През последните години пикапът става все по-популярен и в Европа. Дълги години това се считаше за чисто американски автомобил. Малко странно, именно във време на криза за бранша и намаляване на търсенето на по-големи автомобили, пикапът започна да се утвърждава като интересна възможност и за европейците.
Това накара и Volkswagen да направи своя разработка за Европа. Голямото представяне на VW Amarok беше по време на ралито Дакар. Моделът е главно за Европа, но се продава и в Латинска Америка и се изработва в Аржентина.
Това е първият модел на подразделението Volkswagen Commercial Vehicle (VWCV). Каросерията е създадена от Валтер де Силва, като освен кабината с пет места, от следващата година ще се появи и единична кабина (с три места).
Пикапът Amarok ще се предлага в Европа с три двигатели. Пикапът ще получи новия двигател с двустепенна турбина BiTDI, макар и с намалена мощност от 120 kW. Няма да липсва и „класиката” 90kW TDI, а тройката ще се допълни от бензинов двигател с директно впръскване на горивото, който е интересен и с това, че може да работи и с биоетанол.
Amarok e създаден на базата на концепцията SAR, като е запазил от нея решението на предната част на автомобила. Като цяло двойната кабина е доста просторна и дава повече място от много азиатски конкуренти. Все пак на задните седалки недостига място за коленете, което става традиционно за моделите на VW.
Продажбите на Amarok в Европа ще започнат от края на лятото.