Не е добра идея като цяло използването на тиристор за такъв тип регулиране. Не би имало проблем, ако трафа е специален, с "мека" характеристика, но при стандартен траф ще има страхотни пикове на тока. Същите 60А дето казваш, но ще бъдат накъсани на порции, ще генерира и достатъчно добри шумове в мрежата, току виж няма да имаш FM когато зареждаш .
Аз бих ти препоръчал, ако все пак решиш да ползваш тиристорно регулиране, да сложиш във вторичната страна последователно във веригата и един резистор (0.2-0.3) Ohm (може да се подбере по стойност според напрежението на трафа) и мощност 100W , да 100, даже 150W. Намират се подобни неща по вехтошарски магазини за електроника. Специално за жичен резистор няма да се притесняваш за загряването, 150 градуса и повече не са проблем (за резистора става въпрос), стига да не опре в нещо, в което не бива . Аз имам вкъщи кутия с такива 150W-ви резистори и ги ползвам за товар при тестване на аудиоусилватели, като ги свързвам по различен начин за 2-4-6-8 ома. Общо около 1000W. Като забравя да включа вентилатора греят, пушат и им задейства "защитата" - отпояват се , това е поне 200градуса, изгорял резистор не е имало до сега.
Подобен ефект би имал и резистор в първичната намотка, но от гледна точка безопасност, не го коментирам ... макар, че сигурно ще излезе по-малко като мощност.
А за компонентите с пинове като карфица, аз съм по тях, мога да ти кажа, че пускат 60, че и 100A, няма проблем. Но там тайната е, че пина е много къс. Първо корпуса на компонента се охлажда на радиатор, а компонента поглъща топлина от пина. Второ - другия край на пина е солидно запоен на дебела шина ма платката, на там също се отвежда топлина. А генерираната топлина в този пин не е толкова много като цяло, защото казахме че е тънък, но е много къс . Те, пиновете на бързи компоненти като MOSFETs например, се правят къси и подруги прични, освен охлаждането и загубите в пина.
Схема на работещо зарядно за акумулатори
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
разполагам с 6 бройки керамика, мислех тях да свържа, но се чудя как да ги управлявам
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Тези не стават, с много голяма стойност са, ако са еднакви де. 330 Ohm ... ще ти трябват 100 броя свързани паралелно (успоредно). Ако намериш 10-на подобни, но 3.3 или 4.7 Ohm ще стане добре. Аз ги смятам, че са 20W, това 20F вероятно това значи. Каква е дължината им?
- Levo54
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 19 дек 2018 0:15
- Автомобил: VW Sharan 4motion
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пазарджик, Варна
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Пробвай ги в първичната.
6те в паралел стават 55 ома, по груби сметки трябва да намалят максималния ток наполовина.
Да не забравяме все пак че в живота сметките рядко излизат верни
ПП: Пак по груби сметки - на всеки резистор ще падне към 20 вата , внимавай за нагряването.
6те в паралел стават 55 ома, по груби сметки трябва да намалят максималния ток наполовина.
Да не забравяме все пак че в живота сметките рядко излизат верни
ПП: Пак по груби сметки - на всеки резистор ще падне към 20 вата , внимавай за нагряването.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Ако са около 6см, значи наистина са 20W.
Трафа има коеф. на трансформация да речем Кт=11. Това значи 220(V)/11=20V. Като го включиш към акумулатора, вторичното ще стане 15V грубо (не 14.4V, а повече заради спадове в изпр. диоди). Това по обратна сметка значи, че на първичната ще има 15*11=165V. Cпада върху резисторите ще е 220-165=55V. Токът в първ. намотка - 55(V)/55(Ohm)=1A, вторичния - Кт пъти повече, т.е. 11А. Загубите в резисторите - P=I2*R=55W, на всеки ще се падне по около 10W.
Недостатъците са: купища спойки и жици с оголени места, с опасно напрежение, няма да можеш да използваш зарядното за повече от 11А, ако искаш екстремен заряд. Но пък винаги можеш да сложиш прекъзвач паралелно на резисторите .
Всички тези пресмятания зависят от Кт (може да не е 11); захр. напрежение 220V, дали е точно толкова; в началото на заряда при по-ниско напрежение на акумулатора и след това; както и от други неизвестни.
Резисторите, за които не е предвидено особенно охлаждане имат указана мощност, която е на база 20 градуса. Ако околната температурата е по-висока, съответно резистора не е допустимо да разсейва тази мощност. Обикновено аз смятам на 70% от каталожната мощност. Но жични резистори обикновено издържат много повече, особенно старите, които обикновено са преоразмерени.
Силициевите диоди също издържат много висока температура, поне 200градуса, това от личен опит. Едно време правех импулсни захранвания, произвдени са 2000+ и се е случвало да има самоотпоен диод от прегряване, паднал на дъното на кутията. Сменя се с нов, но старият си работи, пробвал съм. Всички съвременни компоненти издържат подобни температури и нямат проблем, но само няколко подобни стреса. Ако е системно да прегряват - .
Levo54 написа:Пробвай ги в първичната.
6те в паралел стават 55 ома, ...
Трафа има коеф. на трансформация да речем Кт=11. Това значи 220(V)/11=20V. Като го включиш към акумулатора, вторичното ще стане 15V грубо (не 14.4V, а повече заради спадове в изпр. диоди). Това по обратна сметка значи, че на първичната ще има 15*11=165V. Cпада върху резисторите ще е 220-165=55V. Токът в първ. намотка - 55(V)/55(Ohm)=1A, вторичния - Кт пъти повече, т.е. 11А. Загубите в резисторите - P=I2*R=55W, на всеки ще се падне по около 10W.
Недостатъците са: купища спойки и жици с оголени места, с опасно напрежение, няма да можеш да използваш зарядното за повече от 11А, ако искаш екстремен заряд. Но пък винаги можеш да сложиш прекъзвач паралелно на резисторите .
Всички тези пресмятания зависят от Кт (може да не е 11); захр. напрежение 220V, дали е точно толкова; в началото на заряда при по-ниско напрежение на акумулатора и след това; както и от други неизвестни.
Резисторите, за които не е предвидено особенно охлаждане имат указана мощност, която е на база 20 градуса. Ако околната температурата е по-висока, съответно резистора не е допустимо да разсейва тази мощност. Обикновено аз смятам на 70% от каталожната мощност. Но жични резистори обикновено издържат много повече, особенно старите, които обикновено са преоразмерени.
Силициевите диоди също издържат много висока температура, поне 200градуса, това от личен опит. Едно време правех импулсни захранвания, произвдени са 2000+ и се е случвало да има самоотпоен диод от прегряване, паднал на дъното на кутията. Сменя се с нов, но старият си работи, пробвал съм. Всички съвременни компоненти издържат подобни температури и нямат проблем, но само няколко подобни стреса. Ако е системно да прегряват - .
- popeye
- Мнения: 1252
- Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
- Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
- Двигател: AMX 193hp 2771cc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
пробвах с крушка 55W последователно м/у клемата и акумулатора и тока падна драстично.
Трафа е с мощност 2000VA, коефициента нямам идея колко е, но вторичната намотка представлява шина 5мм/1,5мм.
На едната намотка дава 36V на другата която ползвам дава 14V
Трафа е с мощност 2000VA, коефициента нямам идея колко е, но вторичната намотка представлява шина 5мм/1,5мм.
На едната намотка дава 36V на другата която ползвам дава 14V
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
2000W , разхищение. 200-300W е предостатъчно. Освен ако няма да го ползваш да стартиране? Тогава резистори и ламБи отпадат.
- Levo54
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 19 дек 2018 0:15
- Автомобил: VW Sharan 4motion
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пазарджик, Варна
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Вярно ли е 2000VA
Трябва да тежи към 20 кг , то си е жив електрожен
Трябва да тежи към 20 кг , то си е жив електрожен
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Явно това е стационарно зарядно!
- Levo54
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 19 дек 2018 0:15
- Автомобил: VW Sharan 4motion
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пазарджик, Варна
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
От 13 кг стандартна Ш-ламела (траф оразмерен за продължителна работа) могат да се изкарат до 1000 VA .
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
1000 - 2000VA все си е голям, ама важен е мерака.
Колеги дайте идея за евтин и надежден варянт на товарно съпротивление освен крушка?
Колеги дайте идея за евтин и надежден варянт на товарно съпротивление освен крушка?
- Levo54
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 19 дек 2018 0:15
- Автомобил: VW Sharan 4motion
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пазарджик, Варна
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
Какво ще товари това съпротивление?
За какво напрежение, ток, мощност?
За какво напрежение, ток, мощност?
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Схема на работещо зарядно за акумулатори
За зарядно. Има съпротивления по магазините ама мощните са скъпички.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта