Скоро попадах на статия, според която няма достатъчно ресурси (литий, графит и т.н.) за да направят батерии за всички коли, които трябва да се произведат и заменят съществуващите с ДВГ.
А предвид че са и консуматив...
А тези ресурси се ползват и за други продукти.
Това още повече налага идеята да се върви в посока драстична промяна на транспортните навици - споделени коли, градски транспорт и т.н.
Много маймуни сме. Сега има близо 2млрд. коли по света, а само допреди някакви години не е имало толкова хора на земята.
Все повече придобива смисъл идеята на Танос
Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Революцията на електромобилите е немислима без достатъчно зарядни станции
https://www.investor.bg/analizi/91/a/re ... ii-344173/
Автомобилният сектор: Нужно е ускорено разширяване на зарядната мрежа в ЕС
https://www.investor.bg/novini/444/a/av ... gn=tag_box
и тук говорим за Германия, Франция, Великобритания ... за нас изобщо няма да повдигам темата.
https://www.investor.bg/analizi/91/a/re ... ii-344173/
Автомобилният сектор: Нужно е ускорено разширяване на зарядната мрежа в ЕС
https://www.investor.bg/novini/444/a/av ... gn=tag_box
и тук говорим за Германия, Франция, Великобритания ... за нас изобщо няма да повдигам темата.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
И увеличено електропроизводство, преносна мрежа...
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Съветвам всички да спрем да използваме automedia.investor за каквито и да било автомобилни статии, особено от автора Петър Захариев.
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... rials-7691
Тук е достоверен източник на информация, а не всички медии да copy-paste ват един от друг и накрая да става развален телефон.
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... ility-7081
Ето тук има към момента публичния план какъв е. Иначе както са казали хората, да доживеем и ще видим.
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... rials-7691
Тук е достоверен източник на информация, а не всички медии да copy-paste ват един от друг и накрая да става развален телефон.
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... ility-7081
Ето тук има към момента публичния план какъв е. Иначе както са казали хората, да доживеем и ще видим.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9886
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Като изключим 'шок' заглавието, с което се борят за фейсбук внимание, не виждам проблем с превода
Но явно точно шок заглавието е причината да се пусне статията в тази тема.
Затова аз предлагам да не се четат заглавията в бг медиите
Иначе си мирише на поредния ход на VW за покриване на евро(7) норми със съмнителни приоми при тестове.
Но явно точно шок заглавието е причината да се пусне статията в тази тема.
Затова аз предлагам да не се четат заглавията в бг медиите
Иначе си мирише на поредния ход на VW за покриване на евро(7) норми със съмнителни приоми при тестове.
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Колега, това за масовия потребител по-скоро няма да има значение. Премиум марките искат да си останат премиум и да могат да работят с ICE задвижване. Като в това направление Порше са най-напред и вече имат работеща формула. Но при максимално производство от порядъка на 130 хиляди литра гориво, не знам до къде ще се стигне. Плана е да се достигне до 550 милиона литра до 2026 (За справка, това е по-малко от потреблението на България на петрол за година)
Още повече, основен проблем на синтетичните горива е, че изключително голяма обработваема площ трябва да се отдели за тези нужди, което не е много разумно при нарастване на населението с презумция за изхранване, като основен приоритет. Ако пък не се набляга на аграрни горива, то тогава трябва процеса по призводство на синтетично гориво да не е обратен. Т.е. да изхабим 3-4 или повече пъти енергия за достигане на синтетичното гориво, заради загуби от фазови трансформации, където накрая ще получиш нещо, но смисъла му няма да е много голям в глобален аспект.
Още повече, основен проблем на синтетичните горива е, че изключително голяма обработваема площ трябва да се отдели за тези нужди, което не е много разумно при нарастване на населението с презумция за изхранване, като основен приоритет. Ако пък не се набляга на аграрни горива, то тогава трябва процеса по призводство на синтетично гориво да не е обратен. Т.е. да изхабим 3-4 или повече пъти енергия за достигане на синтетичното гориво, заради загуби от фазови трансформации, където накрая ще получиш нещо, но смисъла му няма да е много голям в глобален аспект.
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Гледам тренда, колега, първо беше 2030та, тоя спирал, оня спирал, сега 35та, утре 50та ...
Електричките да не би да са за бедните? Ние още дълго време ще разчитаме на старите технологии като ДВГ, пък дали ще ги караме на олио, метан или нафта ... все тая, стига да има алтернатива. Не бива да работим с такива ултиматуми, защото си правим сметката без кръчмаря. Всички виждаме докъде се докарахме... спирам, щото Добрин и тази тема ще заключи, но истината е че всичко опира до тока.
Хайде и Италия... https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... n=RSS_2019
Електричките да не би да са за бедните? Ние още дълго време ще разчитаме на старите технологии като ДВГ, пък дали ще ги караме на олио, метан или нафта ... все тая, стига да има алтернатива. Не бива да работим с такива ултиматуми, защото си правим сметката без кръчмаря. Всички виждаме докъде се докарахме... спирам, щото Добрин и тази тема ще заключи, но истината е че всичко опира до тока.
Хайде и Италия... https://automedia.investor.bg/a/2-novin ... n=RSS_2019
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Може ли да спрем да постваме неща от automedia investor. Или поне от автора Петър Захариев, човека не го бива дори в copy-paste.
Асоциацията на автомобилните производители в Италия не е Аnifa, a e ANFIA
Това е нейният сайт и там няма такова обръщение
https://www.anfia.it/en/communication-a ... d-articles
Не случайно не се цитират нито дати, нито имена, нито публикации.
Асоциацията на автомобилните производители в Италия не е Аnifa, a e ANFIA
Това е нейният сайт и там няма такова обръщение
https://www.anfia.it/en/communication-a ... d-articles
Не случайно не се цитират нито дати, нито имена, нито публикации.
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
https://motori.ilmessaggero.it/economia ... 27419.html
https://www.arover.net/2022/02/27/auto- ... s-in-2035/
https://www.hdmotori.it/auto/articoli/n ... -germania/
.. или и това не е ок? Най-добре опиши медиите, които отговарят на стандарта ти за достоверност.
Извинявам се, че подцених лингвистичните способности на форума и пуснах бг версията на новината,
https://www.arover.net/2022/02/27/auto- ... s-in-2035/
https://www.hdmotori.it/auto/articoli/n ... -germania/
.. или и това не е ок? Най-добре опиши медиите, които отговарят на стандарта ти за достоверност.
Извинявам се, че подцених лингвистичните способности на форума и пуснах бг версията на новината,
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... -buzz-7800
Новият VW ID Buzz с вдъхновение от класическия Type 2.
Вече има и възможност за V2G зареждане. Т.е. колата да ти връща енергия към мрежата. Интересно дали карго версията няма да превземе европейските столици за доставки.
Планира се и California модел, да си къмпингарче с електричката и като можеш да си зареждаш всичко от нормалната батерия. С един соларен панел и ще стане доста приятна комбинация за приключенците.
Новият VW ID Buzz с вдъхновение от класическия Type 2.
Вече има и възможност за V2G зареждане. Т.е. колата да ти връща енергия към мрежата. Интересно дали карго версията няма да превземе европейските столици за доставки.
Планира се и California модел, да си къмпингарче с електричката и като можеш да си зареждаш всичко от нормалната батерия. С един соларен панел и ще стане доста приятна комбинация за приключенците.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Един соларен панел знаеш ли колко ток ще ти даде?
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Да Ники, знам. Соларния панел не е да ти зарежда колата, а да може да прибавиш още някой и друг ден да не ходиш до цивилизация. Защото ще можеш да ползваш директно батерията за енергоизточник за каквито консумативи искаш да имаш в лагера си.
Ако си вземеш един прост мобилен 200W панел , който работи на 80% ефективност и при грубо казано 8 часа слънце на ден. Като седиш 7 дена, са си 9 киловата, което не е малко ако си в дивото и не ти заема кой знае какво място.
С караваната, като искаш да отидеш да си почиваш някъде тока от къде ти идва ? :)
Отбелязвам, че California модела си е уникална комбинация, не че е единствената, не че това е правилното решение. Но до сега не е имало такава възможност, сега има. Особено примамлива е за хора, които "не ходят" на работа. А са мобилни.
Ако имаш ресурсите и тази възможност, можеш да си приключенстваш и пътуваш доста по-приятно.
Даже като нищо да ги предлагат под наем, точно за тази целева група, защото California моделите на Т вановете са доста по-скъпи от класически пасажерски.
Ако си вземеш един прост мобилен 200W панел , който работи на 80% ефективност и при грубо казано 8 часа слънце на ден. Като седиш 7 дена, са си 9 киловата, което не е малко ако си в дивото и не ти заема кой знае какво място.
С караваната, като искаш да отидеш да си почиваш някъде тока от къде ти идва ? :)
Отбелязвам, че California модела си е уникална комбинация, не че е единствената, не че това е правилното решение. Но до сега не е имало такава възможност, сега има. Особено примамлива е за хора, които "не ходят" на работа. А са мобилни.
Ако имаш ресурсите и тази възможност, можеш да си приключенстваш и пътуваш доста по-приятно.
Даже като нищо да ги предлагат под наем, точно за тази целева група, защото California моделите на Т вановете са доста по-скъпи от класически пасажерски.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Audi спира разработката на двигатели с вътрешно горене... и VAG също...
Точно защото имам 180 вата панел и зная колко прави. Ефективност ще имаш, ако се върти към слънцето. Ако са монтирани панелите върху кемпра, трябва да го паркираш на слънце и лятос ще ти се сцепи главата от жегата вътре. Климатик от това - йок. Едно е мерак, друго е реалност. Стационарно и мобилно е съвсем различно.
И накрая едно генераторче за всеки случай. :)
И накрая едно генераторче за всеки случай. :)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта