Интересен въпрос, без еднозначен отговор.
Колата имаше гаранция 1 година. По нея ми смениха маховик и подгревна свещ. Много разходи около ДПФ-а си ги причиних 'сам'.
Инак равносметката ми показва, че за цената, на която я взех тогава (беше на 3г. колата), с пробег от 180000км, сравнено с цената на тези по на 50-100к км - пак ми излиза сметката.
Но с някои условия:
- аз я взех на много добра цена дори за тогава. Реално и сега (3г по-късно почти), пак няма такава цена (вярно, че и кризи удариха).
- много от нещата, които съм направил, щях да ги правя пак, ако колата беше на около 100000км. Сега смея да кажа, че имам кола, на която всяко нещо е направено както трябва. Наясно съм и с възлите, които евентуално ми предстоят в някакъв момент.
Ще го кажа така - в моята кола сядам по-спокоен, отколкото моя съсед в неговия Суперб на 90000км, купен нов, аналог на моя пасат, но вече със сменен двигател и куп други ядове.
Относно нова - излиза ми сметката. Тогава се чудех за Суперб олтрак/скаут и беше около 90000лв с по-малко екстри от моя пасат.
Но дали на нерви излизат сметките е друг въпрос.
Слагам и тази условност, че съм с доста приятели във VW средите и доста неща са ми спестени (отстъпки, майтори,...).
Ако всичко се правеше в официален сервиз, не знам.
Ако бях взел нова и имах ядовете на съседа ми, щях да превъртя. Сумарно той е бил повече време без кола за последните 3г.
Та не знам.
Просто са калпави нещата в зародиш...
Евро 6...
Горко им на хората с Евро 7!
П.с. Днес си смених сам задните амортисьори. Много лесна задача. Радвам се, че се хванах