Сдобих се с бус! Мултиван, 2006, 4х4, 2.5 дизел, 174hp. От над година искам такъв, но или нямаше читави, или нямаше ред за гледане. Този го видях и го харесах от раз. На фона на всичко друго което съм гледал е почти слънчев :) .
Буса май е гледан сравнително добре. Има забележки, но нищо критично и непоправимо. Собственика е сменял масло на 15 000км. Аз мисля да сменям на 10 000км. За момента се държи добре. Ауспуха е сух на барут и от капачката за наливане на масло не духа. Корекциите на дюзите бяха в диапазон от 0.4-0.5мг между най-ниската и най-високата стойност. Има за смяна висящи лагери на кардана и май тампони на макферсона (скърца зверски при въртене на волана на място и по-малко в движение).
Нещо е правено по комфорт модула. Лампите в купето светват при затваряне на врата и изгасват веднага. В същото време на таблото съвсем правилно отчита отворените и затворените врати. Имало и драма с алармата - ако не се отвори шофьорската врата или плъзгащата се зад нея колата се самозаключвала след малко.
Уж е на 250 000км, ама много ме съмнява тази работа. На Golf 4 и Passat B5 за толкова време салона изглежда по-добре. А този като изпълнение трябва да е горе-долу със същото качество. Салона е поизносен по дръжките (гумената боя дето с годините прави проблеми) и тавана е мърляв, ама ще го лекувам. Седалките са здрави и нямат скъсано. Имат съвсем леко намачкано на места. Масичката почти работи - не се заключва въртенето и едната поставка не излиза сама. Тавана е тотална щета. Ще се мисли вариант за претапициране.
Таблото и пластмасите са мазани с нещо лъщящо и гнусно. Прахоляка полепва и си личи яко. Ще видя дали ще поизчезне с времето и след няколко минавания с читави препарати.
Ще го карам до края на лятото без да влизам в ремонти. До тогава я навъртя 2000км, я не. После влиза за лагери на скоростите (към момента работят абсолютно безупречно) и за да се види състоянието на вала и повдигачите. После ел. инсталацията и накрая ще се помисли за леко повдигане с заводски компоненти. Бърза справка показа, че има 5-6 вида пружини с различна височина.
Буса се взема защото сме с 3 деца. Отделно, че ходенето по палатки ми е страст. Та ще стане в един момент нещо средно между детевоз и кемперван. То и за това търсех 4х4. До скоро бяхме с едно Grand Cherokee, ама нещо не си допаднахме с него.
Т5 Мултиван - за деца и за палатки
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Т5 Мултиван - за деца и за палатки
- Прикачени файлове
-
- 1.jpg (86.1 KиБ) Видяна 5143 пъти
-
- 2.jpg (65.1 KиБ) Видяна 5143 пъти
-
- 3.jpg (62.02 KиБ) Видяна 5143 пъти
- Ivaile
- Мнения: 552
- Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSE 2008
- Местоположение: Пловдив
Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки
Честито!
Нека
ти носи много удоволствие и да не ти създава проблеми
Нека
ти носи много удоволствие и да не ти създава проблеми
-
- VW експерт
- Мнения: 12857
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки
Освен по ТТ данни, кола се купува и със сърце.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки
Особено по сърце! Multivan-а е сбъдната мечта за мен :) !
Моля за малко съвети, че този климатроник ми идва твърде сложен за разбиране. В колата си има инструкции на немски, ама немски бъкел не разбирам. Намерих и на руски в мрежата - малко по-лесно, но и там се наложи с google translate да прекарам част от нещата за да ги разбера. И заради превода ми идват леко сложни отново.
Та буса има въздуховоди от няколко места и до колкото разбирам вентилаторите които се управляват са 4 (един от пред, два дето прекарват въздуха в страничните врати) и в задният десен край на купето. Отделно има два изпарителя и прекалено много копчета. Та има ли някъде на английски (или евентуално на български) обяснено как се работи с този климатроник?
И въздуховодите които са в тавана на задната част на буса от къде вземат въздух? От отделението което е в задният десен край на буса ли?
Моля за малко съвети, че този климатроник ми идва твърде сложен за разбиране. В колата си има инструкции на немски, ама немски бъкел не разбирам. Намерих и на руски в мрежата - малко по-лесно, но и там се наложи с google translate да прекарам част от нещата за да ги разбера. И заради превода ми идват леко сложни отново.
Та буса има въздуховоди от няколко места и до колкото разбирам вентилаторите които се управляват са 4 (един от пред, два дето прекарват въздуха в страничните врати) и в задният десен край на купето. Отделно има два изпарителя и прекалено много копчета. Та има ли някъде на английски (или евентуално на български) обяснено как се работи с този климатроник?
И въздуховодите които са в тавана на задната част на буса от къде вземат въздух? От отделението което е в задният десен край на буса ли?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки
Оправих се с климатроника. Трябваше да цъкна "rear" бутона и рязко всичко стана ясно :) .
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки
Честито за придобивката. Пожелавам дълги и безаварйини :)
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки
Днес поразгледах още малко буса и като видях спирачките се хванах за главата. Толкова износен диск не бях виждал. От единият край ръба е 4мм. От другият край на пипане е същото. Тези дискове трябва да са 30мм и на 25.5мм да се сменят. Моите са на 22-23мм. Плана беше да я карам до края на лятото с една смяна на маслото и после да я правя, ама явно няма да е...
-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
- Автомобил: VW T4 1996
- Двигател: AET
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки
Дисковете плътни ли са, или вентилируеми ?
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки
Вентилирани. Скандално износени са.
- MamaMy
- Мнения: 903
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки
brum написа:Днес поразгледах още малко буса и като видях спирачките се хванах за главата. Толкова износен диск не бях виждал. От единият край ръба е 4мм. От другият край на пипане е същото. Тези дискове трябва да са 30мм и на 25.5мм да се сменят. Моите са на 22-23мм. Плана беше да я карам до края на лятото с една смяна на маслото и после да я правя, ама явно няма да е...
Еми да ти покажа едни ?
- Прикачени файлове
-
- spirachni diskove fun1.JPG (68.1 KиБ) Видяна 5025 пъти
-
- spirachni diskove fun2.JPG (69.99 KиБ) Видяна 5025 пъти
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки
Съгласих се. Ако тия горе са на края на живота си, то в моите има още за към то 20 000 км :) .
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19713
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки
Тези дискове на снимките очевидно са за смяна - показал се е ограничителят
Честито за новата придобивка от мен! Мултиван мисля, че ще пасне доста добре на подобни изисквания.
Oсвен проверка на вала и обслужване на главата, препоръчвам и смяна на ангренажните колелца, които движат компресора на климатика и алтернатора (070 903 327 C). По около 50 лв на брой са.
Честито за новата придобивка от мен! Мултиван мисля, че ще пасне доста добре на подобни изисквания.
Oсвен проверка на вала и обслужване на главата, препоръчвам и смяна на ангренажните колелца, които движат компресора на климатика и алтернатора (070 903 327 C). По около 50 лв на брой са.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки
Честито и безавариина служба на бусчето
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки
Vlad777 написа:Oсвен проверка на вала и обслужване на главата, препоръчвам и смяна на ангренажните колелца, които движат компресора на климатика и алтернатора (070 903 327 C). По около 50 лв на брой са.
Ако става дума за гумените демпфери - сменени са уж преди 100 000км. Тогава е правен алтернатора и са сменени и неговият демпфер, и този на компресора на климатика. Може и да не е точно демпфер, но ми се струва, че някъде по снимки относно това как е събран мотора видях нещо приличащо на гумен демпфер между зъбните колела в мотора и накачулените неща към тях (компресор, алтернатор).
niks76 написа:Честито и безавариина служба на бусчето
Благодаря за всичката помощ и съвети които даде по телефона! Ще преценя как са нещата към края на лятото и при възможност ще го докарам при теб. До тогава мисля да сменя маслото, да огледам повдигачите и вала, и да сменя належащите неща (висящи лагери на кардана, тампони с лагери на макферсона, спирачни дискове и накладки). Малко да му посвикна, пък после ще мисля за ремонти.
Има проблем с паленето от време на време. За сега изглежда да се появява след престои когато е бил каран по магистрала. Но ще трябват още малко наблюдения за да видя кога точно се случва и колко често. Събота го докарах до Хасково и в неделя запали трудно. Днес сутринта като го запалих да ходя в КАТ не усетих да има проблеми с паленето. След смяна на маслото ще го следя редовно дали качва нивото. Ако почне да качва нивото влиза директно в бокса.
Има някакви шансове да се окаже на 250 000 истински километри. До края на лятото ще направи още 5 хиляди. За толкова километри ме съмнява да ме предаде кутията.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Т5 Мултиван - за деца и за палатки
Малко информация за това което събрах за повдигане на буса. Всичко е на теория и нулева практика към момента. Заводски го дават 165мм просвет в натоварено състояние. Неприемливо малко за бус за палатки. Повдигат ги с по 45мм максимум, че нагоре имало проблеми. Сменят пружини и амортисьори с някакви тунингови.
Целта ми е хем да събера някакви по-смислени гуми, хем съвсем леко да повдигна окачването. Затова ще се опитам да докарам 30-35мм от повдигане на окачването и общо около 50-60мм лифт. Ще се стремя да ползвам заводски части.
Повдигането го разделям на две - окачване и гуми.
Окачване
Предницата е на макферсони, задницата е на пружини и отделни амортисьори. Отзад е на независимо окачване.
Заводски има два вида окачване според ЕТКА. Нормално и ниско. Аз се надявам да съм с нормалните, но за да съм сигурен ще трябва да видя номерата на амортисьорите. Нормалните се слагат и на товарният Т5 който ненатоварен е с 22см просвет. Аз целя 20, та хода на амортисьорите няма да е проблем и ще си карам с фабричните.
Пружините са 5-6 вида с дължини от 355мм до 370мм и не е ясно за какви точно товари са предназначени. Там ще се чете, ще се пробва и ще се мисли. Има вариант и с леки подложки, но това е ако не успея да наместя някои от заводските пружини или ако започне много да друса.
Гумите
Чудех се за кратко между 16ки и 17ки и 16ките имат доста предимства. Не се търси поведение на асфалт, а някаква приемлива проходимост. Заводските размери са 235/55/R17 или 215/65/R16. По това което чета абсолютно максималният размер при повдигнато окачване който не опира е 235/65/R17. Или 29" високи гуми (съвпадение, с точно толкова си карах Vitara-та, само дето тя беше под 1.5 тона пълна).
Един вариант със малко повдигане от гумите е 215/70 R16. Има прилични АТ гуми на много прилични пари. Явно е някой от масовите размери. Това са почти 28ци. Повдигането е с 9мм.
Средният вариант е 225/70 R16 или 28.4". Повдигането тук е 15мм.
Големият вариант е 235/70/R16. Пак масов размер с предложения за прилични пари. Пак има АТ-та. Това са вече 29ки. Повдигането е 23мм.
Така като го мисля май съм за средният вариант. С него евентуално ще мога да сложа и вериги ако се наложи да издрапам от някоя кал. Но за да реша ще трябва първо да повдигна окачването и после да помисля кой размер гуми ще е удачен.
Целта ми е хем да събера някакви по-смислени гуми, хем съвсем леко да повдигна окачването. Затова ще се опитам да докарам 30-35мм от повдигане на окачването и общо около 50-60мм лифт. Ще се стремя да ползвам заводски части.
Повдигането го разделям на две - окачване и гуми.
Окачване
Предницата е на макферсони, задницата е на пружини и отделни амортисьори. Отзад е на независимо окачване.
Заводски има два вида окачване според ЕТКА. Нормално и ниско. Аз се надявам да съм с нормалните, но за да съм сигурен ще трябва да видя номерата на амортисьорите. Нормалните се слагат и на товарният Т5 който ненатоварен е с 22см просвет. Аз целя 20, та хода на амортисьорите няма да е проблем и ще си карам с фабричните.
Пружините са 5-6 вида с дължини от 355мм до 370мм и не е ясно за какви точно товари са предназначени. Там ще се чете, ще се пробва и ще се мисли. Има вариант и с леки подложки, но това е ако не успея да наместя някои от заводските пружини или ако започне много да друса.
Гумите
Чудех се за кратко между 16ки и 17ки и 16ките имат доста предимства. Не се търси поведение на асфалт, а някаква приемлива проходимост. Заводските размери са 235/55/R17 или 215/65/R16. По това което чета абсолютно максималният размер при повдигнато окачване който не опира е 235/65/R17. Или 29" високи гуми (съвпадение, с точно толкова си карах Vitara-та, само дето тя беше под 1.5 тона пълна).
Един вариант със малко повдигане от гумите е 215/70 R16. Има прилични АТ гуми на много прилични пари. Явно е някой от масовите размери. Това са почти 28ци. Повдигането е с 9мм.
Средният вариант е 225/70 R16 или 28.4". Повдигането тук е 15мм.
Големият вариант е 235/70/R16. Пак масов размер с предложения за прилични пари. Пак има АТ-та. Това са вече 29ки. Повдигането е 23мм.
Така като го мисля май съм за средният вариант. С него евентуално ще мога да сложа и вериги ако се наложи да издрапам от някоя кал. Но за да реша ще трябва първо да повдигна окачването и после да помисля кой размер гуми ще е удачен.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта