глави от тип 4, а подходящи глави от тип 1 които за бъдеще да поемат два карба. Оригиналните ми глави са престягани, в резултат на което външните отвори за болтовете са спукани , че и парчета липсват от тях и няма как да ги стегна. Ето защо искам ползвани глави които да обслужа и да карам ;)
Бюджета с който разполагам е около 1000 лева, и трябва да се включа с две глави, нови основни лагери първи ремонт, маслена помпа, може би лагери на разпределителния вал. Ризи с бутала съм сложил нови 1641cc Jp Group и съм сменил биелните лагери с Колбеншмид нови.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Рециклиране на глави 1.6 Тип 1 Т2
Оригиналните глави - 041, стават и за два и за четири карба и могат да бръмкат до около 5000об., за повече си иска да се преправят основно или, най-лесното - да се инвестира, направо в поршовите - 044.
Трудна работа ще е с такъв бюджет, но ако оправиш твоите глави, може да останат пари и за нов разпределителен вал.
Със 87мм. бутала шанса да паснат някакви стандартни карбове, без пипане не е много-голям, но пък може и само едни, спортни филтри да решат проблема... Трябва да се внимава...
Трудна работа ще е с такъв бюджет, но ако оправиш твоите глави, може да останат пари и за нов разпределителен вал.
Със 87мм. бутала шанса да паснат някакви стандартни карбове, без пипане не е много-голям, но пък може и само едни, спортни филтри да решат проблема... Трябва да се внимава...
Последна промяна от BuGmaN на Пет 19 май 2017 9:21, променено общо 1 път.
- Golf_Lozenec
- Мнения: 160
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 20:08
- Автомобил: Vw Transporter T2b 1979г
- Двигател: 1641cc Aircooled [AS]
- Местоположение: София
Re: Рециклиране на глави 1.6 Тип 1 Т2
Тези които са били на моя мотор са с номер 043 101 375 R
Ако не намеря същия номер какво следва, 041 или?
Ако не намеря същия номер какво следва, 041 или?
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Рециклиране на глави 1.6 Тип 1 Т2
Извинявам се за неточността - имах предвид не 043, а 044.
Да и 041 ще свършат работа.
Да и 041 ще свършат работа.
- Golf_Lozenec
- Мнения: 160
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 20:08
- Автомобил: Vw Transporter T2b 1979г
- Двигател: 1641cc Aircooled [AS]
- Местоположение: София
Re: Рециклиране на глави 1.6 Тип 1 Т2
Добре, главите ги избистрихме - ще се търсят 041
Сега е момента да попитам за разпределителният вал...ако установя, че моят е износен и се наложи покупката на друг, как стоят нещата с валовете на Engle?
W100 или W110, но гледам, че има китове с включени повдигачи, двойни пружини, по-остри "рокъри" или само вал без другите работи може да се сложи, та се зачудих какви са опциите?
Опитах се да попрочета малко, но хората думат все за мотори от 1776 нагоре с тия валове?
Сега е момента да попитам за разпределителният вал...ако установя, че моят е износен и се наложи покупката на друг, как стоят нещата с валовете на Engle?
W100 или W110, но гледам, че има китове с включени повдигачи, двойни пружини, по-остри "рокъри" или само вал без другите работи може да се сложи, та се зачудих какви са опциите?
Опитах се да попрочета малко, но хората думат все за мотори от 1776 нагоре с тия валове?
- batetony67
- Мнения: 1802
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 2:18
- Автомобил: VW Beetle
- Двигател: CU 1980
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Рециклиране на глави 1.6 Тип 1 Т2
Ако няма да ползваш карбовете от тип 4 дай някаква цена за двата. Поръчал съм си ремонтен комплект, но кой знае как са вътре, та ми се ще да имам резервен вариянт.
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Рециклиране на глави 1.6 Тип 1 Т2
Темата с валовете и въобще с подобряване работата на тези двигатели е дълга и сложна, опциите са различни, взимат се под внимание
и бюджет и двигател и кола и собственик...
Ако трябва да бъда конкретен - като цяло, повечето оригинални валове са износени, като гърбиците им са намалени значително, да не
говорим, че са за съвсем различни горива, затова, може-би, един W110 с подсилени пружини ще ти свършат добра-работа.
Като цяло, смяната на една част - поражда и смяна, обработка или настройка на друга/други. Тоест не става просто да смениш един вал и аре...
Съжалявам, ако прозвучи като реклама, но тая работа си е за професионалист и то такъв, който се занимава, именно с тези двигатели.
Всеки двигател си има тънкости и пинизи, но при този са особено-много...
и бюджет и двигател и кола и собственик...
Ако трябва да бъда конкретен - като цяло, повечето оригинални валове са износени, като гърбиците им са намалени значително, да не
говорим, че са за съвсем различни горива, затова, може-би, един W110 с подсилени пружини ще ти свършат добра-работа.
Като цяло, смяната на една част - поражда и смяна, обработка или настройка на друга/други. Тоест не става просто да смениш един вал и аре...
Съжалявам, ако прозвучи като реклама, но тая работа си е за професионалист и то такъв, който се занимава, именно с тези двигатели.
Всеки двигател си има тънкости и пинизи, но при този са особено-много...
- Golf_Lozenec
- Мнения: 160
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 20:08
- Автомобил: Vw Transporter T2b 1979г
- Двигател: 1641cc Aircooled [AS]
- Местоположение: София
Re: Рециклиране на глави 1.6 Тип 1 Т2
Тъй като съм от София, всеки един ремонт е минавал с участието на Жеко под една или друга форма.
За подсилените пружини нужна ли е допълнителна обработка на главата?
За подсилените пружини нужна ли е допълнителна обработка на главата?
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Рециклиране на глави 1.6 Тип 1 Т2
Заради самите пружини не е нужна допълнителна обработка на главата, по-скоро се обработва камерата
на главата (намалява се) за да се постигне по-голямо сгъстяване, което да съответства на съвременните,
високо-октанови горива. Но Жеко не е фен на тия работи и не знам как ще се разберете...
на главата (намалява се) за да се постигне по-голямо сгъстяване, което да съответства на съвременните,
високо-октанови горива. Но Жеко не е фен на тия работи и не знам как ще се разберете...
- Golf_Lozenec
- Мнения: 160
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 20:08
- Автомобил: Vw Transporter T2b 1979г
- Двигател: 1641cc Aircooled [AS]
- Местоположение: София
Re: Рециклиране на глави 1.6 Тип 1 Т2
BuGmaN написа:Ако въобще са възстановими, мога да се наема с рециклирането на главите, но искам да предупредя, че предвид нужните
обработки и частите - възстановяването им може да доближи 200-300лв. за бр., така, че си помисли и за нови.
Сега разгледах оригиналните глави от моя мотор.Имат нужда от сериозно почистване за да се огледат за пукнатини, но на първо четене изглеждат здрави.
Кусура им е, че някога не са стягани правилно, в следствие на което външните две дупки за шпилките и на двете глави са спукани.
Фабричният им номер е 043.101.375R, на практика се оказва, че всички 1600 Тип 1 двигатели след 75-та заводски се оборудват с тези глави, което ме озадачи много предвид размера на клапаните им.
30х33 с 9 милиметра стебло на изпускателния клапан.
Разсъждавайки защо са монтирани фабрично глави с толкова малки клапани на бус, стигнах до следните изводи:
-опитали са се да подобря икономията на гориво във връзка с тогавашната петролна криза
-малките клапани са по-ефективни при ниски обороти каквито се гонят при стокови мотори, за разлика от големите клапани които биха искали повече обороти за да се усети ползата от тях
Дали съм прав в по-горните си разсъждения незнам, ще се радвам да чуя нещо.
Въпроса е какво мога да очаквам от тях ако могат да се възстановят.Преосмислих си стратегията и сега гоня стоков надежден мотор, който да бута добре буса.Въобще как ще паснат на 1641 бутала?
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Рециклиране на глави 1.6 Тип 1 Т2
В разсъжденията си относно малките клапани си по-скоро във вярната посока... Колкото до стратегията със стоковият мотор,
малко се съмнявам да е успешна. Да не забравяме, че тези двигатели са правени за доста различни цели и условия в какъвто
и аспект да погледнем... Не можем да очакваме от тях, просто така, двигател от 20 век да ни придвижва успешно в 21-век.
Моята концепция е оптимизиране към съвременните горива и масла и добавяне на някоя екстричка и така, нещата вече се
получават, така че - двигателите стават, наистина надеждни. В тоя ред на мисли - задължителните неща са: промяна на
сгъстяването и газо-разпределението, както и някакъв карбуратор , примерно двукамерен, за който има достатъчно части,
за да може да се синхронизира с двигателят или просто - преминаване към газово гориво...
малко се съмнявам да е успешна. Да не забравяме, че тези двигатели са правени за доста различни цели и условия в какъвто
и аспект да погледнем... Не можем да очакваме от тях, просто така, двигател от 20 век да ни придвижва успешно в 21-век.
Моята концепция е оптимизиране към съвременните горива и масла и добавяне на някоя екстричка и така, нещата вече се
получават, така че - двигателите стават, наистина надеждни. В тоя ред на мисли - задължителните неща са: промяна на
сгъстяването и газо-разпределението, както и някакъв карбуратор , примерно двукамерен, за който има достатъчно части,
за да може да се синхронизира с двигателят или просто - преминаване към газово гориво...
-
- Мнения: 310
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Рециклиране на глави 1.6 Тип 1 Т2
колега имам направени няколко мотора тип1 със стокови глави вал w110 и и даже със оригиналният карборатор върви прекрасно,не мисля че е нужно да се портват,сгъстяват или какво и да е да се прави по главите,защото после идва големият филм с карбуратор настроики жиглиори центровки и всички видове простотии които бъркат доста във джоба,С 1000 лева бюджет не е проблем да се направи добър мотор със малко подобрения.1641 е много добър вариант,и ще бута прекрасно....
- Golf_Lozenec
- Мнения: 160
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 20:08
- Автомобил: Vw Transporter T2b 1979г
- Двигател: 1641cc Aircooled [AS]
- Местоположение: София
Re: Рециклиране на глави 1.6 Тип 1 Т2
Все пак се спрях на 113 глави.Скоро би трябвало да са готови.
Върни се в “Air Cooled & Boxer”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта