Е, така де, те счупените искат да хванат, здравите го минават. Но има голяма разлика, дали ще натиснеш плавно и до 2500 оборота, или рязко до ламарината и до прекъсвач (към 5000 и нещо беше на Пасата ми с AVF). Колкото и да не пуши, за това рязко развъртане се товари бая, макар и за кратко, та все има видима малка разлика. И да, вярно е, че ако не е продухан преди това, ще пуши повече. Затова си се знае, че е добре преди този тест да се подкара малко по-здраво, та също и да загрее нормално. Хубава нафта също помага, ама те там лоша нямат, само хубава и по-хубава.
При мен показателите бяха на ниво за Евро 5 поне, но това само за димност, те друго не мерят.
Годишен технически преглед - защо съществува?
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
- Автомобил:
- Двигател:
о
Каспър написа:На прегледа ги интересува какви стойности ще покажат спирачките на валяците. Светещи лампи не ги бъркат. ABS е подпомагаща, а не задължителна система и неизправност в тази система не означава, че колата няма да спре адекватно. Даже при работещ ABS спирачния път се удължава минимално според настилката за сметка на управляемостта на колата по време на спиране.
Междудругото Пежото ти не е било без ABS защото е старо, а защото е било с малък двигател. При по-големите двигатели има ABS. Същото лампата за airbag свети заради дефектна букса под шофьорската седалка, не заради модула на възглавниците.
Така ми каза и собственика на сервиза - няма да имам проблем на прегледа, но е притеснително, защото пищи и свети като да има пожар. Човек трябва да е сляп и глух за да не забележи.
Иначе прав си, няма как да измерят ABS действието на валяците, а спирачките са перфектни, включително ръчната. Всички крушки отвън ми светят, иначе ако има изгоряла на пункта ми обръщат внимание и пак ме пускат без проблеми.
Пежото два пъти е ходило в сервиз по цял ден - разглобяване, сглобяване, проверка на всички вериги на airbag системата, всичко е окей с изключение на самия модул. Правил съм всякакви експерименти с буксите под седалките (все пак съм завършил електроника и автоматика), не е от тях. Както и да е, дано мина без проблеми, друго не ми остава, мога поне да я измия че в това пролетно време е позацапана, а те държат на това знам.
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Значи, може би е добре да споделя какво стана вчера на техническия преглед. Както вече го обсъждахме тук, и аз реших така, преди прегледа си казах какъв проблем ми излезе с ABS модула.
Казах че се оказа фабричен дефект, който е отстраняван вече (от предишния собственик в Италия) и затова трябва да си плащам.
Човекът се подмихна, не каза че не го интересува, но ми вика, трябва да следиш на мокро време как действа. Първо, аз си знам че не ми работи изобщо ABS-a, второ, тази ми е първата кола с такава екстра (дето има приказка, баба ми само коли с ABS е карала, не че е имала кола и книжка де), второ никога не съм усещал такова действие. Карал съм и в дъжд и сняг, никакви проблеми.
Аз останах с чувството, че човекът по-скоро си мисли че се притеснявам за самата кола отколкото за прегледа. Всъщност единственото ми притеснение беше за техническия преглед.
Всичко мина по ноти, човека взе парите и ми сложи стикера, като ми обърна внимание само че на ръчната лявото колело не държи много, но като ходя на сервиз ще им кажа да я видят, може жило да се натегне.
Не искам да правя реклами, пункта е до моста "Чавдар" в София, хората там са разбрани, но винаги гледат и ако има проблем обръщат внимание на него, което е важно.
Тоест не минава проформа, и не са натегачи, както има на много места. Има пунктове много, та и на други места има добри и не толкова добри. При толкова много коли в България нормално е да има и много пунктове за ГТП.
Казах че се оказа фабричен дефект, който е отстраняван вече (от предишния собственик в Италия) и затова трябва да си плащам.
Човекът се подмихна, не каза че не го интересува, но ми вика, трябва да следиш на мокро време как действа. Първо, аз си знам че не ми работи изобщо ABS-a, второ, тази ми е първата кола с такава екстра (дето има приказка, баба ми само коли с ABS е карала, не че е имала кола и книжка де), второ никога не съм усещал такова действие. Карал съм и в дъжд и сняг, никакви проблеми.
Аз останах с чувството, че човекът по-скоро си мисли че се притеснявам за самата кола отколкото за прегледа. Всъщност единственото ми притеснение беше за техническия преглед.
Всичко мина по ноти, човека взе парите и ми сложи стикера, като ми обърна внимание само че на ръчната лявото колело не държи много, но като ходя на сервиз ще им кажа да я видят, може жило да се натегне.
Не искам да правя реклами, пункта е до моста "Чавдар" в София, хората там са разбрани, но винаги гледат и ако има проблем обръщат внимание на него, което е важно.
Тоест не минава проформа, и не са натегачи, както има на много места. Има пунктове много, та и на други места има добри и не толкова добри. При толкова много коли в България нормално е да има и много пунктове за ГТП.
- fur1ous
- Мнения: 1357
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Колеги, малко като ОФ се включвам, но виждам,че има хора които подценяват работата на ABS системата! Имам кола с и без ABS, карал съм достатъчно коли за да знам за какво става дума.
При ситуация и рязко натискане на спирачката колата без ABS нито спира, нито завива, колата с ABS и спира, и завива, Системата е измислена прекрасно както за писта (където е буквално задължителна, ако се търсят добри времена) така и за ситуации на пътя в нормална среда,
да ако няма ситуации или не се създадът изкуствено такива системата не се пуска, но това не значи че колата ви е изправна.
Съветвам ви ако имате вграден ABS да си го оправите, ако изпаднете в ситауция ще сте благодарни,че сте го направили.
При ситуация и рязко натискане на спирачката колата без ABS нито спира, нито завива, колата с ABS и спира, и завива, Системата е измислена прекрасно както за писта (където е буквално задължителна, ако се търсят добри времена) така и за ситуации на пътя в нормална среда,
да ако няма ситуации или не се създадът изкуствено такива системата не се пуска, но това не значи че колата ви е изправна.
Съветвам ви ако имате вграден ABS да си го оправите, ако изпаднете в ситауция ще сте благодарни,че сте го направили.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
fur1ous написа:Системата е измислена прекрасно както за писта (където е буквално задължителна, ако се търсят добри времена) така и за ситуации на пътя в нормална среда,
да ако няма ситуации или не се създадът изкуствено такива системата не се пуска, но това не значи че колата ви е изправна.
Съветвам ви ако имате вграден ABS да си го оправите, ако изпаднете в ситауция ще сте благодарни,че сте го направили.
С две ръце подкрепям да се оправи ABS-а на кола евридейка.
Обаче информацията ти е грешна, ABS не се слага в моторните спортове на писта, било то формула 1, било то спешъл евенти от WRC, било то Дейтона, било то Le Man
Едит към fur1ous: Споменал си, че е задължителна, което не е вярно. Нека не изпадаме в полемика
Последна промяна от thanis на Пет 09 юни 2023 9:36, променено общо 2 пъти.
- fur1ous
- Мнения: 1357
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Те са баннати защото с тях е много по лесно,а не защото не вършат работа там.
Едит към thanis - Не изпадаме в нищо, написал съм ако се търсят добри времена, това че Ф1 са решили да ги баннат за да може да е по интересна формулата е съвсем друго нещо, реално ако върнат ABS-a в формулата времената ще се подобрят.
Едит към thanis - Не изпадаме в нищо, написал съм ако се търсят добри времена, това че Ф1 са решили да ги баннат за да може да е по интересна формулата е съвсем друго нещо, реално ако върнат ABS-a в формулата времената ще се подобрят.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
ABS,ASR,ESP са много добри системи за безопасност за ежедневен автомобил особено за неопитен водач на мокър и хлъзгав път но по никакъв начин тяхната липса при повреда или изобщо в автомобила не влияе на спирачната система така ,че няма проблем да се мине технически преглед освен ако някой заядливец не се заяде за светещото табло .Внимателен и опитен водач не разчита на такива неща ,а на преценка пътна обстановка ,метеорологична ,общо техническо състояние на автомобила си ,преценка за дистанция и собствените си умения за разчитане на всички фактори за неговата и на останалите участници безопасност .
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Ивайло Димов написа:Внимателен и опитен водач не разчита на такива неща ,а на преценка пътна обстановка...
Той не разчита, но хиляди опитни водачи стигат до сериозни ПТП. Така че при наличие на повреден ABS е най-добре да се поправи, а не да се успокоява, че е опитен и ще внимава.
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
fur1ous написа:Колеги, малко като ОФ се включвам, но виждам,че има хора които подценяват работата на ABS системата! Имам кола с и без ABS, карал съм достатъчно коли за да знам за какво става дума.
При ситуация и рязко натискане на спирачката колата без ABS нито спира, нито завива, колата с ABS и спира, и завива, Системата е измислена прекрасно както за писта (където е буквално задължителна, ако се търсят добри времена) така и за ситуации на пътя в нормална среда,
да ако няма ситуации или не се създадът изкуствено такива системата не се пуска, но това не значи че колата ви е изправна.
Съветвам ви ако имате вграден ABS да си го оправите, ако изпаднете в ситауция ще сте благодарни,че сте го направили.
Разбирам ти мисълта и не оспорвам че тази система има голямо значение. Може би последният ми коментар те мотивира да споделиш.
Работата е там, че лично аз не мога да дам оценка за системите ABS, защото никога не съм ги използвал и няма как да споделя личен опит.
В интерес на истината, за 35 години не съм имал нито едно ПТП по моя вина.
Пързалял съм се обаче няколко пъти - пет шест пъти да речем общо за което си бях виновен, един път карах в дъждовно време с гуми като галоши, но при всичките случаи успявах да овладея колата (по-стари коли бяха без никакъв ABS, така че може би тогава ако имах щях да му усетя действието).
Оттогава се научих и си знам как да карам. Да уточня: Не карам на писта и нямам намерение.
А да дам два бона само за модула да го поръчам, без пари за диагностика и монтаж - мерси!
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Аз не разбрах този модул съществува ли втора употреба или масово се поврежда и наличните са рядкост? Или освен, че не си карал с ABS не си и търсил части втора употреба? В официалния сервиз естествено няма да отворят дума за такъв вариант.
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: Чет 26 яну 2006 18:24
- Автомобил: VW MK4
- Двигател: ATD PD TDI
- Местоположение: Русе
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Днес минах и ми струваше 50 лв в Русе . Вместо да си сипя гориво за тия пари , 50 лв за един стикер . Мафия .
- stefan4o
- Мнения: 19164
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
fur1ous написа:Колеги, малко като ОФ се включвам, но виждам,че има хора които подценяват работата на ABS системата! Имам кола с и без ABS, карал съм достатъчно коли за да знам за какво става дума.
При ситуация и рязко натискане на спирачката колата без ABS нито спира, нито завива, колата с ABS и спира, и завива, Системата е измислена прекрасно както за писта (където е буквално задължителна, ако се търсят добри времена) така и за ситуации на пътя в нормална среда,
да ако няма ситуации или не се създадът изкуствено такива системата не се пуска, но това не значи че колата ви е изправна.
Съветвам ви ако имате вграден ABS да си го оправите, ако изпаднете в ситауция ще сте благодарни,че сте го направили.
Ако са халтави гумите, както са на повече от половината шофьори в България - и 5 АБС-а да имаш - все тая. Не ме питай, откъде съм достигнал до тоя извод... че още ме е яд.
- valka
- Мнения: 275
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
fur1ous написа:Колеги, малко като ОФ се включвам, но виждам,че има хора които подценяват работата на ABS системата! Имам кола с и без ABS, карал съм достатъчно коли за да знам за какво става дума.
При ситуация и рязко натискане на спирачката колата без ABS нито спира, нито завива, колата с ABS и спира, и завива,
Айде бе не спирала. Спира и търка гумите. Аз в момента карам кола без ABS и спира. Е, не баш така като служебната Dacia Logan MCV с ABS, ама какво от това. То и на магистралата мога да вдигна 150 км/ч, ама си викам 30 годишна кола , по полека, до 130. Дори с Dacia-та гледам да спазвам дистанция. И съм спирал кола не без ABS, a кола с умряла спирачна помпа и потънал педал на спирачките (оня "любим" и "здрав" ГоУф 3 ). Как така, ами като спазваш дистанция и не се лепиш за предния. Вярно, че едвам спрях, накрая и ръчната помогна.
Сума ти коли с ABS се карат, ама пак има доста катастрофи, от които голяма част благодарение на неспазена дистанция.
- fur1ous
- Мнения: 1357
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Браво, гоУем си, не знам защо не си демонтираш педала на спирачката, не ти трябва, ще спираш с ръчната, щом си преценяч няма да ти е проблем.
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Вто 15 юни 2021 9:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
777 написа:Аз не разбрах този модул съществува ли втора употреба или масово се поврежда и наличните са рядкост? Или освен, че не си карал с ABS не си и търсил части втора употреба? В официалния сервиз естествено няма да отворят дума за такъв вариант.
Да, може да се намери модул втора употреба, но е голям филм. Първо, пак не е без пари. Вярно по-евтино излиза, но пък гаранция-франция.
От Англия и други държави предлагат втора употреба, за които казват че били тествани и дават 6 месеца гаранция.
В България на няколко места предлагат ремонт на такъв модул, който се състои в разпаряне на кутията (тя е капсулована и после трябва да се лепи, не става като оригинална), като също ти дават 6 месеца гаранция.
Е добре де, питам аз, ами ако на 7-мия месец вземе та пак се скапе?
А да речем ще дадеш 300 - 500 - 600 лева (примерно) за модул втора ръка, после още 300 лева да ти го ремонтират, и знам ли колко да го монтират в колата...
Затова не съм мислил този вариант.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kamaza11 и 24 госта