Заводът в Емден е отличен пример за трансформацията на Volkswagen. През последните години Групата инвестира над един милиард евро в превръщането му в съоръжение за производство изключително на електрически превозни средства. Други подобни специализирани заводи има в Цвикау и Дрезден. Електрически модели ID. се сглобяват също така в Хановер, Чатануга (САЩ), както и във Фошан, Чанша и Антинг (в Китай).
Семейството ID. се разраства непрекъснато от пускането си на пазара през 2020 г., като компактният модел ID.3 – първият автомобил на Volkswagen, разработен изключително като електрически автомобил – е последван година по-късно от ID.4 SUV (2021) и неговата купе версия ID.5, както и електрическия миниван ID. Buzz. Последните попълнения към ID.
семейството бяха ID.7 и ID.7 Tourer, които излязоха на пазара през 2024 г. ID.7 Tourer е
електрическият автомобил с най-голям брой регистрации в Германия през първата половина на 2025 г. „Целият екип на Volkswagen може да се гордее с тази статистика“, каза министър председателят Лийс.
Членът на борда по продажбите Мартин Сандер все още вярва, че е необходимо да се предприемат политически действия за ускоряване на развитието на електромобилността: „Необходими са ясно послание и специфични държавни стимули, ако искаме да намалим скептицизма сред частните купувачи и да увеличим търсенето в тази група.“ В момента по голямата част от новите електрически превозни средства са регистрирани на търговски клиенти, които получават други данъчни облекчения.
Volkswagen продължава кампанията си за електрическа мобилност, като пуска нови модели ID. Първият ще е компактният ID.2, който струва под 25 000 евро и ще бъде пуснат на пазара през 2026 г. Година по-късно ще бъде последван от ID. EVERY1, който ще струва около 20 000 евро.
Сандер: „Целта е ясна: Volkswagen иска да направи електрическата мобилност достъпна за всички – достъпна, надеждна и устойчива.“
……………………