Как се отваря магазин за авточасти?


Как се отваря магазин за авточасти?

Как се отваря магазин за авточасти?

Бизнесът с продаване на компоненти за автомобили нашумява все повече. Развитието на новите технологии и произвеждането на все по-модерни коли наложи отварянето на повече магазини за авточасти. Развиването на подобна търговия не е лека задача.

Заслужава ли си да се захванем

Отварянето на търговски обект за авточасти би могъл да бъде ефективен метод за печелене на пари. Конкуренцията е ожесточена, но собственикът на подобен бизнес печели сравнително много. Той има опция да продава на своите клиенти нови резервни части чрез доставка от вносител или да продава втора ръка компоненти.

Купувачите търсят качествени части на ниски цени, но ние можем да им предоставим ефикасни свежи или остарели части. Цената варира в зависимост от това какви точно авточасти продаваме в магазина. Продажбата на елементи за превозни средства не е лесен бизнес и трябва да помислим дали си струва да започнем.

Изграждане от нулата или закупуване на съществуващ

Що се отнася до избора при създаване, то разполагаме с опцията да закупим вече съществуващ бизнес или да основем собствен. Първата опция в повечето случаи означава, че ние ще наследим даден процес и ще имаме продукти, продажби, служители, помещения и оборудване.

Това има и своите минуси, тъй като можем да поемем неорганизиран екип и да превърнем магазина за части в хаос. При ориентиране в тази посока, е задължително да се уверим в миналото на този проект, да проверим документацията и да преразпределим финансите.

Вариантът да създадем свой собствен магазин за авточасти и да започнем от дъното също не е лесна задача. По този начин ние трябва да сме наясно с всички процедури, които трябва да бъдат свършени относно официализирането на проекта. Също така са необходими познания в областта.

Има опция, която стои по средата между гореописаните две и се нарича “франчайз”. В тази ситуация, ние едновременно създаваме наш бизнес, но можем да се възползваме от вече постигнатите успехи на друга търговска марка. Имаме възможност да сме собственици, но и да използваме идентичността на вече съществуваща организация.

Какви са процедурите при стартиране

При основаване на магазин за авточасти, то ние ще трябва да извършим следните процеси:

  1. Да изберем идея – необходимо е да уточним дали проектът ще бъде свързан с онлайн продажби или с такива, които се извършват на място. Освен това, анализирайки възможностите, е нужно да изберем дали да заложим на продажба на стоки на дребно или ще отворим сервиз. Другите варианти са тези, при които или влизаме в бизнеса с малък капитал, за да сме на сигурно, или закупуваме франчайз;

  2. Създаване на план – включва определяне на начален капитал, маркетингов план, модел на управление, избор на доставчик на стоки, мултибрандова мрежа, асортимент на продажба, направа на реклама и други;

  3. Изчисляване на разходите – за да определим началния капитал, трябва да проучим пазара и да определим какви пари приблизително ще ни бъдат необходими;

  4. Осигуряване на помещение – колкото по-добра е локацията, толкова повече клиенти се предполага да привлечем;

  5. Лицензиране и регистрация – осигуряване легалността на фирмата е изключително важно за започване на бизнеса. Извършването на този процес възможно най-бързо дава възможност за започване на работа на магазина за авточасти;

  6. Внасяне на компоненти – след като финализираме останалите неща, ще трябва да се снабдим с авточастите, които искаме да продаваме в нашия магазин;

  7. Модифициране на помещението – то трябва да бъде нагласено с подходящ знак, плотове, рафтове и други части на дизайна. Най-добре е за този процес да се консултираме с интериорен дизайнер, както и да си измислим лого;

  8. Наемане на работници – нужно е да изберем подходяща работна ръка, тъй като това би допринесло за положителните мнения на клиентската база.

Полезни предложения за поддържане на проекта

Към бизнеса с авточасти трябва да се подходи професионално. Bazar.bg предлагат да обърнем внимание на следните съвети:

  • Да проучим пазара и да изберем ниша – конкурентите ни също се опитват да са на нужното ниво. Трябва да се ориентираме към авточасти, които биха осигурили колкото се може повече приходи на магазина. С напредването на технологиите, следпродажбеното обслужване на автомобилите се повишава стремглаво. Създаването на качествен каталог и внасянето на добри компоненти ще спомогнат развитието на бизнеса ни. Важно е елементите да са подходящи за всяка марка и всеки модел коли;

  • Да изберем партньор – ерата на електронна търговия или физическа такава се трансформира постоянно и затова трябва да се приспособим. Трябва да намерим подходящи инвеститори, които са готови да играят дългата игра, рамо до рамо с нас. Най-удобно е да си партнираме с хора, които взимат елементите директно от производители и ги доставят при нас.

В модерните времена, като днешните, продажбата на авточасти е трудна. Процесът по създаване на магазин е сложен, изборът между няколко категории също, но определено си заслужава, тъй като магазините за компоненти на превозни средства биха ни докарали стабилни пари.




Уеб дизайн Изработка на сайт SEO оптимизация на сайт. Google оптимизация.