От близо 2 години се замислих за смяна на автомобила и си гледах модели, оборудване, обяви... При мен никога не е стоял въпроса каква марка ще е следващата кола, а колебанията бяха кой модел да бъде. През 2004-та си купих Ауди А3, което продадох 2019 защото не го бях карал повече от година. Все още пазя първия си Голф 2, сдобих се и с Jetta MK2 (за която има тема и тук), а и с още един Golf 2 G60, който чака ред за възстановяване. Никога не съм имал кола, различна от VAG и не виждам причина да променям това.
Отначало гледах Golf 6 GTI Edition 35 с 235 к.с. двигател. После се насочих към Golf 7 GTI. Бях си решил, че искам Golf GTI за ежедневна кола.
Междувременно си карах Passat Variant B5.5 1.9 TDI 131 к.с., който докарахме с брат ми от Германия през 2012 г. за родителите ни, но те починаха и колата остана при мен. Като цяло от този Пасат съм изключително доволен. Поддръжката му не е скъпа и сложна. Миналата година го обслужих напълно (нов разпред. вал, ремонтен к-т дюзи, обслужване и калибриране турбо, ангренаж, семеринги и разни други дреболии) и сметката беше около 2000 лв., което намирам за напълно приемливо след толкова дълга експлоатация. Смених и 4 диска и накладки, а преди това смених и EGRа с нов и колата си стана в топ кондиция, готова за път и без да се очертават други предстоящи ремонти, така че нямах зор спешно да си купувам нова кола.
Брат ми също има такъв Passat, но 4motion, който пък замени една Bora 4motion, така че съм доста добре запознат с предимствата, функционирането и обслужването и на Халдекс и на Торсен.
Колата на половинката е T-ROC 1.5 TSI. Една много хубава градска кола. Страхотно технологично оборудване, което добавя много стойност към автомобила с всичките му асистенти и мултимедия. Бързо се свиква с новото и с технологиите. Има обаче и един съществен недостатък - T-ROC е доста просторен отвътре, но има малък багажник. Като пътуваме по-далече и за по-дълго се налага да пускам задните седалки, за да събера всичко. А все пак имаме и планове да ставаме и повече. Това и наклони везните към по-голяма кола, комби, с голям багажник, която да замени текущия Пасат.
И какво по-естествено от това да се замени сивия Пасат B5.5 с друг сив Пасат, но Б8?
Тъй като не съм човек, който често си сменя колите, реших, че колата която ще си купя трябва да ми харесва и да не съжалявам в следващите години докато я карам, че нещо й липсва, а също така и да е технологично добре оборудвана, за да не се окаже, че след 5 години ще е морално остаряла, така както стария Пасат, който макар и в топ техническо състояние е морално остарял и дори телефона не мога да си свържа към него, а да не говорим за Waze на дисплея...
Започнах проучването на модела - какво/от кога до кога се предлага и т.н. Информацията, която намерих се опитах да систематизирам в тази тема: Passat B8 - нива на оборудване, фарове, стопове, системи, екстри. И така, след като вече знаех общо взето какво мога да очаквам като екстри, си направих план кои от тях имат смисъл за мен и от тях кои са такива, за които бих съжалявал след време и такива, които мога да преживея.
Задължителни за мен критерии при търсенето бяха:
-2.0 TDI 190 к.с. - колебаех се дали да не е 240, но пък при би-турбото има потенциално повече проблеми, особено при автомобили с голям пробег, а аз както писах смятам тази кола да си я покарам.
- DSG - нещо, което липсва при T-ROC-a, който е ръчка
- R-line или Highline задължително с кожа, която лесно да се чисти.
- LED 2 ниво фарове с Dynamic Light Assist и LED 2 ниво стопове
- Adaptive Cruise Control
- Apple CarPlay - едно от най-големите и най-важните удобства за мен е да мога да си пусна Waze или Google Maps и да съм подготвен за всякакви изненади по пътя.
- Камера за заден ход - според мен също много практично, особено за голяма кола като Пасат Комби.
- до 150 000 км с гарантирана сервизна история - на толкова купихме предишния Пасат и това доведе до безпроблемни 8 години и 100 000 км след това.
- Discover Pro мултимедия с голям touch screen дисплей
- Front Assist система за аварийно спиране и предпазване на пешеходци
Допълнителни екстри, които смятам за полезни, но без които бях решил, че ще мога да живея ако не се намери подходяща бройка:
- 4motion
- DCC Адаптивно окачване
- Панорамен таван
- Дигитално табло
- Прибиращ се теглич - има вариант да се добави такъв в последствие
- 360 камера
- електрическа врата на багажника
- Шофьорска седалка с памет, за да не се налага да я намествам. (но тук има и вариант 2 - просто да не я давам на жената )
Вече като знаех какво искам и какво търся, започнах да следя обявите в mobile.de, както и в България. Ходих, гледах тук няколко коли, за да се ориентирам по-добре какво мога да очаквам като състояние, екстри и т.н.
В крайна сметка обаче се оказа, че е почти невъзможно да се намери точно такъв екземпляр в България. И се насочих към Германия.
VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau
Сетих се, че в предишното мнение пропуснах да спомена, че афинитет към модела имам от самото му представяне, което Добрин така добре описа в тази тема.
След това пък в началото на 2016 г. имах удоволствието да пътувам до Германия с Passat B8 и останах с много позитивни лични впечатления (описано в тази тема), въпреки че Пасатът беше 150 к.с., ръчка и с доста по-малко количество екстри от настоящия.
След това пък в началото на 2016 г. имах удоволствието да пътувам до Германия с Passat B8 и останах с много позитивни лични впечатления (описано в тази тема), въпреки че Пасатът беше 150 к.с., ръчка и с доста по-малко количество екстри от настоящия.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau
Ето и и снимки на колата:
Ето ги и двете коли - 5.5 наистина изглежда по-малък:
Ето ги и двете коли - 5.5 наистина изглежда по-малък:
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau
А това са и техническите данни:
Passat Variant 4motion BlueMotion Technology март 2016 г.
Двигател DFCA 2.0 TDI 190 к.с., 6 степенна DSG кутия DQ250
пакети
R-Line "Exterior&Interior" incl. alloy wheel, Volkswagen R
R-Line sports package for Adaptive Chassis Control DCC
Driver assistance package "Plus"
"Business Premium" package incl. navigation
движение
Adaptive Chassis Control DCC с избор на профил на шофиране и твърдост на амортисьорите, Electronic differential lock XDS, dynamic traction support, Dynamic steering, VW Monterey 8x18" джанти с 235/45/18 гуми, превключване на скоростите от волана
асистенти
Lane assist, Side assist, Traffic jam assist, Hill start assist, Road sign recognition, Предна, задна и две странични камери (360 камера), LED фарове с variable light distribution, Tire pressure monitoring system, Forward collision warning incl. autonomous emergency braking, Proactive pedestrian protection
други "екстри"
- Дигитално табло
- Навигационна система "Discover Pro" с 8 говорителя, Гласово управление, Mirror Link, Apple Car Play
- Вграден инвертор на 230V между двете преди седалки
- Атермично и отопляемо предно стъкло (безжично), Отопляеми и затъмняващи се огледала, Отопляеми пръскалки, Електрическо подгряване на въздуха
- Сгъваем теглич, който се управлява с копче в багажника
- Интериорно амбиентно осветление по вратите и в краката
- Електрическа лумбална опора на шофьорската седалка с функция масаж
Ето и снимка, която документира разхода, постигнат от предишния собственик:
Passat Variant 4motion BlueMotion Technology март 2016 г.
Двигател DFCA 2.0 TDI 190 к.с., 6 степенна DSG кутия DQ250
пакети
R-Line "Exterior&Interior" incl. alloy wheel, Volkswagen R
R-Line sports package for Adaptive Chassis Control DCC
Driver assistance package "Plus"
"Business Premium" package incl. navigation
движение
Adaptive Chassis Control DCC с избор на профил на шофиране и твърдост на амортисьорите, Electronic differential lock XDS, dynamic traction support, Dynamic steering, VW Monterey 8x18" джанти с 235/45/18 гуми, превключване на скоростите от волана
асистенти
Lane assist, Side assist, Traffic jam assist, Hill start assist, Road sign recognition, Предна, задна и две странични камери (360 камера), LED фарове с variable light distribution, Tire pressure monitoring system, Forward collision warning incl. autonomous emergency braking, Proactive pedestrian protection
други "екстри"
- Дигитално табло
- Навигационна система "Discover Pro" с 8 говорителя, Гласово управление, Mirror Link, Apple Car Play
- Вграден инвертор на 230V между двете преди седалки
- Атермично и отопляемо предно стъкло (безжично), Отопляеми и затъмняващи се огледала, Отопляеми пръскалки, Електрическо подгряване на въздуха
- Сгъваем теглич, който се управлява с копче в багажника
- Интериорно амбиентно осветление по вратите и в краката
- Електрическа лумбална опора на шофьорската седалка с функция масаж
Ето и снимка, която документира разхода, постигнат от предишния собственик:
- Комшията
- Мнения: 434
- Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
- Автомобил: Passat B5.5
- Двигател:
- Местоположение: Haskovo
Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau
Много безаварийни и честито,на каква цена е закупен автомобила?
- group®
- Темерут
- Мнения: 9886
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau
Честито Владе!
Със здраве и безаварийно да си я караш!
Със здраве и безаварийно да си я караш!
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau
Благодаря! Тепърва трябва да планирам накъде да отпътувам :)
Направих и едно клипче на Launch Control. За целта DCC е на Sport, ESP е изключено. Държи се педала на спирачката и газта. Оборотомерът застава на 2500 оборота. Като се пусне спирачката, колата потегля:
Кефът няма цена Отне ми доста време и опити да намеря точно такава кола между другото. Можеш да зададеш подобни критерии в mobile.de и да се ориентираш за цените. В момента точно такава кола няма. Трябва следене, гледане, проверки.Комшията написа:на каква цена е закупен автомобила?
Направих и едно клипче на Launch Control. За целта DCC е на Sport, ESP е изключено. Държи се педала на спирачката и газта. Оборотомерът застава на 2500 оборота. Като се пусне спирачката, колата потегля:
- genevaboy2
- Мнения: 332
- Регистриран на: Вто 17 апр 2012 22:00
- Автомобил: Volkswagen CC
- Двигател: CUVC 2016
- Местоположение: Конфедерация Хелвеция
- Контакти:
Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau
Като заклет "пассатаджия" се обонирам за темата !!! (И също така за канала в ютюб)
Милиярд безаварийни километри ти пожелавам с новото возило и до година на Виотерзии с семейството !!!
Милиярд безаварийни километри ти пожелавам с новото возило и до година на Виотерзии с семейството !!!
Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau
Хубавец е!!! Честито и да поддържаш темата жива честичко!!! :)
Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau
Честито, Пасатите винаги са ми харесвали как изглеждат. Единственото, което мога да кажа е, че Голф-а ми е с този цвят Indium Grey и изглежда много добре, на слънце изглежда леко матов даже. Много безаварийни :)
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau
Както писах в първото мнение - GTI-то, а особено и с Performance пакета си остава кола, която някой ден и аз ще карам.
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30000
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau
Супер е, аз дори се возих! Хиляди безаварийни километри!
П.П: Около 8 сек до 100 - не е зле ...
П.П: Около 8 сек до 100 - не е зле ...
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3931
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau
красавец е! честито! само да те радва!
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Чет 24 юни 2010 21:59
- Автомобил: VAG 5+
- Двигател: engine19
- Местоположение: XackoBo
Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau
Честито, много хубав Пасат.
Коя евро категория е, на стъклото има зелен стикер Евро 4 или бъркам ?
Откъде е закупен България или Германия ?
Коя евро категория е, на стъклото има зелен стикер Евро 4 или бъркам ?
Откъде е закупен България или Германия ?
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW Passat B8 Variant R-line 4motion Indiumgrau
Имаше стикер Grüne Umweltplakette, с който може да влиза в големите градове в Германия, но го махнах, защото на него беше надписан немския номер на предишния собственик. Купен е от там.
Категорията е EURO 6 W по немския талон, което W всъщност не знам какво точно означава. Колата има AdBlue.
P.S. според един документ това се приравнява на EURO 6B link
Категорията е EURO 6 W по немския талон, което W всъщност не знам какво точно означава. Колата има AdBlue.
P.S. според един документ това се приравнява на EURO 6B link
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта