От правилния избор на гуми за камион зависи нивото на контрол по различните пътища, дължината на спирачния път, както и контактната площ на товарното превозно средство с пътната настилка. За целта под внимание се вземат условията на работа на гумите, сезонността, товароносимостта, размерите, марката, видът на вътрешната структура и още други важни детайли, които ще споделим в следващите редове.
Вътрешната конструктивна структура основно е съставена от стоманени кордови нишки, които поддържат формата и изпълняват ролята на скелетна конструкция, поемаща голяма част от товара. Каучуковият слой отговаря за защитата и заздравяването на структурата от кордови нишки, поема част от вибрациите, осигурява достатъчно голяма контактна площ за устойчивостта на превозното средство. Върху каучука са издълбани и специални надлъжни и напречни жлебове, образуващи цялостна система за отвеждане на водата от контактната площ при преминаване през гьолове и т.н.
Състоянието на пътищата определя голяма част от избора на гуми за камиони. Преди покупката, трябва да си изясните, къде ще се карат товарните автомобили: из града, по магистралата или вероятно офроуд? Това определя типа на протектора, който може да е универсален за асфалт, чакъл и земя, офроуд, с повишена проходимост или за асфалтов път. Ако изборът се падне на универсалните гуми за камиони, знайте, че разходът на гориво се повишава с 10-15%. Предимно са предпочитани за самосвали, строителна техника, селскостопански транспорт и други подобни.
Офроуд моделите се отличават с големите си шарки на протектора, широките и дълбоки канали. Така буквално се забиват в почвата и увеличават контактната площ, както и теглителната сила за максимално сцепление. При използването им върху пътна асфалтова настилка, разходът на гориво се увеличава с 20-40%, в сравнение с пътните видове.
При избора голямо значение има оста на камиона, на която ще се извърши монтажът. Ако е на задвижващия мост, натоварването е по-голямо и е от съществено значение осигуряването на възможно най-доброто сцепление при завиване. Каналите са надлъжни и дълбоки, за максималното изхвърляне на водата встрани и запазване на контактната площ при преминаване през вода.
Монтираните на задната ос на камиона гуми трябва да осигуряват най-доброто сцепление с различните повърхности. Поради това, те са с широки напречни канали, които с усложняване на пътната обстановка трябва да са по-големи.
За да направите правилен избор, е добре да се съобразите още с: