Успешната кариера на VW Passat стартира през 1973 г. До днес от модела от среден клас са продадени над 15 милиона екземпляра в над 100 държави. На „Mondial de L Automobile” в Париж ще стартира седмото поколение на Volkswagen Passat.
Удивителна прилика с Phaeton
Новият Passat като лимузина и комби ще се появи при дилърите в Европа още през ноември. Външно автомобилът много прилича на Phaeton и носи новото лице на Volkswagen. Стилът, както и при големия брат, се определя от четирите хоризонтални ламели на радиаторната решетка, от двете страни на която са разположени биксеноновите фарове с LED-дневни светлини. V-образно оформения преден капак пренася характерните линии встрани, поради което, в съчетание с доста по-леко подчертаната клиновидна форма, Passat изглежда по-нисък. На практика височината и широчината са останали непроменени, единствено дължината на новия Passat е увеличена незначително и вече достига 4,769 метра (Variant: 4, 771 метра).
Избор от 10 двигателя
Палитрата от задвижващи агрегати на новия Passat включва 10 двигателя – всичките с директно впръскване и с по 4 клапана на цилиндър. Базовият бензинов двигател е 1.4 TSI с мощност 122 к.с. (разход: 5,8 л/100 км, СО2: 138 г/км). Следват един 1.8 TSI с мощност 160 к.с. (6,9 л/100 км, 160 г/км) и един 2.0 TSI с мощност 211 к.с. (7,2 л/100 км, 169 г/км). Върховият агрегат е 3,6-литров V6 атмосферен агрегат с мощност 300 к.с. (9,2 л/100 км, 215 г/км). Също така се предлага и 1.4 TSI в модификация EcoFuel с мощност 150 к.с. (117 г/км), който работи с природен газ, както и 1.4 TSI MultiFuel с мощност 160 к.с., който работи с Е85. Базовият дизелов двигател е 1.6 TDI с мощност 105 к.с. (4,2 л/100 км, 109 г/км). 2.0 TDI развива 140 к.с. (4,5 л/100 км, 119 г/км) и се предлага и във вариант Blue (4,6 л/100 км, 122 г/км). Върховият дизел на новия VW Passat е модификацията на 2-литровия дизелов агрегат с мощност 170 к.с. (4,7 л/100 км, 123 г/км). С изключение на базовия дизел всички останали агрегати могат да се комбинират със скоростна кутия DSG, а при V6 тази трансмисия е серийна. Дизеловите двигатели серийно са оборудвани със система Start-Stop и рекуперация, докато бензиновите – само с регенерация на спирачната енергия.
Нови асистиращи системи за VW Passat
Новият Passat ще се отличава с много по-богато оборудване от предшественика си. По отношение на асистиращите системи Passat се ориентира към високия клас и освен вече познатите системи по желание може да се оборудва с асистент за аварийно спиране при градски условия, система за разпознаване на умората при водача, асистенти при паркиране и система за управление на дългите светлини, както и автоматично разпознаване на ограниченията на скоростта. Електронният блокиращ диференциал на предната ос оптимизира сцеплението, а комфортът се повишава благодарение на системата за безключов достъп и стартиране на двигателя.
Малко след края на автосалона в Париж новия VW Passat ще се предлага в обичайните нива на оборудване Trendline, Comfortline и Highline. Новост е луксозната модификация Exclusive. И въпреки че новият Passat се е устремил нагоре във всички отношения, цените му ще останат на нивата на средния клас. Volkswagen обаче още не са обявили окочнателните цени.