Новия Passat B9


Новия Passat B9

Volkswagen Passat, вече в своята девета генерация, остава еталон сред семейните автомобили, предлагайки отлично съчетание от лукс, производителност и ефективност. Клуб на привържениците на Фолксваген имахме възможността да тестваме автомобила по време на пътуване от София до Узана и обратно, изминавайки близо 600км  по различни видове пътища, първокласни,  второкласни пътища и планински серпентини.

За теста решихме да го изправим пред вече придобил огромна популярност в Бъглария – Passat B8. Нямахме под ръка 2.0 TDI 150к.с., затова го изправихме срещу 2.0 Bi-TDI 240к.с. 4motion. Тестваният от нас автомобил беше оборудван с 2.0-литров TDI двигател със 150 к.с., който осигурява отлична комбинация от мощност и икономичност. Максималният въртящ момент от 360 Nm, наличен между 1600 и 2750 оборота в минута. В комбинация  със 7-степенно DSG, която превключва бързо и без усилие, автомобила ускорява доста бързо. В спортен режим предавателната кутия задържа по-високи предавки за по-пъргава реакция при натискане на газта, осигурявайки по-приятно шофиране.

Ако трябва да сме честни, на снимките B9, не ни грабна, но като го видяхме на живо определено ни хареса и на втория ден вече преглеждахме ценовата листа на вносителя.

Първото нещо, което прави впечатление като се качиш в B9 е липсата на скоростен лост на обичайното му място, той е  изместен  зад волана, а чистачките се управляват от допълнителен бутон на лоста за мигачите. Първоначално е странно, но буквално за няколко часа се свиква и дори е много удобно. Мястото, което се освобождава, след премахването на лоста за скоростите е много добре използвано и удобно, има голяма жабка, която побира без проблем голям телефон, портфейл, ключове.  Къпхолдърите са много удобни и държат чашите стегнато. Интериорът на новия Passat предлага първокласна атмосфера, характеризираща се с висококачествени материали, прецизна изработка и изобилие от място за сядане и съхранение.


Като забележка имаме само, липсата на копчета за климатроника, хич не е удобно да караш и да търсиш кой бутон от екрана беше, за да отидеш в менюто на климатика, за да си намалиш вентилатора, поне температурата може да си сменяш с плъзкане и за разлика от Golf МК8 светят плъзгачите. „Навигацията“ работи бързо и се свиква лесно с нея. И добре, че се отказаха от капацитивните бутони и тук си имаме нормални копчета на  волана. Дано в следващото поколение върнат и копчетата на климатика...

Двата автомобила бяха оборудвани с кожени салони, като в B9 имаше обдухване отпред и отзад, при външна температура 35 градуса  обдухването много ни помогна да не прегреем. Като правихме почивки ясно се виждаше, кой кара B8-цата...  Новият Passat  има доста добра изолация, след престой от един час на слънцето вътре в него не е горещо и климатика успява да охлади купето много бързо.  Седалките са удобни за дълги пътувания, докато  обширното пространство на задните седалки и големият багажник го правят подходящ избор за семейства или тези, които често носят обемисти товари.

По завоите към Узана, се държа много стабилно, за съжаление нямаше силата да стигне 240-те коня на B8-цата, която беше оборудвана освен с 4Motion и с DCC, което я правеше да върви по релси нагоре.  И двата автомобила бяха оборудване с 18цолови джанти и 235/45 гуми.
Кутията на B9-ката ни изненада с пъргавост и къси предавки, които правят ускорението до 100 прилично за 150коня. Направихме тест 60-100 км/ч между 2-та автомобила и до 100км/ч B8-цата не успя да дръпне с повече от калник. 








 Преспахме в Габорово и на втория ден посетихме връх Бузлуджа като минахме по краткия път от връх Шипка, където асфалта беше мираж, но в автомобилите това не се усети и вътре не се чуваше звук.



 Като прибрахме автомобилите в София ги напълнихме до капачката и средния разход доста ни изненада, а именно среден разход 6.0л. дизел  на B9, което за размера на автомобила и маршрута си е отлично, да не говорим, че не е жален. B8-цата даде 6.9 смесен разход.   

В заключение, новият Volkswagen Passat продължава да бъде силен претендент в класа на семейните автомобили. Неговият стилен дизайн, просторен и луксозен интериор, разнообразни двигатели и модерни технологии гарантират удовлетворение както за ежедневните шофьори, така и за тези, които предприемат дълги пътувания. Със своя баланс на производителност, ефективност и безопасност, Passat предлага наистина завладяващо шофиране изживяване. 

Искаме да благодарим на Porshe BG, че ни предоставиха автомобила за тест и на Деян Йорданов за страхотните кадри. 



Уеб дизайн Изработка на сайт SEO оптимизация на сайт. Google оптимизация.