megatronS написа:Първо се минава през Base map, за конкретната кола. Компютърът си създава основна карта и след това настройка се прави ръчно за цялата таблица едновременно с еднакъв процент за всички редове и колони. Автоматичната настройка не е добро решение. При настройка, да се включат фаровете на къси светлини и да се компенсират при настройката, защото те ти набиват веднага +10 към центровката ,ако си я оставил близо до 0 и с изключени консуматори. Това след известно шофиране на газ ще накара бензиновия компютър да прави корекция на впръскване на бензиновите дюзи в обратна посока на газовия. Това ще доведе до проблемно стартиране на бензин след известно шофиране на газ, което пък ще изисква ресет на адаптивните настройки на бензиновия компютър. Затова е много важно, центровката да е много точна и понякога трябва човек да си поиграе с настройката повече време.
Прав си. Но по принцип аз така си настройвам колите. Досега 3 коли съм имал на газ, 2 от които са все още в семейството. Просто това, което е написано в ръководството е стара информация, а именно при автоматичната настройка всички консуматори да са изгасени. Това е било валидно преди 20 години сигурно, когато не е било задължително карането на фарове. Фаровете са си голям консуматор, който афектира адски много настройките. Даже мога да споделя, че един професор от университета, в който учих, сподели, че негови студенти са направили проучване, че карането на фарове вдига разхода на автомобила с 1 2 %, което от своя страна води до отделянето на повече парникови газове. Парниковите газове както знаете водят до глобално затопляне, респективно климатични аномалии, като наводнения урагани и тн. Говорим в глобален световен мащаб разбира се. Та поуката, която той искаше да каже, беше, че е спорно реално колко човешки живота се спасяват с карането на фарове през деня. Аз също съм против карането на фарове през деня, но ... такива са законите какво да се прави.
Иначе да се похваля, че днеска покарах клиото на газ и беше почти перфектно. Супер доволен съм. Браво момчета. Наистина се получава перфектен резултат като смениш инжекторите по описаната вече няколко пъти процедура. Не смятам да пипам нищо повече. Може би да сваля градусите на превключване, че сега са 50. Може би ще ги сваля на 40 или 45. А да спомена, че автоматичните настройки ги направих с вкючени фарове и включени духалки на 2ра степен. Защото според мен и духалките са си консуматор, който има влияние, а ние почти винаги караме с включени такива. Особено сега през хладните месеци, най-малкото, за да не се запотяват стъклата.
Така, че огромно благодаря на всички участвали в тази тема!!!
Според мен е супер полезна и лично на мен ми спести доста пари и ходене по мъките. Сега ще си карам с кеф 3 4 години и после като се прецакат тея инжектори, просто ще си купя нова рейка за 50 60лв, ще направя пак едни автоматични настройкии и пак ще си карам с кеф 3 4 години ако колата издържи толкова разбира се