Избор на пневматичен гайковерт - мнения?
Re: Избор на пневматичен гайковерт - мнения?
Взех, та си купих тоя комплект от Практикер, добре е, ама бързо дърпа въздуха .Компресора (не се смейте) е от Ифа, със все балансьора и бутилката.Балансьора отваря на 5,5 атм, чудя се дали да не го бъзикам да отваря на 7-8 да видя дали ще има ефект.Как мислите?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Избор на пневматичен гайковерт - мнения?
Компресорът от Ифа е с малък дебит, не пишеш с какви обороти го въртиш, а и налягането е слабо. Аз съм с двуцилиндров, на 2000 об/мин и на 7 бара.
-
- Мнения: 565
- Регистриран на: Съб 21 май 2011 6:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Избор на пневматичен гайковерт - мнения?
Май,определено трябва да го бъзикнеш-на пневмо инструментите им трябва налягани от 6.5-7атмосфери.За дебита,колкото по-голям,толкова по-добре.
- tekyero_77
- Мнения: 21
- Регистриран на: Вто 08 окт 2013 19:10
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 1Z 96g.
- Местоположение: гр. Бургас
Re: Избор на пневматичен гайковерт - мнения?
Аз си монтирах допълнителна бутилка 80 литра- направена от бойлер. Това помогна на гайковерта. Маркуча ми е 10 мм. и е захванат към пистолета директно, системата ми е от ПВЦ водопроводни тръби и задължително монтирах кондензоуловител. На евтините китайски винтоверти не може да се разчита много от към сила на развиване, но пък работят идеално там където не се изисква развиване на големи клеясали гайки и болтове
Re: Избор на пневматичен гайковерт - мнения?
Освен ползването на голям маркуч - 10 мм, много е важно за да работи силно гайковерта, е включването му директно към бутилката, заобикаляйки пресостата, редуцира и т.н.
-
- Мнения: 211
- Регистриран на: Сря 29 авг 2007 17:44
- Автомобил: b5 AFN
- Двигател:
- Местоположение: Димитровград / LONDON
Re: Избор на пневматичен гайковерт - мнения?
Темата е малко стара, но да споделя моето мнение относно.
Занимавам се професионално като автомеханик в чужбина и понеже там всеки си има собствени инструменти в сервиза и аз имам малка колекция.
Има 3 вида гайковерти, на ток 220в, на батерий и на въздух, първия вариант съм го изключил.
На батерий- евтините не струват, същото важи и за пневматичните.
имам 4 броя на батерий, SPARKY GUR12S, SNAP ON 4410 и 6850, DEWALT DCF899 и няколко пневматични.
SPARKY GUR12S - Малък удобен много здрав,12 волта 200нм 1/2 захват за работа под капака и окачването е доста удобен има сила но трябва да се помага някъде с тресчотката.
Батерийте издържат доста, струва си парите -около 400лв нов но два съм купил от ОЛХ нови за около 200лв
SNAP ON 4410 14.4в -Тази марка не е позната в България но всички професионални автосервизи в англия и в САЩ работят с нея, без компромис в качеството
но цените са малко сериозни, 4410 горе долу е като СПАРКИ-то не намирам кои знае каква разлика освен че е с захват 3/8 и ми е по удобен, не трябва да ползвам намалител и може би доста по издържлив но само предполагам, не съм счупил нито един от двата.
SNAP ON 6850 1/2- Тук нещата стават сериозни 18v доста сериозно развива, бусови гуми ги развива без проблем, освен ако не са стегнати с тръбата, в съседната гумаджииница работят с такива по цял ден подложени на усилена употреба с години без проблем.
Едни от най стегнатите болтове в един автомобил които съм срещал са тези на джантите! Купих ми една нова батерия и напълно заредена стегнах джантата на един форд транзит, после се наложи да я свалям и трябваше с двуметрова тръба да напъвам доста за да ги развия.
DeWALT DCF899 18V- последен модел с сила на развиване 1625нм още не съм го пробвал понеже чакам батерийте че ги купих отделно (имам една но е 2ah и не става) понеже идва по евтино.
но като гледам клиповете в Youtube нещата ще са сериозни купих го основно за развиване на болтове на шайбата на коляновия вал на някои коли, понеже ми се налага понякога на пътя да сменям ремъци а тези болтове понякога са доста сериозно затегнати особено на хонда.
ПНЕВМАТИЧНИ
Пробвал съм доста но разликите са много големи евтините за нищо не стават.
Наскоро си купих този модел- http://www.ebay.co.uk/itm/POWERHAND-1-2-Stubby-Impact-Wrench-ONLY-109MM-LONG-500-ft-lb-of-TORQUE-/171906382921?hash=item28066b3c49:g:GNYAAOSwPcVV3I35 1/2 1.3кг 677нм сила, 10.9см дълъг, отначало ми се стори детска играчка това пистолетче но каква сила има не е истина, гайки на полуоските развива.
може би най добре похарчените ми пари за инструмент- уникален. https://www.youtube.com/watch?v=N_LJ-3TtQgE&feature=youtu.be
Другия които имам е INGERSOLL RAND 2135Timax 1/2 захват, супер лек, малък и много сила, незнам точните нютон метри но е доста силен.
Пробвал съм го на мини компресор Макита с 6 литрова бутилка на 8атм развива без проблем, само че през 2-3 болта компресора трябва да допълва
И последния е NITROCAT 1250K 1/2 супер лек, може би най силния с класа си 1700нм направо е луда работа. Пробвал съм разни други но просто за работа в сервиз а и за лична употреба не бих си взел, много трудно се работи, тежки а нямат сила.
Занимавам се професионално като автомеханик в чужбина и понеже там всеки си има собствени инструменти в сервиза и аз имам малка колекция.
Има 3 вида гайковерти, на ток 220в, на батерий и на въздух, първия вариант съм го изключил.
На батерий- евтините не струват, същото важи и за пневматичните.
имам 4 броя на батерий, SPARKY GUR12S, SNAP ON 4410 и 6850, DEWALT DCF899 и няколко пневматични.
SPARKY GUR12S - Малък удобен много здрав,12 волта 200нм 1/2 захват за работа под капака и окачването е доста удобен има сила но трябва да се помага някъде с тресчотката.
Батерийте издържат доста, струва си парите -около 400лв нов но два съм купил от ОЛХ нови за около 200лв
SNAP ON 4410 14.4в -Тази марка не е позната в България но всички професионални автосервизи в англия и в САЩ работят с нея, без компромис в качеството
но цените са малко сериозни, 4410 горе долу е като СПАРКИ-то не намирам кои знае каква разлика освен че е с захват 3/8 и ми е по удобен, не трябва да ползвам намалител и може би доста по издържлив но само предполагам, не съм счупил нито един от двата.
SNAP ON 6850 1/2- Тук нещата стават сериозни 18v доста сериозно развива, бусови гуми ги развива без проблем, освен ако не са стегнати с тръбата, в съседната гумаджииница работят с такива по цял ден подложени на усилена употреба с години без проблем.
Едни от най стегнатите болтове в един автомобил които съм срещал са тези на джантите! Купих ми една нова батерия и напълно заредена стегнах джантата на един форд транзит, после се наложи да я свалям и трябваше с двуметрова тръба да напъвам доста за да ги развия.
DeWALT DCF899 18V- последен модел с сила на развиване 1625нм още не съм го пробвал понеже чакам батерийте че ги купих отделно (имам една но е 2ah и не става) понеже идва по евтино.
но като гледам клиповете в Youtube нещата ще са сериозни купих го основно за развиване на болтове на шайбата на коляновия вал на някои коли, понеже ми се налага понякога на пътя да сменям ремъци а тези болтове понякога са доста сериозно затегнати особено на хонда.
ПНЕВМАТИЧНИ
Пробвал съм доста но разликите са много големи евтините за нищо не стават.
Наскоро си купих този модел- http://www.ebay.co.uk/itm/POWERHAND-1-2-Stubby-Impact-Wrench-ONLY-109MM-LONG-500-ft-lb-of-TORQUE-/171906382921?hash=item28066b3c49:g:GNYAAOSwPcVV3I35 1/2 1.3кг 677нм сила, 10.9см дълъг, отначало ми се стори детска играчка това пистолетче но каква сила има не е истина, гайки на полуоските развива.
може би най добре похарчените ми пари за инструмент- уникален. https://www.youtube.com/watch?v=N_LJ-3TtQgE&feature=youtu.be
Другия които имам е INGERSOLL RAND 2135Timax 1/2 захват, супер лек, малък и много сила, незнам точните нютон метри но е доста силен.
Пробвал съм го на мини компресор Макита с 6 литрова бутилка на 8атм развива без проблем, само че през 2-3 болта компресора трябва да допълва
И последния е NITROCAT 1250K 1/2 супер лек, може би най силния с класа си 1700нм направо е луда работа. Пробвал съм разни други но просто за работа в сервиз а и за лична употреба не бих си взел, много трудно се работи, тежки а нямат сила.
- beuchat
- Мнения: 1934
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Избор на пневматичен гайковерт ?
Здравейте,колеги.
Искам да си взема гайковерт с цел непрофесионална употреба-развиване на болтове на джантите,тампони на макферсони и тем подобни.Компресорът ми е 50 литров с дебит 260 литра/мин.Бюджетът ми е около 100-150 лева.
Искам да си взема гайковерт с цел непрофесионална употреба-развиване на болтове на джантите,тампони на макферсони и тем подобни.Компресорът ми е 50 литров с дебит 260 литра/мин.Бюджетът ми е около 100-150 лева.
- samo_pechka
- Мнения: 8433
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Избор на пневматичен гайковерт ?
Много са малко компресорите 50л с дебит 250-260л в минута. Да не си гледал "засмукващи " литри? Че масово на по-маломощните това посочват, а реалните са наполовина :) Качи снимката на табелката му да видим.
За гайковерта: за тези пари е доста трудно да се вземе нещо свястно. Има разни предложения от евтини марки и модели, гледай задължително да е двучуков и ако пише 1500Нм , значи има реални не повече от 500-600Нм. В повечето случаи ще ти върши работа, особено ако и наистина компресора помпи 260л/мин.
За гайковерта: за тези пари е доста трудно да се вземе нещо свястно. Има разни предложения от евтини марки и модели, гледай задължително да е двучуков и ако пише 1500Нм , значи има реални не повече от 500-600Нм. В повечето случаи ще ти върши работа, особено ако и наистина компресора помпи 260л/мин.
- beuchat
- Мнения: 1934
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: Избор на пневматичен гайковерт ?
Засмукващите литри са това,да.
https://www.onlinemashini.bg/pnevmati4e ... 4uk-/32658
Този ми привлече вниманието.Дали ще има сила да развива поне болтове на джанти?
https://www.onlinemashini.bg/pnevmati4e ... 4uk-/32658
Този ми привлече вниманието.Дали ще има сила да развива поне болтове на джанти?
-
- Мнения: 1456
- Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
- Автомобил: virgine blue B3
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Избор на пневматичен гайковерт ?
Имаме и такъв и върши работа.Къде къде е по-добър от Парксайда :) . Има обаче минуси. Отработилият въздух излиза напред , и доста често издухва пепеляк и боклуци които рикошират в лицето. По-добрият вариант е да издухва надолу през дръжката. Копчето на реверса е неудобно , само да го допреш някъде по себе си и вече е сменило посоката. Зегерката която задържа вложките , се прецака още на 10 ия ден. Общо взето, за парите си е добре .
- samo_pechka
- Мнения: 8433
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Избор на пневматичен гайковерт ?
Никога не съм имал допир до такъв . Нямам мнение.
Помощ при избор на гайковерт
Здравейте колеги
Може ли малко помощ при избор на пневматичен ударен гайковерт?
Компресора е с въздухосъдържател 50 литра, компресорна глава ABAC, дебит 220 литра/мин, дебит при 7 бара 170 л/мин, мощност 1,5 kW, налягане 8 бара.
Трябва ми за домашна употреба, да може да развива болтове на джанти.
Бюджет около 100-150лв.
Благодаря предварително.
Може ли малко помощ при избор на пневматичен ударен гайковерт?
Компресора е с въздухосъдържател 50 литра, компресорна глава ABAC, дебит 220 литра/мин, дебит при 7 бара 170 л/мин, мощност 1,5 kW, налягане 8 бара.
Трябва ми за домашна употреба, да може да развива болтове на джанти.
Бюджет около 100-150лв.
Благодаря предварително.
- samo_pechka
- Мнения: 8433
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Избор на пневматичен гайковерт - мнения?
Като показатели са 50л компресор звучи добре.
За гайковертите ( въобще ) съм стигнал до извод, особено на "немските" като се прочете, че са 1500нм да се знае, че са 500 :) .
Ако е подвързан правилно към бутилката ( да не минава през редуцира ) , да е избран правилен маркуч ( 9-10мм вътрешно ф ) и ако компресора наистина има 170-180л дебит след главата , ще работи за люб. цели . Гледам на Крафт веле " немска" фирма някакви за тоя диапазон пари https://kraft.bg/produkt-kategoriya/ele ... aykoverti/ . Задължително за гайковерта да е отделен изхода от бутилката и заради друго , трябва да има омасляваща група там и маркуча да се ползва само за него. А вече отделен друг, за други цели , вързан на друг изход ( най-добре )
П.п. все си мисля, че под Хазет марка за гайковерт не бива да се слиза, но са си по-скъпи...
За гайковертите ( въобще ) съм стигнал до извод, особено на "немските" като се прочете, че са 1500нм да се знае, че са 500 :) .
Ако е подвързан правилно към бутилката ( да не минава през редуцира ) , да е избран правилен маркуч ( 9-10мм вътрешно ф ) и ако компресора наистина има 170-180л дебит след главата , ще работи за люб. цели . Гледам на Крафт веле " немска" фирма някакви за тоя диапазон пари https://kraft.bg/produkt-kategoriya/ele ... aykoverti/ . Задължително за гайковерта да е отделен изхода от бутилката и заради друго , трябва да има омасляваща група там и маркуча да се ползва само за него. А вече отделен друг, за други цели , вързан на друг изход ( най-добре )
П.п. все си мисля, че под Хазет марка за гайковерт не бива да се слиза, но са си по-скъпи...
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Избор на пневматичен гайковерт - мнения?
Гайковерт на батерия е по удобен от пневматичен....не се сещам за нито едно предмство на втория...и ценово са едно към едно...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Избор на пневматичен гайковерт - мнения?
Tова от опит ли е, или от прочетено?
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта