Настоящата тема е опит за систематизиране на информацията относно премахването на катализатора при дизеловите двигатели - трябва ли да се премахва и какво да се сложи - избушен катализатор, резонаторно гърне или тръба.
mod edit: dobrinb
Премахване на катализатор на дизел?
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 15:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
тръба или...
ми по пътя на логиката тръбата изглежда да е по-удачния вариант. Въпроса е практиката какво показва. Досега не съм чувал явни оплаквания от единия или другия вариант и затова решиха да пусна тази тема.
По-добре изтърбушване. Поради следните причини:
- при поставянето на тръба е много вероятно да не ти отвият фланците, а да ги резнат. Разбира се, зависи къде, но е твърде вероятно в последствие да не можеш да поставиш катализатор (все се надявам тия времена да не дойдат чак толкова скоро);
- при поставянето на тръба задължително ще играе заварка. Ти сам се сещай какво ще се случи на местата дето е "играл огъня" след година - максимум две;
- със сигурност тръбата, която ще ти заварят, няма да е с антикорозионните качества като оригиналната цвагенска;
- няма никаква разлика дали ще поставиш тръба или ще изтърбушиш катализатора;
P.S. Аз извърших това (изтърбушване на катализатора) преди няколко месеца в сервиза на KRAFT в ж.к. Дружба. Изключително доволен съм. Развиха го хората от фланците (е вярно скъса се един болт, но чудо голямо - болтове и гайки дал бог), сменихме гарнитурата; чудесно изчистиха катализиращия елемент (даже ми предложиха да си го взема, но аз прецених че нито ми трябва, нито има к'во да го правя, пък добре работиха момчетата - ако има как да си изкарат нещо от него - техен е), монтираха и ... ускорявам като изстребител (турбинката подсвирва много сладко).
- при поставянето на тръба е много вероятно да не ти отвият фланците, а да ги резнат. Разбира се, зависи къде, но е твърде вероятно в последствие да не можеш да поставиш катализатор (все се надявам тия времена да не дойдат чак толкова скоро);
- при поставянето на тръба задължително ще играе заварка. Ти сам се сещай какво ще се случи на местата дето е "играл огъня" след година - максимум две;
- със сигурност тръбата, която ще ти заварят, няма да е с антикорозионните качества като оригиналната цвагенска;
- няма никаква разлика дали ще поставиш тръба или ще изтърбушиш катализатора;
P.S. Аз извърших това (изтърбушване на катализатора) преди няколко месеца в сервиза на KRAFT в ж.к. Дружба. Изключително доволен съм. Развиха го хората от фланците (е вярно скъса се един болт, но чудо голямо - болтове и гайки дал бог), сменихме гарнитурата; чудесно изчистиха катализиращия елемент (даже ми предложиха да си го взема, но аз прецених че нито ми трябва, нито има к'во да го правя, пък добре работиха момчетата - ако има как да си изкарат нещо от него - техен е), монтираха и ... ускорявам като изстребител (турбинката подсвирва много сладко).
Последна промяна от Rumen на Вто 03 юли 2007 7:59, променено общо 1 път.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Rumen написа:По-добре изтърбушване. Поради следните причини:
- при поставянето на тръба е много вероятно да не ти отвият фланците, а да ги резнат. Разбира се, зависи къде, но е твърдевероятно в последствие да не можеш да поставиш катализатор (все се надявам тия времене да не дойдат чак толкова скоро);
- при поставянето на тръба задължително ще играе заварка. Ти сам се сещай какво ще се случи на местата дето е "играл огъня" след година - максимум две;
- със сигурност тръбата, която ще ти заварят, няма да е с антикорозионните качества като оригиналната цвагенска;
- няма никаква разлика дали ще поставиш тръба или ще изтърбушиш катализатора;
P.S. Аз извърших това (изтърбушване на катализатора) преди няколко месеца в сервиза на KRAFT в ж.к. Дружба. Изключително доволен съм. Развиха го хората от фланците (е вярно скъса се един болт, но чудо голямо - болтове и гайки дал бог), сменихме гарнитурата; чудесно изчистиха катализиращия елемент (даже ми предложиха да си го взема, но аз прецених че нито ми трябва, нито има к'во да го правя, пък добре работиха момчетата - ако има как да си изкарат нещо от него - техен е), монтираха и ... ускорявам като изстребител (турбинката подсвирва много сладко).
P.S. Каква беше цената в Крафт?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Adnan
- Мнения: 3535
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Rabbit_TDI написа:Rumen написа:Около 85лв. всичко (помня, че им оставих 90 защото останах доволен), като уточнявам, че вслиза и цената на гарнитурата 40лв.Rabbit_TDI написа:P.S. Каква беше цената в Крафт?
Кое е това всичко и ква е тая гарнитура Аз мислих че съм се набутал 30 лв. ,щото в Карлово можеше за 15.
То не е голяма философия аз само откачих акумулатора и с флекса го отворих и затворих като консервена кутия. Няма нужда никакво откачане и закачане . И мисля, че 15 лева са си реална сума.
Относно свистене нямам никакво и дори като чели колата си гори по малко
Последна промяна от Adnan на Вто 03 юли 2007 8:40, променено общо 1 път.
Надявам се мнението ми да е от полза.Преди месец на AFN, пассат,тди,110кс,само изтърбушихме катализатора-никакви тръби и такива глупости.Промяня в шума-абсолютно никаква -на всякакви скорости и обороти.Единствено се чува малко повече турбото-но кефи!!! Колата върви по-добре-усеща се,даже имах една вибрация на двигателя,която изчезна и колата стана малко по- тиха.Платих около 30лв за тази операцийка,което мисля,че е добре.В по дългосрочен план изтърбушването е по-удачната намеса,защото не се знае дали скоро няма да ни еб...т да слагаме нови катализатори.Разхода мисля,че е около 0,5л надолу.
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 15:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
тръба...
Golf_Bora написа:Здравейте нов съм но да кажа и аз, Да колега тръба е но с по гплям диаметър и се получава завихряне което води до мн странен и дразнещ шум. Според мен по добре тръба, но ако на майстора му се играе може да прекара тръбата през катализатора и външно няма да се забелязва наличието на тръба.
Абсолютно съм съгласен с това мнение. Няма начин при изтърбушен катализатор да не се получава завихряне,а това завихряне води и до по-лошо очистване на изгорелите газове-именно затова клоня към тръбата.
Последна промяна от variable intake system на Вто 03 юли 2007 22:40, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 48
- Регистриран на: Нед 15 апр 2007 15:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
катализатор...
Rumen написа:По-добре изтърбушване. Поради следните причини:
....
чудесно изчистиха катализиращия елемент (даже ми предложиха да си го взема, но аз прецених че нито ми трябва, нито има к'во да го правя, пък добре работиха момчетата - ако има как да си изкарат нещо от него - техен е), монтираха и ... ускорявам като изстребител (турбинката подсвирва много сладко).
точно от това се притеснявам-дали ще изчистят добре катализиращият елемент, защото неизчистен прави много поразии. Виждал съм (вярно на бензинов мотор) такъв елемент да "се върне" и да блокира EGR-a. Тук надали ще порази EGR-a, ама за сметка на това има променлива геометрия за чупене Заради това предпочитам тръбата
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 39 госта