Сардиния – остров с история. Голф 7 – история в бъдеще време


Сардиния – остров с история. Голф 7 – история в бъдеще време

Тръгвайки за това представяне бях изпълнен с очакване за нещо запомнящо се. Оказа се, че съм очаквал твърде малко ...

Полетът до Мюнхен, и след това чартърът до Олбиа, остров Сардиния, минаха като миг. Озовах се на летището на красивия средиземноморски остров, видял толкова много история през вековете. Не случайно Фолксваген бяха избрали да представят тук новият Голф – модел не само с история, но и предсказващ бъдещето в този пазарен сегмент.

Излизайки след паспортен контрол, отварянето на плъзгащите се врати веднага подсказваше какво предстои:


PR отделът на Фолксваген ни посрещна в подвижната зала за пресконференции, изградена от два камиона – почти като във Формула 1. Там получихме акредитации, пресматериали и всичко необходимо за предстоящото събитие:






Навярно някои от вас помнят перфектната подредба при представянето на Тигуан от миналата година. Оказа се, че когато става въпрос за Голф, нищо не е достатъчно, всичко трябва да е една стъпка над очакваното:


Иконата, както обичат да я наричат във Фолксваген, в цялата й прелест. Подредените безупречно Голфове в завладяващи цветове контрастираха с мрачното в октомврийската утрин време. Точно в този момент разбрах, че имам невероятен късмет този иначе слънчев остров да ме посрещне с облачно, дори леко дъждовно време. По този начин щях да имам възможност да усетя поведението на автомобила и в неблагоприятни атмосферни условия. Същевременно, по-лошото време притъпява еуфорията и изважда на преден план реалната преценка.

А условията за снимки бяха идеални. В следствие на което започна една неконтролируема фотосесия. Един, два, три ... - кадрите “валяха” в това облачно време. Насищане няма:








Естествено, изтървах началото на пресконференцията ... Отидох на време за да разбера, че трябва да спазваме ограниченията на скоростта и да внимаваме за карабинери с ето такъв автомобил:


След това получихме ключовете за автомобила, с който да направим първата отсечка от летището до хотела – Golf 2.0 TDI Highline със 150 к.с., цвят Tornadorot, шест степенна ръчна скоростна кутия. В тази първа част от пътуването управляваше един от журналистите, с които пътувах от България. Пътуването беше приятно, а и колегата управляваше в разнообразни режими – Normal, Eco, Comfort, Sport, което изкарваше на показ различните страни на новият Голф.

Първите ми впечатления са за перфектна изработка и впечатляваща липса на недостатъци. Не случайно мотото, под което се представя новия Голф е The Key to Perfection (ключът към перфектност).

Визията на новият Голф е запомняща се, дори агресивна с интегрираните лед дневни светлини. Влияние в тази насока оказва доразвиването на концепцията за тясна решетка и големи фарове. От тях тръгва характерната за целия автомобил линия, която изпъква във вратите и прелива в стоповете и петата врата. По-голямото междуосие и преместения напред преден мост, по-дългия преден капак, по-малката височина (с 28 мм) оптически изтеглят „тежестта” назад, като създават силует, характерен за автомобилите от премиум класа. Заедно с ниското разполагане на линията, за която писах по-горе и с по-големите арки на калниците, новият Голф изглежда по-агресивен и по-динамичен. “Залепен за асфалта”, както се казва в едно популярно анимационно филмче за коли. Чрез преминаването на елементите на външния дизайн в различните детайли на автомобила, Фолксваген иска до покаже внимание и качество във всеки детайл. Дори вратичката на резервоара следва контурите на характерната “C” задна колона. Когато става въпрос за Голф, няма нищо случайно. Все пак всеки четвърти продаден Фолксваген в Европа е ... Голф.

Впечатление в интериора прави ориентирането на таблото към водача. Вложените материали и тяхната изработка са с високо качество, както като визия, така и на допир, достойни дори за по-горния клас:










Плътен, солиден звук при затварянето на вратите, трудно долавяне работата на двигателя и външни шумове (страничните огледала са с нов дизайн и разположени по-назад, за по-ниски нива на шума). Удобни и ергономични предни седалки, с достатъчна според мен странична опора и в по-динамичен стил на управление (за това малко по-късно). Новата платформа MQB, на която е стъпил Голф 7, порастването му на дължина и ширина, и особено по-дългото междуосие водят до предостатъчно място отпред, простор и на задния ред, по-голям с 30 литра багажник. Позицията на водача е удобна, с добър обзор и усещане за автомобила. Информационната системата на автомобила, в съчетание с мултиволана дават пряк и лесен достъп до информацията и различните екстри, сензорният дисплей с новата чувствителна функция е лесен за управление. От него дори се включват различните режими на управление и на окачването според предпочитанията на водача.

Дори базовите версии са добре оборудвани, като Фолксваген са заложили най-вече на системите за сигурност – XDS (електронен блокаж на диференциала), ESC (електронен контрол на стабилността), Multicollision braking (спирачна система, предотвратяваща повторни верижни удари след катастрофа), Start/Stop system, EPB (електронна ръчна спирачка) с Auto Hold (система за потегляне в наклон), индикатор за налягането в гумите, 5 инчов сензорен дисплей, двоен под в багажното отделение и т.н. Да не говорим за богатия списък с допълнителните екстри: избор на профил на шофиране от водача, DCC (динамичен контрол на окачването), Lane Assist (познатата система за предотвратяване напускане на лентата, а сега и с разпознаване на умора у водача), Active Cruise Control (адаптивен автопилот със следване на предния автомобил)+Front Assist+Rear Assist (постоянно следене на цялата обстановка около автомобила), City Emergency Braking (принудително спиране за предотвратяване на ПТП в градски условия), Light Assist (предотвратяване на заслепяването на насрещните водачи), Sign Assist (разпознаване на пътните знаци), Park Assist pilot (паркинг пилот с усъвършенствано автоматично паркиране), новата навигационна система Discover Pro, Bi Xenon с вградени лед светлини, проактивна система за защита на пътниците ...

Като цяло, новият Голф е по-просторен, по-комфортен, по-сигурен и едновременно с това до 100 кг. по-лек в сравнение с предходния модел. Нещо, от което печели както по отношение на икономичност, така и по отношение на динамика. И всичко това на същата цена за базов модел в Германия като при Голф 6.

След по-малко от час пристигнахме в хотел Romazzino – едно късче от рая, на брега на Средиземно море. Ето и няколко снимки от комплекса:



Не можах да не направя още няколко бързи кадъра на червеното торнадо:



Получих ключа от стаята:




Гледката от терасата:

Всички тези красоти бяха супер, но нямах търпение да премина към съществената част, а именно – да управлявам лично Голфът! Автомобилът, който поисках за себе си, също беше Golf 2.0 TDI Highline със 150 к.с., цвят Tornadorot, шест степенна ръчна скоростна кутия. Ето го и него, идващ по алеята пред входа на хотела:


Пристрастността ми към дизеловите двигатели е факт, нямаше как и първият ми избор да не е този. А изборът на Фолксваген за място на теста не е бил случаен – виещите се по крайбрежието живописни пътища на остров Сардиния са място, на което кръвта на всеки автомобилен фен не може да остане спокойна. Скали от едната страна:







Интересна растителност:



Причудлива архитектура:



Морската шир:








Изкачвания и спускания, дълги поредици от завои, обратни виражи, редуващи се с дълги прави за ускорение ... Мечта ... От изписаното по-горе може би сте останали с впечатлението, че силната страна на новия Голф е безупречното качество и материали. Или агресивният, модерен и същевременно познат дизайн? Комфортният интериор ... Не ... С включването на режим Sport отключих един директен за управление и въодушевяващ Голф. Въртящият момент на дизеловия двигател беше налице в почти всеки диапазон на оборотите. При рязко ускорение гумите превъртаха при превключване дори от втора на трета предавка. Най-впечатляващо от всичко обаче е невероятното сцепление в завой. Явно новият XDS диференциал върши отлично работата си и разпределя прецизно въртящия момент там, където трябва. Опитите ми да изкарам звук от гумите се увенчаха с успех доста трудно, при сравнително високи за тези завои скорости:


Имайки предвид облачното време, студеният, а на места и мокър асфалтът, този факт е особено впечатляващ. Само един съвет – когато возите със себе си някой, не правете тези опити. Резултатът за возещия се не е толкова въодушевяващ и може да доведе до смущения на физиологичните процеси.

Най-големият успех на Фолксваген и най-силна страна на Голф 7 според мен е, че са превърнали управлението му в чисто и неподправено автомобилно изживяване. При това с дизелов двигател! Автомобил за удоволствия. Греховни, от гледна точка ограниченията на скоростта.

Изпълнил се до край с адреналин, реших да се отдам на красотата на местната природа и архитектура. Тъй като бях в едно от известните яхтени пристанища в Средиземно море Порто Черво (Porto Cervo), нямаше как да не съчетая красотата на Голф с тази на яхтите:


















Прибирайки се обратно към хотела, на паркинга видях строени видни представители на марката, които привлякоха обектива ми:




А сред тях, като свидетел на историята и техен наставник гордо стоеше паркиран:


Нямаше как да не отдам заслуженото на първия Голф, дал началото на приказката, но за това – малко по-надолу.

С падането на вечерния мрак дойде време и за официалната част – пресконференция, разговори с дизайнери, инженери, маркетинг специалисти. Темата беше ясна – Голфът! А той беше навсякъде – на подиум в градината на хотела:


На подиум в басейна на хотела:


На въртящ се подиум в залата за пресконференцията и вечерята:


На скици по стените:


Не само това, а и двигателите на Голф, разголени до безобразие:






И така, в сенките на нощта приключи първият ден. Голфът ни изпрати с очакване за втория и последен ден от тестовете:



За тестов автомобил във втория ден избрах [b]Golf Highline 1.4 TSI със 140 к.с.[/b] (снимки малко по-долу в интересна компания!) и революционната система ACT (автоматично деактивиране на цилиндрите). За първи път в него Фолксваген интегрира такава система в четирицилиндров двигател. Ако спускате наклон на скорост, ако се движите на равен път на директна предавка и само галите газта за да поддържате скоростта или изобщо карате лежерно, два от цилиндрите си „почиват”. Въпросният двигател ме впечатли най-вече с тихата си работа и прилична динамика. Ранното разгръщане на въртящия момент (250 Nm от 1500 оборота) го прави пъргав и приятен за каране, макар да му липсва еластичността на станалия ми любим 2.0 TDI със 150 к.с. и 320 Nm. Икономичността му от своя страна може да привлече и купувачи, за които тя е на първо място. Оборудван със системата ACT, по заводски данни този двигател трябва да е по-икономичен дори от базовият 1.2 TSI с 85 к.с. В теста установих, че при еднакъв режим на управление на два автомобила – единият с 1.4 TSI, оборудван със системата ACT, а другият с 2.0 TDI, разходът е на практика идентичен, с несъществена разлика в показанията на бордкомпютъра.

За мен интересни са всички двигатели, с които се оборудва новият Голф, защото всеки може да намери това, от което има нужда. Имайки предвид и предстоящите попълнения в моделната гама през 2013 г., разнообразието ще е доста впечатляващо – идват електрическия e-Golf, метановият Golf CNG, Golf Variant за нуждаещите се от повече място за багаж, Golf GTD и GTI за хората с по-спортни наклонности (очаквам последните с голямо нетърпение). За всеки по нещо.

По-горе ви бях обещал повече от открояващия се на паркинга сив old school представител на марката. Едва ли има някой фен, който може да остане безучастен при вида на безупречен Голф 1 в напълно оригинално състояние. Ето защо, направих всичко необходимо да осигуря на новият Голф 7 и основоположника на неговият род малко време насаме:

С тези кадри, свързващи минало и настояще, приключва моя разказ и започва Вашата история в бъдещето – с най-добрия Голф на всички времена ...

Добрин Балчев

Порто Черво, Сардиния



Уеб дизайн Изработка на сайт SEO оптимизация на сайт. Google оптимизация.